Jump to content

Surround

Jedi Knight
 Share

Recommended Posts

Wat zouden jullie doen?

Ik ga binnen kort verhuizen naar mijn EIGEN woning! Nu gaat mijn HT set uiteraard mee. Het enige probleem is dat ik mijn huidige surround speakers niet meeneem. Ik zoek dus goede surround speakers welke NIET hangen aan de muur en ook zo klein mogelijk moeten zijn. Je zou bijna aan Bose gaan denken, maar daar krijg ik overal rare plekken van, dus die gedachte heb ik snel weer verbannen uit mijn gedachte. Mijn huidige set bestaat uit een Denon AVC-A1SE, een Rel Strata III, twee B&W 602s2's als front op zandgevulde Atacama stands en een CC6s2 als center. Ik zoek dus iets wat hier bijpast, maar ik houd wel in mijn achterhoofd dat ik ooit mijn frontspeakers wil vervangen door de B&W Nautilus 804 met een eigen NAD s200 voor links en rechts. Dat is echter puur een wens, maar die surround speakers zijn dat niet. Die moeten over een halfjaar tot driekwart jaar staan draaien.

Nu had ik aanvankelijk een eenvoudige DM601s2 in gedachte, maar ik bedacht later dat ik ook alles wat ik nu heb kan verkopen en er 4 B&W CM2 en een CM C voor in de plaats te kopen. Ik weet alleen niet of ik hier klankmatig veel beter van wordt. Het uiterlijk van de CM serie is wel gelikt, maar ik heb ze nog nergens kunnen beluisteren, dus kan ik ze ook niet vergelijken. Is de CM 2 een goede vervanger van mijn DM602S2 of kan ik er beter meer bijleggen voor de CM4? Let wel ik gebruik de REL ook voor muziek weergave en dus is het laag reeds in orde. Wie kan mij hiermee helpen!

Geplaatst door Avallon:

Nautilus...klinkt goed eek.gifeek.gifeek.gif

Voor nu, aangezien je zo van de B&W sound houdt, probeer anders de LCR6 speakers even.

Een dergelijke uitstekende versterker als jij hebt verdient nou eenmaal goede speakers. :)

De LCR6 is een centerspeaker net als de CC6S2 welke ik nu reeds bezit. Deze kan iets meer vermogen verwerken en is verder gelijk.

Het probleem is dat ik rear surround speakers zoek. De CM 2 is wat betreft afmeting ongeveer wat ik zoek, maar aangezien deze speaker bijna twee keer duurder is dan een DM602S2 wil ik wel eerst weten of ik er klankmatig op voor uit ga.

Daar kan de LCR6 inderdaad ook voor gebruikt worden ja, maar deze speaker is te groot voor mijn toepassing. Aangezien ik momenteel meer stereo draai dan surround wil ik een goede weergave van stereo muziek. Dus een breed en diep muziekbeeld en een zo natuurlijk mogelijke weergave. De iet wat warme klank van B&W bevalt mij zeer goed en ik wil dus ook niets anders. Het enige wat ik wil is meer detail en geluid dat meer los komt van de speakers. De 602 zet een redelijk geluidsbeeld neer, maar het geluid komt toch niet helemaal los en ik heb het idee dat het allemaal beter kan. Daarom ook mijn wens om ooit twee 804's te kopen. Deze klinken namelijk precies zoals ik het wil, maar ze vallen voorlopig ruim buiten mijn budget. En dan ik nog steeds het probleem van de compacte surround speakers nog niet opgelost.