Jump to content

Digitale coaxiale interlink.

Marc The Hague
 Share

Recommended Posts

Heb een aantal vragen omtrent de verbinding tussen 2 apparaten !!

Ben nl. in het bezit van een 75 Ohms kwaliteits coax, kan ik hier gewoon 2 willekeurige WBT connectoren aan solderen en zo dus deze verbinden tussen 2 cd-spelers. De ene speler kan ik dan als loopwerk gebruiken, de andere als dac.

Zijn alle S/PDIF ( Sony Philips Digital Interface Format ) aansluitingen altijd 75 Ohm en kan ik hiervoor elke willekeurige 75 Ohms coax voor gebruiken ??

MVG, Marc !

In principe kun je idd elke 75Ω kabel gebruiken. Het S/PDIF is op75Ω genormd. Gewoon een paar goeie RCA stekkers aan solderen en klaar is klara. Het hoeft nog niet eens iets van WBT te zijn.

Je kan echter geen 2 cd-spelers aan elkaar koppelen via deze aansluiting. De coaxiale digitale aansluiting is een uitgang. Die kun je niet als ingang gebruiken. Er zijn wel spelers die als DAC gebruikt kunnen worden. Die hebben dan behalve de uitgang ook een speciale coaxiale digitale ingang. Meestal zit daar eveneens een Toslink ingang naast.

In principe kun je idd elke 75Ω kabel gebruiken. Het S/PDIF is op75Ω genormd. Gewoon een paar goeie RCA stekkers aan solderen en klaar is klara. Het hoeft nog niet eens iets van WBT te zijn.

Je kan echter geen 2 cd-spelers aan elkaar koppelen via deze aansluiting. De coaxiale digitale aansluiting is een uitgang. Die kun je niet als ingang gebruiken. Er zijn wel spelers die als DAC gebruikt kunnen worden. Die hebben dan behalve de uitgang ook een speciale coaxiale digitale ingang. Meestal zit daar eveneens een Toslink ingang naast.

Bedankt voor de snelle reactie.

Ben in het bezit van een speler waar ook verschillende digitale ingangen opzitten en dus de speler ook als dac kan gebruiken.

Groeten, Marc !