Jump to content

Prijsje Rijk: Myryad

Jan22
 Share

Recommended Posts

Ik ben in het bezit van een mooie set van Myryad, namelijk de MT100(tuner), MC100(cd), MI100(amp) en MA100(ev). De set is 3,5 jaar oud maar ziet eruit als nieuw. Ook ben ik nog in het bezit van de originele dozen, plastic hoezen, handleidingen en AB's. Ik heb er toen ongeveer 4500 euro voor betaald. Ik ga nu over op een set van Meridian en wil de set van Myryad op Hear.nl gaan verkopen.

Nu de vraag: Ik heb niet echt een goed idee wat ik voor deze set moet vragen. Ik had zelf 1875 euro in gedachten. Is dit te hoog te laag of goed?

Groeten

Jan

ps. wat vinden jullie hier van Meridian?

Geplaatst door Jan22:

ps. wat vinden jullie hier van Meridian?

De CD-spelers van Meridian vind ik erg goed. Mooie detaillering, strak laag, schitterende dynamiek. De voorversterkers zijn flexibel door het instelbaar zijn van de gevoelighed van de ingangen. Bij een vergelijking van een AA Belini en een 501 vond ik de 501 net iets beter. De tuner wordt regelmatig als audiofiel omschreven, zelf nooit gehoord. De eindversterkers kom je eigenlijk nooit iets van tegen, zelf ook niet gehoord.

Enno :)

PS ik weet weinig van Myrad en kan je dus ook niet helpen met de prijsstelling. Afschrijven van 4500 naar 1875 euro lijkt vrij fors in 3,5 jaar, maar probeer maar eens iemand te vinden die dit wil betalen.....

Hoi Enno,

Myryad is een Engels hifi merk en is redelijk vergelijkbaar met Arcam. Ik heb 3 jaar geleden Myryad dan ook vergeleken met Arcam, maar de Myryad M serie ging verder waar Arcam eindigde. En buiten het muzikale vlak vond ik Myryad ook nog eens veel strakker ogen. O ja en ze hebben ook nog een site www.myryad.co.uk . Maar is van 4500 naar 1875 in 3,5 jaar in de Audio wereld echt een grote afschrijving? Dan zou ik dus meer moeten vragen?

Beste Jan,

Het is net als met auo's. Een Mercedes van 4 jaar oud en niet teveel kilometers zal ws. 60-70 % van de nieuwwaarde opleveren, een koreaan die even oud en net zoveel gelopen heeft zal met moeite 40% opbrengen.

Het draait ondermeer om kwaliteitsbeleving, imago, aantal verkoopadressen, historie enz.

Ik ben bang dat Myryad eerder in de categorie koreanen valt dan in de categorie MB. 1875 zal niet mee vallen om te krijgen, aan de andere kant je hebt maar 1 liefhebber nodig....

Even een ander vraagje: waarom verkoop je je set eigenlijk. Gezien je posting ben je (redelijk) tevreden over het geluid, bent bij aanschaf niet over 1 nacht ijs gegaan. Is het 'probleem' niet op te lossen door bijvoorbeeld een Meridian CD-speler te kopen en de rest van de set in takt te laten?

Hoi Enno,

ik denk niet dat je deze set tot de Koreanen mag rekenen, de bouw is extreem degelijk, en de prijs/kwaliteit verhoudingen licht in mijn ogen zeer scherp. En bij mijn weten is dit merk niet onbekend maar ik kan me vergissen.

Het is niet dat ik een probleem heb met deze set maar ik wil gewoon in een keer een trapje hoger. Meridian heb ik laatst beluisterd lijkt qua geluid veel op Myryad maar is toch op alle fronten net een stuk beter. Maar dat mag ook wel aangezien het 2 keer zoveel kost.

Beste Jan,

Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest.

'Koreanen' zijn zeker niet slecht, goed gebouwd, hebben een prima prijs/kwaliteit en zijn ook niet onbekend.

Bij Myryad en bijv. Mark Levenson ligt de procentuele afschrijving echter mijlenver uit elkaar.

Ik heb zelf een Meridian set 502/557/506.24/504 en die bevalt prima.

Het prettige ervan is dat naast de heel praktische mogelijkheden van de apparatuur de installatie zelf niet opvalt, een fraai rustig klankbeeld heeft waardoor je meer bezig bent met muziek dan met je set. Er daar gaat het tenslotte om. De 504 tuner klinkt inderdaad bijzonder mooi en die wil ik ook niet meer kwijt!!

Probleem met Myryad is dat het niet zo bekend is (hoewel exclusiviteit soms juist weer aantrekkelijk is). Misschien moet je wat links naar reviews bij je advertentie plaatsen, dat kan helpen (heb er zelf wel eens een paar gezien, dus ze moeten bestaan).

En een leuke pic natuurlijk.

Wat een redelijk bedrag is blijft lastig, zelf heb ik net een Plinius pre/eind amp gekocht van 20 maanden oud voor 45% van de nieuwwaarde (en Plinius is niet goedkoop). Zat nog 16 maanden garantie op.

Ik neem aan dat je al weet wat "inruil" bij de Meridian dealer oplevert.

Ik ben al in het bezit van de cd speler van Meridian dus ik koop alleen nog de versterker dus als ik de Myryad set alleen op die versterker inruil kreeg ik er niet genoeg voor terug. Dus verkopen via internet is de enige optie denk ik.

Heb ik nog een vraag, maakt het uit of ik er een biwire set Van den Hul CS 122 Hybrid luidsprekerkabels bij doe, verkoopt het dan makkelijker of kan je dan meer vragen?

Is er hier niemand die goed bekend is met het merk Myryad. Ik kan het me niet voorstellen als je ziet hoeveel reviews er over op internet staan.

Beste Jan,

Jammer dat je de set alleen op het andere forum te koop aanbiedt. Evengoed veel succes met de verkoop.

En nog veel belangrijker:

Veel luisterplezier met je Meridian set.