m44 Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 350,- das 3.5 x zoveel als die van mij en een losse dac dus ook nog. waarom dan erik, waarom? ik heb mijn dikke vette marantz cd10 de deur uitgedaan om nu met een ouwe philips te spelen. neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 september 2008 Author Report Share Posted 10 september 2008 erik heeft mijn post gelezen en nu is ie weer weg.? vreemd. zal hem wel niet gelezen hebben denk ik. beste M44, ik wil jou graag bewijzen dat iedere cd speler eender klinkt.......jij wilt dat niet ik zou graag willen dat jij mij zou bewijzen dat er verschil is tussen bijvoorbeeld enen speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Beste M44, waarom kunnen we nou geen test doen op jouw set? je hebt toch wel een voorversterker met meer als Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 september 2008 Author Report Share Posted 10 september 2008 350,- das 3.5 x zoveel als die van mij en een losse dac dus ook nog. waarom dan erik, waarom? ik heb mijn dikke vette marantz cd10 de deur uitgedaan om nu met een ouwe philips te spelen. neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen Beste M44, ik heb tussen mijn cd speler en mijn voorversterker een digitale equaliser, die ook meteen als DAC fungeert. mag dat van jou? en ik heb de HK gekozen omdat ie er leuk uitzag, en achteraf is ie nog betrouwbaar ook. affijn, zolang jij geen test wilt doen blijft mijn stelling overeind: iedere cd speler klinkt eender Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 350,- das 3.5 x zoveel als die van mij en een losse dac dus ook nog. waarom dan erik, waarom? ik heb mijn dikke vette marantz cd10 de deur uitgedaan om nu met een ouwe philips te spelen. neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen Beste M44, ik heb tussen mijn cd speler en mijn voorversterker een digitale equaliser, die ook meteen als DAC fungeert. mag dat van jou? en ik heb de HK gekozen omdat ie er leuk uitzag, en achteraf is ie nog betrouwbaar ook. affijn, zolang jij geen test wilt doen blijft mijn stelling overeind: iedere cd speler klinkt eender hmmmm als je het zo stelt................kan ik nog naar mijn antwoord fluiten waar wacht je op erik? tot ik je ga uitschelden? kun je heel lang wachten. ik laat jou verder gaan met het uitdagen van mij. (want dat ga je doen) totdat ik antwoord op mijn vraag gekregen heb. je weet wel welke. maar gewoon zo vriendelijk blijven doen hoor. komt heel oprecht over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 ja daarom kan Henrie voorspellen of het nuttig is Dat hoef ik niet te voorspellen, want ik heb al de wereld aan die cursussen gedaan. Elke keer krijg je hetzelfde te horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 september 2008 Author Report Share Posted 11 september 2008 ......... waar wacht je op erik? ........... Ik wacht op het moment dat jij ophoudt met smoesjes maken en mij middels een test klaar en helder gaat overtuigen dat er verschillen te horen zijn tussen cd spelers. het is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 jammer erik ik had gehoopt dat je mans genoeg zou zijn jeongelijk te erkennen. je stelling ging namelijk al mank op het moent dat je hem schreef. dat ontkennende wil je dat ik energie ga steken in het NOGMAALS laten zien dat je fout zit. ik wens je veel plezier in het herhalen van je vraag en het ontwijken van de mijne. ik heb na wat nadenken besloten hierboven te gaan staan. wat we hier doen heeft effect op iedereen die hier komt lezen en zal over 100 jaar nog te vinden zijn via een zoekmachine. weet je wat , jij hebt gelijk ik durf dat testje niet aan te gaan uit pure angst dat je mischien gelijk hebt. gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 mijn stelling dat iedere cd speler hetzelfde klinkt Zelfs geen hond hier die nog in die grollen van jou trapt. En het is inmiddels nu onder de hand ook wel duidelijk hoe jij cd beleeft. Kom Tom Poes verzin eens iets leuks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Maare Henrie, dat heb ik ook wel een beetje bij jou, steeds hetzelfde te lezen. No offence, eerder een constatering. Dat is niet helemaal waar. Vroeger 'geloofde' ik ook in allerlei verschillen. Daar ben ik, na luisteren, en door m'n studie, op teruggekomen. Maar je bedoelde waarschijnlijk mijn posts van de laatste (pak 'm beet) 3, 4 jaar. Ja, daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen. Maar dat geldt voor zo ongeveer alle anderen hier ook. Of nee, sommigen posten steeds bizardere dingen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 september 2008 Author Report Share Posted 11 september 2008 weet je wat , jij hebt gelijk ik durf dat testje niet aan te gaan uit pure angst dat je mischien gelijk hebt. gefeliciteerd Beste M, Wijs, want het bespaart je een desilussie. En mocht je ooit weer eens op een stelling van mij in gaan hakken, bedenk je dan. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 weet je wat , jij hebt gelijk ik durf dat testje niet aan te gaan uit pure angst dat je mischien gelijk hebt. gefeliciteerd Beste M, Wijs, want het bespaart je een desilussie. En mocht je ooit weer eens op een stelling van mij in gaan hakken, bedenk je dan. Groeten, Ik vermoed dat M44 nu onderhand ook wel door heeft dat het geen enkele zin heeft iets tegen die grote plaat voor jouw kop te schrijven Erik, jij bent toch heilig overtuigd van jouw gelijk, en dat is het ook helemaal. Jouw gelijk. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ik vermoed dat M44 nu onderhand ook wel door heeft dat het geen enkele zin heeft iets tegen die grote plaat voor jouw kop te schrijven Erik, jij bent toch heilig overtuigd van jouw gelijk, en dat is het ook helemaal. Jouw gelijk. Mvg. Miracle. Niet helemaal juist. We hebben allemaal gelijk, alleen is dat gelijk nogal eens verschillend. En dan nog iets, als een gek en een wijze ruzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 september 2008 Author Report Share Posted 11 september 2008 Ik vermoed dat M44 nu onderhand ook wel door heeft dat het geen enkele zin heeft iets tegen die grote plaat voor jouw kop te schrijven Erik, jij bent toch heilig overtuigd van jouw gelijk, en dat is het ook helemaal. Jouw gelijk. Mvg. Miracle. Beste Miracle, ik zie dat je in Zuid Holland woont, daar woon ik ook! zullen wij eens een keer een cd speler vergelijk doen? misschien kom je er dan achter dat het niet alleen mijn gelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Je zou de eerste van de niet-gelovers gang zijn die het werkelijk aandurft om hierheen te komen met een willekeurige speler om die te vergelijken met mijn Jadis Symphonia of AVM Evolution CD2. Beide niet gemodificeerd. Maar wees dan ook een vent en geef je ongelijk toe als je hier geweest bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 september 2008 Author Report Share Posted 11 september 2008 Je zou de eerste van de niet-gelovers gang zijn die het werkelijk aandurft om hierheen te komen met een willekeurige speler om die te vergelijken met mijn Jadis Symphonia of AVM Evolution CD2. Beide niet gemodificeerd. Maar wees dan ook een vent en geef je ongelijk toe als je hier geweest bent. Prima!! We spreken wat af, moet ik mijn Harman Kardon meenemen of mijn Sony alleseter? Alletwee kan ook. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Prima!! We spreken wat af, moet ik mijn Harman Kardon meenemen of mijn Sony alleseter? Alletwee kan ook. groeten Ik hoor het wel van je erik. Mij maakt het niet uit welke je meeneemt. Volgens jou klinken ze toch beiden eender. Ik heb hier eventueel nog een Kenwood DP-3020 van rond 1990. Ook die kan nog vergeleken worden als je wilt. Mvg. Miracle. P.S. Dit en aankomend weekend zit ik al vol. De weekenden daarna is de agenda nog leeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 september 2008 Author Report Share Posted 11 september 2008 Prima!! We spreken wat af, moet ik mijn Harman Kardon meenemen of mijn Sony alleseter? Alletwee kan ook. groeten Ik hoor het wel van je erik. Mij maakt het niet uit welke je meeneemt. Volgens jou klinken ze toch beiden eender. Ik heb hier eventueel nog een Kenwood DP-3020 van rond 1990. Ook die kan nog vergeleken worden als je wilt. Mvg. Miracle. P.S. Dit en