kosstad Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 Ik heb een Denon AVR-1802 DTS receiver voor het aansturen van de surround geluiden van mijn DVD speler over 5 luidsprekers. Voor dit doel ben ik heel tevreden over deze receiver. Echter overweeg ik voor wat betreft het stereo geluid hierbij een apart geintegreerde versterker te kopen (eventueel Class A) Dit met name om meer details (instrumenten en zang)te horen met een natuurlijke hoog en laag bij het afspelen van CD's. Eventueel overweeg ik een occasion versterker. Wie kan mij wat adviezen geven mbt een goede geintergreerde versterker, het handhaven van beide versterkers, en hoe voorkom ik het wisselen van de luidsprekerkabel Front bij 2 versterkers. N.B. Zie mijn profiel voor de specificaties van mijn HIFI. Ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Neem de pre-out van de denon en sluit deze aan op je stereo versterker voor het aansturen van je front speakers, je hebt dan geen exstra kabels nodig en het geluid is van hogere kwaliteit. Alles goed afstellen en klaar. Zelf gebruik ik een pm-16 van marantz, ben er zeer tevreden mee, gebruikt te koop voor ongeveer 900 euro. wm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Geplaatst door wim:Neem de pre-out van de denon en sluit deze aan op je stereo versterker voor het aansturen van je front speakers, je hebt dan geen exstra kabels nodig en het geluid is van hogere kwaliteit. Eindversterker. De Denon fungeert als pre-amp. Eigenlijk best een goed idee... Heeft mijn AV een pre-out? Effe kijken. . . . . . . . . . . . . Sh*t nee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 november 2003 Report Share Posted 11 november 2003 Er staat bij 2e hands ook nog een mooie Rega Mira 2000 te koop voor 'n redelijke prijs Dit is een errrg mooi klinkende versterker, voor dat geld! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosstad Posted 11 november 2003 Author Report Share Posted 11 november 2003 Goede adviezen bedankt. Vraag: Wat gebeurt er met het signaal van de geintegreerde versteker als je deze via de pre audio aansluiting van de AV receiver laat verlopen. Ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 12 november 2003 Report Share Posted 12 november 2003 je neemt de pre-out aansluiting [ frond speakers ] van je surround versterker en sluit deze aan op bv de tape aansluiting van je stereo versterker. met een db meter stel je alle luidsprekers gelijk af. bij het luisteren naar surround zet je de stereo versterker op een vast volume, het volume kun je dan gewoon regelen met je surround versterker. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts