Jump to content

Jadis JD-3 Pro Drive.


Miracle.
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Miracle-ke

 

Meer dan van harte met je upgrade

Fijn om te lezen dat je cd opschuift richting de MF Lp

Wie weet is deze Jadis wel "beter" dan je VPI combi destijds

 

Wat mn eigen 8TC betreft Michel, het ingetogen karakter van de Link kan je niet doen verdwijnen maar je zou de weergave zeker niet herkennen op akoestisch vlak sinds je vorige bezoek

De 8TC maakt het strakker en de buddies voller

 

De cd verhalen die ik van jou en Hans lees, die doen mij heel erg de wenkbrouwen fronsen.

Wist totaal niet dat zo'n praktijken werden gehanteerd

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

vM verrichtte ook een trieste 1e mod op mijn Marantz sa11-s1. kon het geluid na die mod nog steeds geen tien minuten aanhoren.

 

 

groet

Ik heb hier nog een Marantz DV6500 staan (die overigens beter klinkt als een standaard SA11-S1) welke ik bij aanschaf toen vergeleken heb met een vM uitvoering van dat zelfde model.

Verschil in geluid en beeld heb ik toen niet kunnen ontdekken.

Omdat ik beide demo apparaten open mocht maken heb ik dat ook gedaan. Enige verschil tussen de gewone en vM uitvoering was een stuk of 50 van die rode C's, op plaatsen waar die C's ook echt niets te zoeken hadden/niets deden. Dat is tot nu toe nog steeds de meest belachelijke "modificatie" geweest die ik ooit gezien heb, en kostte iets van

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
en gebeurt niet alleen met CD-spelers, maar ook met versterkers.
Het gebeurd met alles wat verkocht wordt.

Gelukkig niet met alles Richard.

 

Ik ben gelukkig nog nooit een high-end DT tegen gekomen die onder een valse naam, met wat onnuttige mods, werd verkocht.

 

Een aantal weken geleden heb ik een Straight Wire Crescendo interlink aangeschaft, eigenlijk bedoeld voor tussen de Acoustech PH-1 en de MF Tri-Vista 300.

imgp1012.jpg

Die dikke sleepkabel

 

Omdat ik daar toch iets in het laag miste, en bij de CD-speler net iets te veel in het laag had naar mijn smaak heb ik die maar eens achter de CD-speler gehangen, en de Harmonic Tech Pro Silway MKIII+ tussen de Acoustech en Tri-Vista.

 

Gevolg: De DT heeft wat meer en gedefinieerder laag gekregen en de CD-speler is het teveel aan laag kwijt.

 

Wat de oorzaak daarvan is is mij onbekend, zal mij ook een worst zijn, maar ik hoor verschil.

Enige wat ik kan bedenken is dat ik op de HT Pro Silway 85nF capaciteit en op de Crescendo slechts 60nF meet (Een Profigod meet al 140nF :o ). Verschil in weerstand kan ik niet meten, en verschil in signaal is op de scoop (Trio/Kenwood CS-1022) kan ik ook niet ontdekken, maar toch klinkt het verschillend.

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

miracle een zeer goed onder bouwend verhaal ,ik hoop dat je vaker gaat schrijven,

 

maar wat ik wel vervelend vindt dat fabrikanten te veel elektronische troep om het loopwerk bouwen,

 

het is een een verdomd in totaliteit goed loopwerk ,maar je hebt dacht ik drie of vier verschillende versie van dit

 

loopwerk,en wat ik jammer vindt dat ze te grote mooie kasten maken,maak lekker veel indruk.

 

volume digitaal klink altijd slechter <_<

Link to comment
Share on other sites

ik vindt dat Transfiguration Spirit en wel een van de eerste versie,en wel met het kogeltje, geen cd speler te vinden is die

 

qua directheid kan bij benen met het element , je kun er lekker mee uit je dak gaan gewoon puur natuur <_<

Link to comment
Share on other sites

Hoi Wol,

 

Ik moest helaas weer 3 keer lezen voordat ik werkelijk snapte wat je weer bedoelde, maar ben er wel weer zo'n beetje uit denk ik.

Probeer eens iets aan de leesbaarheid van je postings te doen. ;)

 

Bij dit loopwerk, de Philips 12.6, heeft Jadis zelfs

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...