Avallon Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Aangezien dit mijn 100ste posting is wilde ik eens lekker ego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Hoi Avallon, Eerst eens gefeliciteerd met je 100ste. Die Dusonset ziet er mooi uit en klinkt ook zo. Audiopaul weet hier meer van. Die heeft ooit eens een Dusonset gehad. Niet deze, maar een losse voor- en eindtrap. Het is echter wel al wat ouder spul. Duson was een nederlands bedrijf dat, ik meen, franse apparatuur modificeerde en onder hun naam op de markt bracht (wederom Audiopaul vragen). Je leest goed "was", want ook deze firma is inmiddels ter ziele. Ik heb voor het eerst kennis gemaakt met Duson op de Firato in 1991. Heel mooi met blauwe LED's en zo. Ik zie ook dat je eigenlijk die dure Vincents wilt hebben met de monoblokken. Ziet er ook gelikt uit maar ƒ10000 is toch veel geld om in een keer uit te geven. Ik weet niet hoe je aankijkt tegen garantie en service, maar deze set met voortrap en monoblokken is in Duitsland bij de dozenschuivers voor minder dan DM5000 te vinden. LET WEL: Stoepgarantie en geen service , maar als je daar niet om maalt ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 10 augustus 2001 Author Report Share Posted 10 augustus 2001 Tanx Sodejuu, ik w8 met spanning op Paul af (heeft me ook al geholpen met Vincent). Het waren echter niet de monoblokken waar ik op doelde (ik wil ze wel hebben, daar niet van) maar de SV-233 en CD-S3. 200W aan klasse A, kan ik tenminste mijn kacheltje wegdoen. Kost in NL 4800 piek, in Duitsland 3000 DM. Speakers erbij, laten we zeggen ook 4500-5000 voor een stel. Plus nog kabeltjes, en bam de 10 mille grens is overschreden. En we zijn dan waarschijnlijk 10 jaar verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Tanx Sodejuu, ik w8 met spanning op Paul af (heeft me ook al geholpen met Vincent). Het waren echter niet de monoblokken waar ik op doelde (ik wil ze wel hebben, daar niet van) maar de SV-233 en CD-S3. 200W aan klasse A, kan ik tenminste mijn kacheltje wegdoen. Kost in NL 4800 piek, in Duitsland 3000 DM. Speakers erbij, laten we zeggen ook 4500-5000 voor een stel. Plus nog kabeltjes, en bam de 10 mille grens is overschreden. En we zijn dan waarschijnlijk 10 jaar verder Ik meen me ook te herinneren dat je voor deze set wou gaan, maar toen ik die tien mille zag, dacht ik dat je overstapt was. Die voortrap met monoblokken kost nl. ƒ10000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Yo, Avallon! Allereerst gefeliciteerd met je 100e posting! Die Duson-set is een koopje en een aanrader! Dit maakt echt muziek, neem dat maar van mij aan! Ik heb inderdaad een Duson-set gehad, namelijk de A10 e.v. en C1000 v.v. en de T100 tuner. Alleen de CD75 uit jouw aanbieding kostte al F2995,-, de tuner kostte F1500,- en de PA50 F1500,-, dus tel uit je winst! Wat Sodejuu verteld over het modificeren is niet geheel correct. Het franse merk Audio Analyse werd al jaren door Duson ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 augustus 2001 Report Share Posted 10 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: Ik meen me ook te herinneren dat je voor deze set wou gaan, maar toen ik die tien mille zag, dacht ik dat je overstapt was. Die voortrap met monoblokken kost nl. ƒ10000. Yo, Sodejuu Waaaaat, F10.000,- Ben je helemaal? Even de grens over en je betaalt de helft!! [schaam]Oh, sorry! Dat schreef je al in je eerste bericht! Sorry, m'n ogen zaten nog dicht. Heb een paar uur liggen meuren, na een drukke dag vandaag![/schaam] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 augustus 2001 Author Report Share Posted 11 augustus 2001 Hehe, mjah maakt niet uit, dat de Duson set de moeite waard is, is voor mij al goed nieuws. Nu nog even kijken of die [PIEP]werkgever van me nu eindelijk doorheeft hoe je een medewerker moet betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 augustus 2001 Author Report Share Posted 11 augustus 2001 Oh en aangezien van een afstand dromen goedkoper is dan in een winkel dromen (en dan wakker worden met een creditcard die aan z'n limiet zit); welluke speakers? Het moeten iig niet van die monitor luidsprekers worden wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Geplaatst door Avallon:Hehe, mjah maakt niet uit, dat de Duson set de moeite waard is, is voor mij al goed nieuws. Nu nog even kijken of die [PIEP]werkgever van me nu eindelijk doorheeft hoe je een medewerker moet betalen. Heb je niks om 'm mee te chanteren? Succes met je zoektocht! Zo, nu ga ik echt maffen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 augustus 2001 Author Report Share Posted 11 augustus 2001 Slaap ze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 augustus 2001 Report Share Posted 11 augustus 2001 Beste Avallon, Voorzover je er nog niet uit bent (hoewel ik me dat vooral na de bemoedigende woorden van met name Audiopaul niet kan voorstellen), hier mijn advies: DOEN!!! Als de set in goede staat is (nieuw?) is het zonder meer een koopje. Veel plezier ermee! Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Hallo, Audio Analyse ging erg vaak stuk ! Maar nadat ze gemodificeerd zijn door Penholt zijn ze zonder meer goed. Nu Wilco van Andel niet meer bij Penholt werkt maar ergens bij het Rijk. IS het over met Duson en Michell doen ze ook niet meer. Omdat Wilco de drijvende kracht was bij Penholt voor deze producten ook voor Driade luidsprekers. Zal dit ook wel gebeurt zijn. Zelfs Jan Allaerts speelt met Duson ! Dus als je het geld kunt lenen van je baas en niet terug hoeft te geven. Of nog beter stuur (vraag) je baas op pad voor die Duson set misschien is dat nog leuker maar wel doen ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Geplaatst door Haudio:Hallo, Nu Wilco van Andel niet meer bij Penholt werkt maar ergens bij het Rijk. Goh, dat wist ik niet! Dan zijn Wilco en ik feitelijk collega's geworden! Zelfs Jan Allaerts speelt met Duson ! Misschien bouwt meneer Allaerts daarom wel de beste elementen ter wereld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts