alabaster Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 Gisteren een paar Tannoy Super Reds opgehaald. Volgens de omschrijving van de verkoper waren ze 'zo goed als nieuw'. Dat viel nog wel wat tegen: de kasten hebben een paar beschadigingen die echt opvallen. Afijn, gisteravond natuurlijk gelijk aangesloten en eerst kwam er nauwelijks geluid uit. Mijn tevredenheids niveau daalde tot bijna nul. Na 1 1/2 uur klungelen lukte het me eindelijk ze oop de juiste manier aan te sluiten. ik heb bi-wire luidsprekerkabels en ging er vanuit dat die allemaal aangesloten moesten worden. Niet dus. Gewoon twee plugjes erin en ..er was muziek. Tsjonge, tsjonge wat een geluid. Heerlijk vol en heerlijk rustig. Dit zijn hele mooie luidsprekers. Afgelopen nacht werd het drie uur en vanochtend gewoon weer vroeg op en nu staan de Cello Suites van Bach op en er is een grote grijns op mijn gezicht. Dertig jaar oud (de luidsprekers)en het speelt de sterren van de hemel. Ik had een posting van Spido gelezen waarin hij schreef dat deze monitoren (260 liter)erg goed zijn. Hij heeft absoluut gelijk. Voor dit geld is het hard zoeken naar iets nieuws dat net zo mooi klinkt. Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 Gefeliciteerd, Alabaster! Dat moet een leuke ervaring zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 Veel plezier met die prachtige Tannoys! Ja, er is nu weinig op de markt wat zich met deze klassiekers kan meten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts