Jump to content

nieuwe luidsprekers maar welke?

Hans R.
 Share

Recommended Posts

he carl, las dat je dochter je 34 - 306 combinatie heeft. geinig om te lezen, denk altijd dat alleen zoons quads van hun vader krijgen - wat natuurlijk nergens op slaat... :D

maar daaruit concludeer ik even dat jij eerst met de 34-306 speelde en gezien je huidige set, mag ik aannemen dat je de conrad johnson buizenversterkers die je nu hebt mooier vond. Kan je me het verschil even uitleggen?? (tussen de 34-306 en de conrads)

eventueel in een privemessage zoadat de rest er geen last van heeft of gewoon hier??

dankjewel game :D

Hai Game,

Mijn zoontje is nog te jong voor een goede stereoinstallatie. Mijn dochters spelen met Quad 33/303/FM3/Micromega Leader/Canton Quinto 510 en Quad 34/306/Sony?/Mordaunt Short. Dat laatste klinkt zeer goed. Het meeste is oud, maar goed spul. De 33/303/FM3 heb ik bijvoorbeeld tweede hands gekocht.

Ik heb verschillende "top"versterkers in huis gehad die ik niet beter vond dan de Quad 34/306. Ik vond ze te clean (niet levendig) of te veel nadruk op de bas leggen (onnatuurlijk). De Conrad Johnson leek in klankbalans wel op de Quad alleen detailrijker/subtieler en de ruimte tussen en om de luidsprekers was meer "gevuld". De behoefte om met de luidsprekers te schuiven was een stuk minder, het geluid viel meer op zijn plaats.Daarbij kan je bij mij lang luisteren.

Zoals ik boven al heb gezegd vind ik de Quad combinatie nog steeds zeer goed en zeker voor de prijs.

Overigens krijg je het in de huiskamer nooit zo als in een zaal - de ruimte ontbreekt en je kan nooit met dezelfde volumes spelen als in de zaal versterkte muziek.

dankje voor je antwoord.

ik heb inderdaad soms - ik weet nioet of dat is wat je bedoeld - het idee dat alles wel goed is , maar zoals mn signature zegt"

>ik wil zwemmen in muziek

bij zwemmen zit het water tegen je aan, dat staat voor vol geluid, nu lijkt er zo nu en dan een soort van leegte te zijn, tussen de instrumeten die een soort van alnk geluid geeft....

game :D

misschien heeft iemand daar nog iets aan toe te voegen.

Hai Game,

Het hoeft natuurlijk niet onmiddellijk de Quad te zijn. Jouw probleem kan te maken hebben met de plaatsing van de speakers. Veel experimenteren dus.

In een van je eerste postings beschreef je dat je technische problemen had met de Quad, heb je die nog door Transtec laten maken?

Heb je trouwens een 404 1 of 4004 2? De 1 kan je laten opwaarderen tot 2.

Met groet,

Carl