carl Posted 28 juni 2011 Report Share Posted 28 juni 2011 De ellende lijkt voorbij. Na meer dan een jaar is ons nieuwe huis klaar. Een vrijstaand huis uit 1922, in een zeer stille maar toch gezellige omgeving en 10 minuten fietsen van de stad. De gemeente is ook nog een zwembad aan het bouwen op 10 minuten lopen dus allemaal prima. Het viel allemaal behoorlijk tegen want het huis was niet al te best opgeknapt bleek, ook problemen met asbest, en uiteindelijk een gebroken knie van mijn vrouw.Maar nu is het huis grotendeels klaar (buiten moet nog een en ander gebeuren maar dan volgend jaar). We zijn zeer tevreden met de afzelia visgraat vloer in de kamer, openslaande deuren met glas en lood naar de gang en veel meer van dergelijke details.En toen we dit weekend onze meubels erin zetten bleek een en ander toch veel ruimer dan verwacht. Bij het verbouwen voor de zekerheid rekening gehouden met twee luisterruimten: de L vormige woonkamer en een grote slaapkamer. Dat hadden we afgesproken toen we het huis kochten maar gaandeweg wilde mijn vrouw toch liever de grote slaapkamer en van de andere kamer haar studeerkamer maken. De oude parketvloer van beneden die we er hebben gelegd en de schouw maken het wel een echte studeerkamer dat is waar. Daarbij ben ik altijd wel bereid haar te pleasen. Vandaag was ik zo moe van het verhuizen dit weekend dat ik de secretaresse maar heb gebeld. Toen ik uiteindelijk uit bed was, de apparatuur opgesteld in de L kamer. De Monitor audio 20 SE staan in de korte L tegen het raam. Achter de luisterplaats is weer een raam. Rechts van de luisterplaats staat een bank en links van de luisterplaats een ingebouwde kast Mc intosh style (daar komt een deel van de LP,s en krijgt zo meer massa). Omdat sprake is van een L staat de luisterplaats links vrij. Nu was ik de hele tijd bang voor onbalans van het geluidsbeeld maar niets was minder waar. De stem staat haarscherp in een bol net boven het midden van de luidsprekers. Wat tegen viel was een ietwat te veel aan bas en misschien ook hoog. Dempen van de poort hielp wel, maar ik ken de Monitor Audios gelukkig goed. In mijn vorige luisterruimte had ik vergelijkbare problemen maar toen ik de LS met de rug tegen het raam en de gordijnen zette was het probleem verdwenen. De gordijnen hangen echter nog niet in de ruimte helaas. Dat betekent wachten dus voordat ik echt nieuwe stappen kan gaan zetten. Zelfs als ik de MA niet aan het klinken krijg moet dat bij andere LS wel lukken verwacht ik. Een kle Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 juni 2011 Report Share Posted 28 juni 2011 Spido wenst je heel veel luisterplezier in je mooie oudnieuwe woning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 juni 2011 Report Share Posted 29 juni 2011 Als straks, de gordijnen hangen en de laatste spullen staan, dan wordt het e.e.a. vast nog iets meer gedempt. Gefeliciteerd met je nieuwe woning. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 juni 2011 Author Report Share Posted 29 juni 2011 Dank Spido en Jack. Het is toch weer eens leuk te ervaren wat er gebeurt als je je meubels van de ene ruimte naar de ander verplaatst. De kamer waar je jaren met plezier hebt geluisterd verandert in een soort badkuip en de nieuwe kamer raakt in balans. Mijn vrouw belt vandaag waar de gordijnen (met binnenvoering) blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts