Jump to content

Hoofdtelefoonversterker?

MJ_OK
 Share

Recommended Posts

De zomer komt er weer aan!!! En dat betekent lekker buiten zitten!!! Je installatie staat alleen binnen, op de zolder, aan de andere kant van het huis. :( die kun je dus niet gebruiken om muziek op te draaien.

En om de buren niet mee te laten genieten zat ik te denken aan een hoofdtelefoonversterker oid.

Ik heb een draagbare md speler en een discman. Daar kun je via de headphone uitgang een hoofdtelefoon op aansluiten, maar wanneer je een hoofdtelefoonversterker op de line-out aansluit wordt het geluid dan veel beter???

Wat zijn opties op het gebied van hoofdtelefoonversterers >>> diy, buizen, transistor, kant en klaar?

MvrGR MJ

Hallo MJ,

Musical Fidelity levert een betaalbare hoofdtelefoon versterker, de X Can V2, Klare in Hoorn bouwt ook wel eens - buizen - versterkertjes voor dit doel, zijn aanzienlijk duurder.

Voor zelfbouw projecten zul je Google moeten optuigen, zijn er vast vele te vinden.

Groet Jitze

Meestal zijn de versterkers die in een cd of walkman zitten prima instaat een koptelefoon aan te drijven. Waar je in de problemen kunt komen is met hoge impedanties.

Hoge impedanties vragen om meer spanning en die is er niet. Dus een Senheiser met 150Ohm kan gewoon niet zo hard als 't meegeleverde koptelefoontje.

Het gebruiken van telefoonversterkers in in jou geval misschien ook niet zo praktisch of hij moet op een Accu draaien. Dan vallen de Pre-fabs al meteen af.

Zelf doen dus.

Groeten Simon

Even samenvatten:

- bij hoofdtelefoons met een hogere impedantie is het gebruik van een versterker beter

Dus bij een Sennheiser hd580 oid moet je eigenlijk een versterker gebruiken

- je hebt netspanning nodig

Die hebben we in de tuin, dus op zich geen probleem. Maar wat voor opties heb je met accu's? Is dat alleen zelfbouw en levert dat wel genoeg meerwaarde op?

- de musical fidelity is een goede keus

Maar hoe duur is ie?

- de B-tech is een stuk goedkoper

Maar hoe goed is deze? Klinkt hij beter dan een headphone uitgang van een md-speler of een discman?

Alvast bedankt voor de reacties

Groeten Marten Jan

Op de site die Karma aangeeft hierboven staat ook hoe de B-tech klinkt (review) en hoe te modificeren. Ik moet zeggen dat het mij ook begint te kriebelen om zoiets te proberen al zal het voor mij niet makkelijk (of zelfs slim) omdat ik niet echt soldeervaardig ben. Leuk lijkt het me wel.

Bij Boelman in Leeuwarden krijgen ze binnen een paar weken zo'n B-tech om te kijken of het wat is. Ik ben heel benieuwd wat zij ervan vinden.

nando

Blue ears diy buizen hoofdtelefoonversterker

Misschien is de versterker van dat linkje wel wat?

Ik kan wel solderen, maar om zo'n ding in elkaar te solderen??? confused.gif

Met die hoge spanningen werken is wel wat anders dan een interlinkje in elkaar solderen.

Marten Jan

De B-tech hoofdtelefoonversterker heb ikzelf in gebruik. Klinkt mooi afgerond, warme klank, die ik wel wat helderder wil hebben. Maar er zit een toonregeling op dus die zet ik op max hoge tonen (mijn oortjes zijn misschien niet meer zo goed in het hoog). Hij is heel mooi en degelijk afgewerkt, kan ik dus aanbevelen. Als je er een verzilverde interlink bij gebruikt ipv de door mij gebruikte koperdraad zal het beslist verbeteren. Maar nogmaals het is een kwestie van smaak, die klankkleur.