Jump to content

Hulp met aankoop thuis-cinema

songbo
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben tamelijk nieuw in de hele audio-gebeuren en ik wil me een een fatsoenlijke installatie kopen. Ik heb maximaal 3000,- hiervoor gereserveerd en ik wou echt vette bas(20Hz)bij het systeem. Nou heb ik op www.audioreviews.com gekeken maar al die spullen zijn hier in nederland niet te krijgen :( (tenminste die met de hoogste ratings zoals de HSU Research TN1220HO). Kan iemand me advies geven van wat ik moet kopen? Liefst koop ik makkelijk een Home-cinema set maar dat schijnt niet al te goed idee te zijn volgens sommige. Kan ik beter alles los kopen? En waar ben ik dan het voordeligste uit? confused.gifconfused.gifconfused.gifconfused.gif

Hoi Songbo,

Dus je zoekt een home cinema set? Dan heb ik eerst de volgende vraag: wat wil je precies? Wil je voor 3000,- receiver/speakers/dvd? Wil je deze primair voor video of ook voor gewoon muziek gebruiken?

Verder begrijp ik dat je een set wilt waar je de ramen mee kunt laten springen, maar hoe belangrijk is 'fijngevoeligheid' van een set?

Overigens wil ik ook nog even opmerken dat je echt NIETS aan dat soort specs hebt. Er zijn zeer weinig setups die 20HZ trekken. Zeker met jouw budget, bovendien is dat zeker niet bepalend voor de wow factor.

Zelfs mijn Sony DAV-S300 laat me mijn stoel vastklampen als ik U571 erin gooi en het volume opendraai.

Beetje warrig verhaal geworden, maarja ik doe natuurlijk tien dingen tegelijk :)

Een complete set voor 3000,00 gaat never nooit niet lukken.

Alleen de sub welke tot 20Hz. gaat bij hoge geluidsdruk gaat al meer dan 2000,00 kosten.

Een beetje redelijke receiver kost al snel rond de 1800 tot 2000 gulden. Daar komt dan een DVD speler bij van rond de 700 tot 1000 gulden. En dan ook nog speakers. Een gemiddelde monitor kost ongeveer 400 tot 600 gulden en daar komt dan nog een stand bij. Hier heb je er echter twee of vier van nodig en nog een center speaker. Alles bij elkaar ben je dus alleen aan speakers al bijna dit bedrag kwijt. Je budget moet dus aanzienlijk ruimer gekozen worden of je moet op de tweede hands markt gaan kijken.

Het gaat wel lukken (koop een What Hi-Fi of 'leen' de Richer Sounds folder, of loop de zomeruitverkopen langs (www.raf.nl om te beginnen)) maar de kwaliteit is dan niet om naar huis te schrijven. Als ik jou was zou ik nog even wachten op de S500 van Sony. Zal ongeveer 3000 piek gaan kosten verwacht ik. Krijg je meteen multichannel SACD voor eek.gif