Jump to content

REL Q100E op een houten vloer

boy2
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Hoera. Het is me gelukt. Ik woon in een vrijstaand huis, sinds woensdag, en kan eindelijk lawaai maken :D

De vloer in mijn woonkamer is van hout. Mijn vloerstaanders zijn daar best happy op, maar mijn REL subwoofer nog niet. Vandaar deze vragen:

1. Hoe zet ik hem er op? Ik heb er alleen spikes bij, maar die prikken de vloer lek. Een gek matje eronder ofzo?

2. Wanneer ik hem flink laat blazen maakt ie vreemde bijgeluiden, een beetje wapperig. Zelfs als ik hem optil, dus het is geen resonantie van de vloer ofzo. Zou hij stuk zijn? *schrik*

3. Ik wil de luidspreker wel eens bekijken, ook vanwege punt 2. Kan dat? Het frontje zit nogal vast.

Tot zover,

Groeten,

Boy.

Ik heb zelf ook een REL Q100E staan en die staat boven bij de HT set. Ook deze rammelt wel eens ;).

Je kan het front wel los krijgen. Gewoon met een schroevendraaier er voorzichtig uitwippen. Dan zie je vanzelf die 30cm woefer zitten.

BTW: Die bij mij staat op dempers ipv spikes. Wel wat beter voor een dergelijke vloer ;)

Geplaatst door boy2:

Hallo allemaal.

1. Hoe zet ik hem er op? Ik heb er alleen spikes bij, maar die prikken de vloer lek. Een gek matje eronder ofzo?

Probeer het eens met centen onder de spikes te leggen. Als je nog guldencenten hebt ben je goedkoper uit ;)

Ik ga waarschijnlijk binnenkort gesloten spikes onder mn speakers draaien. De spikes zitten als het ware in een voetje. Schijnt erg goed te klinken. Is wel een duurdere optie...

• 2 weeks later...

Hoihoi.

Bedankt voor de tips weer. Ik heb inmiddels iets gevonden dat behoorlijk goed werkt. Ik had op mijn zolder nog een slaapmatje liggen van toen ik dacht te willen kamperen, jeweetwel, zo'n spekachtig zwart schuimen ding. En daar heb ik nu matjes van gesneden voor onder de sub en de gewone speakers, en dat gaat verrassend goed.

I tweak therefore I am :D

Groeten,

Boy.