aankomend weekend zit ik al vol. De weekenden daarna is de agenda nog leeg. Ok , ik ga even een datum overleggen met mijn wederhelft de rest doen we via PM Ps; hoe ziet de rest van jouw set eruit, want daar kom ik ook voor natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ok , ik ga even een datum overleggen met mijn wederhelft de rest doen we via PM Ps; hoe ziet de rest van jouw set eruit, want daar kom ik ook voor natuurlijk Ik hoor het wel van je. Hier is mijn hele set te bekijken. Alleen de tafel tussen de luisterplaats en de set is nu een kleinere geworden, en de stoel die je op de "sfeerfoto" ziet is nu de luisterstoel. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Maare Henrie, dat heb ik ook wel een beetje bij jou, steeds hetzelfde te lezen. No offence, eerder een constatering. Dat is niet helemaal waar. Vroeger 'geloofde' ik ook in allerlei verschillen. Daar ben ik, na luisteren, en door m'n studie, op teruggekomen. Maar je bedoelde waarschijnlijk mijn posts van de laatste (pak 'm beet) 3, 4 jaar. Ja, daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen. Maar dat geldt voor zo ongeveer alle anderen hier ook. Of nee, sommigen posten steeds bizardere dingen... Henrie, ik ben vreselijk benieuwd waar en wat je dan beluisterd hebt. Steevast heb je hier namelijk vermeld dat je interesse niet uitging naar luistersessies bij forumleden en een winkel stap je ook niet zomaar in om te luisteren. Ik heb 3 cd-spelers gehad en heb nu een dvd-speler. De eerste cd-speler was een heel oude technics en klonk brak. De Denon die ik daarna kocht, klonk veel beter. Daarna een Pioneer gekocht en die klonk gelijk aan de Denon. M'n huidige dvd-speler heb ik nog niet op klankverschil met m'n voormalige Pioneer kunnen betrappen... Snoertjes heb ik ook verschillende types van (interlinks, that is). Alleen m'n speakers en versterker heb ik nog nooit ingewisseld (m'n midisetje van vroeger niet meegerekend). En ik heb ook nog m'n eerste tuner, maar ik heb m'n midiset ook tijden als tuner gebruikt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 Maare Henrie, dat heb ik ook wel een beetje bij jou, steeds hetzelfde te lezen. No offence, eerder een constatering. Dat is niet helemaal waar. Vroeger 'geloofde' ik ook in allerlei verschillen. Daar ben ik, na luisteren, en door m'n studie, op teruggekomen. Maar je bedoelde waarschijnlijk mijn posts van de laatste (pak 'm beet) 3, 4 jaar. Ja, daar kan ik me dan wel wat bij voorstellen. Maar dat geldt voor zo ongeveer alle anderen hier ook. Of nee, sommigen posten steeds bizardere dingen... Henrie, ik ben vreselijk benieuwd waar en wat je dan beluisterd hebt. Steevast heb je hier namelijk vermeld dat je interesse niet uitging naar luistersessies bij forumleden en een winkel stap je ook niet zomaar in om te luisteren. Ik heb 3 cd-spelers gehad en heb nu een dvd-speler. De eerste cd-speler was een heel oude technics en klonk brak. De Denon die ik daarna kocht, klonk veel beter. Daarna een Pioneer gekocht en die klonk gelijk aan de Denon. M'n huidige dvd-speler heb ik nog niet op klankverschil met m'n voormalige Pioneer kunnen betrappen... Snoertjes heb ik ook verschillende types van (interlinks, that is). Alleen m'n speakers en versterker heb ik nog nooit ingewisseld (m'n midisetje van vroeger niet meegerekend). En ik heb ook nog m'n eerste tuner, maar ik heb m'n midiset ook tijden als tuner gebruikt... Goh, en jij zegt ook altijd dat alle cd spelers eender klinken. Welke snoertjes dan? Zeker een Gammelsnoertje en een Praxtisch snoertje wellicht ? Help ik je gelijk uit je droom, dat zijn dezelfde en die klinken hetzelfde. Ik heb nooit gezegd dat oude cd-spelers (van midden jaren 80 of zo) net zo goed presteren als nieuwe. Het is hear altijd over spelers van de laatste (pak 'm beet) 5 a 10 jaar gegaan. Niet over spelers uit 1985 vergeleken met spelers uit 2008... Ik speel met bij m'n versterker en speakers meegeleverde speakersnoer. M'n interlinks zijn deels microfoonkabel, deels dropveter van de Gamma of Praxis inderdaad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 Mea Culpa voor je. Ik begrijp in ene steeds beter waarom jij geen verschillen hoort. Nooit ergens luisteren naar nieuwere apparatuur, nooit een hifizaak bezoeken en luisteren, nooit iets uitproberen, nooit een bijeenkomst bezoeken, nooit een tweak uit proberen, nooit, nooit ,nooit.. Moet ik nog doorgaan, Henrie? En maar wel overal posten en rellen en trollen. Ik heb inderdaad nooit dure kabeltjes geprobeerd. Wel verschillende, maar dat is kennelijk al niet genoeg... Ik heb wel verschillende apparatuur gehoord, ook bij hifizaken, ook bij anderen thuis. Daar staan zelfs 'bewijzen' van op dit forum. Niet zomaar roepen, audiofreak... Wie er allemaal lopen te rellen en/of trollen, daar verschillen de meningen over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 Ik roep niet zomaar iets, Henrie. Nou kennelijk wel, want ik heb hier nooit gepost dat ik nooit naar een meeting zou gaan. Sterker nog, ik ben bij minstens 2 analoogdagen in Sneek geweest, een keer bij een PP-sessie bij Erik en een keer bij Dhr. Feenstra thuist... En ik was daar met vele anderen, die mij daar allemaal gezien (kunnen) hebben. Hell, er zijn zelfs foto's bij die bijeenkomsten gemaakt, waar ik ook op sta... Dus je roept wel zomaar wat... Als je bedoelt dat ik gezegd heb niet meer naar een forumbijeenkomst te gaan, dan heb je gelijk. Daar heb ik zo mijn redenen voor, die ik geloof ik wel eens gepost heb, maar hier niet ga herhalen... Ik zou je eigen postings maar nog eens lezen. Ik ga het in ieder geval niet doen, want 11279 postings van je doorlezen om je het bewijs te leveren is mij de moeite absoluut niet waard en bovendien zonde van mijn spaarzame tijd. luister ik liever naar muziek of ga weer lekker freaken met Peter Belt of zoiets. Freak ze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 september 2008 Report Share Posted 12 september 2008 laten we het er simpel op houden dat niet iedereen evenveel waarneemt (zou raar zijn als het wel zo is), en dat de verschillen niet op iedereen evenveel indruk maken. ook logisch. en dure kabels beluisteren hoeft niet om verschillen te horen. ik speel met een straalkachelnetsnoer op de cd speler. een net snoer van een pc klonk onaangenaam (net als een Siltech ...., snel verkocht). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 september 2008 Report Share Posted 13 september 2008 Hoi Henrie, Vind ik eig wel straf dat ik moet vernemen dat je het eigenlijk hebt over cdspelers van nu. Je kan de selectie nog kleiner maken en mss zeggen o tussen die en die hoor ik geen verschil, maar die die en die heb ik er niet bij betrokken want die zijn toch te duur. Nog nooit een spectral of een stibbert gehoord Henrie? Dus herken je dat de techniek enorm vooruit is gegaan en een cdspeler van vroeger en nu wel verschil geeft. Maar de cd spelers nu gebouwd hebben ook verschil hoor, maar ja. Wat LS kabel betreft, heb hier nog supra en Qed liggen, wil ik ze opsturen ... dan kan je zelf thuis oordelen En als je dan de kans hebt om een Kimber 8TC te horen, doen. Is je conclusie dan nog steeds dat je geen verschil hoort, wel dan zal het je set zijn Henrie die niet in staat is de verschillen ten gehore te brengen. Interlink Instap HarmTech, een audioquest KingCobra en een JvG zilver. Wederom zit hier behoorlijk verschil tussen Als je mij niet geloofd Henrie, vraag dan eens de bevindingen aan Miracle en Audiofreak want zij kennen minstens 2 van deze 3 interlinks proefondervindelijk. Henrie doe jezelf eens een plezier en ga nr een degelijke zaak en vraag of je daar op een goede set verschillende LS kabels mag beluisteren van instap tot zeer duur en luister aandachtig. En overloop dan met de verkoper wat je waarneemt. Je zult versteld staan. Jaren terug hadden mijn vrouw en ik volgende ervaring in een demoruimte. We waren er om naar DT en dergelijke te luisteren. Er lag vr ongeveer 1500 euro LS kabel en ineens sloot de verkoper een heel andere kabel aan omdat hij had ondervonden dat ik het geluid van die andere kabel liever ging horen. Het was ook zo. Algemeen Hetgeen wij posten over verschillen, daar zijn we zeker niet over 1 nacht ijs gegaan. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts