niels007 Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 U zet een CD op en al na een minuut is er sprake van enig gefrons der wenkbrauwen. Dat klinkt wat te hoog en overdreven helder. Echter gaat het hier om een nieuw album waarvan u de klank tot op heden nog niet eerder hebt mogen horen dus zal het wel neerkomen op een matige opnamekwaliteit. Wat blijkt echter; om een paar youtube filmpjes nog een beetje hoorbaar weer te geven is de virtuele treble schuif onlangs 7dB omhoog geschoven. Tot deze ontdekking komt de luisteraar echter pas na 45 minuten luisteren. Na virtuele verontschuldigingen aan het adres van de opnametechnici gaat de schuif weer naar 0 en wat klinkt alles dan toch 'donker'.. Weer 45 minuten later klinkt het weer 'goed' en worden de aanwezige lage, midden en hoge tonen weer als 'een gebalanceerd geheel' ervaren.. Wat zijn oren toch subjectieve onbetrouwbare zintuigen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 U zet een CD op en al na een minuut is er sprake van enig gefrons der wenkbrauwen. Dat klinkt wat te hoog en overdreven helder. Echter gaat het hier om een nieuw album waarvan u de klank tot op heden nog niet eerder hebt mogen horen dus zal het wel neerkomen op een matige opnamekwaliteit. Wat blijkt echter; om een paar youtube filmpjes nog een beetje hoorbaar weer te geven is de virtuele treble schuif onlangs 7dB omhoog geschoven. Tot deze ontdekking komt de luisteraar echter pas na 45 minuten luisteren. Na virtuele verontschuldigingen aan het adres van de opnametechnici gaat de schuif weer naar 0 en wat klinkt alles dan toch 'donker'.. Weer 45 minuten later klinkt het weer 'goed' en worden de aanwezige lage, midden en hoge tonen weer als 'een gebalanceerd geheel' ervaren.. Wat zijn oren toch subjectieve onbetrouwbare zintuigen! Je conclusie lijkt me geen juiste, je oren blijken toch juist betrouwbaar, je hoorde een verschil met de oude, normale situatie? Dat je niet kon duiden waar het in zat lijkt mij meer op onervarenheid, je hebt weer wat geleerd met deze ervaring Wat bedoel je eigenlijk met virtuele treble schuif? Waar zit die? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 Volgens mij zijn je oren niet onbetrouwbaar, maar je hersenen...... Die corrigeren gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 12 april 2007 Author Report Share Posted 12 april 2007 Ik vond het vreemd hoe snel ik het te heldere geluid als normaal ging ervaren en hoe lang het duurde om 'echt normaal' daarna weer als 'niet te donker' te ervaren. Mijn audio bron is de PC, ik kan bas en treble op de geluidskaart instellen. Die staan bijde op 0 tenzij er echt iets ergs aan de hand is met de opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 12 april 2007 Author Report Share Posted 12 april 2007 Jazeker, het was in het populaire Politie Perspectief geschreven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 april 2007 Report Share Posted 15 april 2007 je hele gehoor is niet betrouwbaar. de wijze waarop je geluid waarneemt verschilt met de dag of week of maand. word maar eens verkouden, ga maar eens heet eten. Ik vraag me zelf wel eens af of warm weer nog invloed heeft ivm uitzetten bloedvaten en wat dit dan doet met je buizenstelsel daarboven. voor mijzelf eet ik altijd tijdens het luisteren fishermans friends (die groen witte) en spoel ik de boel regelmatig met zout water. Meestal als een cd echt k** klinkt komt het doordat ik verkouden word en dat openbaart zich dan pas een dag of 2 dagen later. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 je hele gehoor is niet betrouwbaar. de wijze waarop je geluid waarneemt verschilt met de dag of week of maand. word maar eens verkouden, ga maar eens heet eten. Ik vraag me zelf wel eens af of warm weer nog invloed heeft ivm uitzetten bloedvaten en wat dit dan doet met je buizenstelsel daarboven.voor mijzelf eet ik altijd tijdens het luisteren fishermans friends (die groen witte) en spoel ik de boel regelmatig met zout water. Meestal als een cd echt k** klinkt komt het doordat ik verkouden word en dat openbaart zich dan pas een dag of 2 dagen later. Als ik muziek luister neem ik eerst een heet bad een half uur medidatie dan steek ik 2 oorkaarsen aan en spoel mijn oren daarna met zoutwater (dit moet wel uit de dode zee komen ) dan nog een paar ademhalingsoefeningen telefoon en deurbel uitgetrokken en dan ben ik er klaar voor en draai ik ......weazels rip my flesch van Zappa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 je hele gehoor is niet betrouwbaar. de wijze waarop je geluid waarneemt verschilt met de dag of week of maand. word maar eens verkouden, ga maar eens heet eten. Ik vraag me zelf wel eens af of warm weer nog invloed heeft ivm uitzetten bloedvaten en wat dit dan doet met je buizenstelsel daarboven. voor mijzelf eet ik altijd tijdens het luisteren fishermans friends (die groen witte) en spoel ik de boel regelmatig met zout water. Meestal als een cd echt k** klinkt komt het doordat ik verkouden word en dat openbaart zich dan pas een dag of 2 dagen later. Als ik muziek luister neem ik eerst een heet bad een half uur medidatie dan steek ik 2 oorkaarsen aan en spoel mijn oren daarna met zoutwater (dit moet wel uit de dode zee komen ) dan nog een paar ademhalingsoefeningen telefoon en deurbel uitgetrokken en dan ben ik er klaar voor en draai ik ......weazels rip my flesch van Zappa. Bij Zappa kan ik niet genoeg oorsmeer hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 16 april 2007 Report Share Posted 16 april 2007 Bij Zappa kan ik niet genoeg oorsmeer hebben De zogeheten oorzappa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 april 2007 Report Share Posted 17 april 2007 en toch .... ik kon ook na maanden geduld uit te oefenen geheel niet wennen aan een Revox B760. het deed zeer, na vijf minuten wilde ik wat anders. en mijn verbouwde kenwood KT1100sd had het tegenovergestelde effect. heerlijk luisteren, ik bleef zitten. beide kostten me ca 100 euro en dan nog wat onderdelen. beiden zijn leuk om te zien. dat ik de ene beter vind dan de andere kan smaak zijn. maar dat ik ga wennen aan iets dat me tegenstaat ... nee. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts