eip Posted 25 december 2006 Report Share Posted 25 december 2006 Hallo, Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen, en heb mijn oog laten vallen op de primare i21. Is er iemand die ervaring heeft met dit merk, en zo ja wat is jullie ervaring. Ik had tot gisteren niet van dit merk gehoord, en heb hem beluisterd bij hobohifi klinkt goed. Ik zag ook nog dat de primare een geaard net snoer heeft. Daar ik thuis geen geaarde stopkontakten heb is dit dan een probleem. Graag jullie reacties Groet eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 25 december 2006 Report Share Posted 25 december 2006 Geen probleem, als je naar het stopcontact wat je van plan bent te gebruiken even een aardedraad trekt en vervangt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 25 december 2006 Author Report Share Posted 25 december 2006 Geen probleem, als je naar het stopcontact wat je van plan bent te gebruiken even een aardedraad trekt en vervangt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2006 Report Share Posted 25 december 2006 Ik heb de A20. Dit is de voorganger van de I21. Ik gebruik hem ongeaard. Helemaal geen probleem. Ik ben er erg tevreden mee. Voor dat geld is er weinig beters te koop. Klinkt goed en is solide en goed gebouwd. Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het ook wel 'n mooi ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 25 december 2006 Report Share Posted 25 december 2006 Een geaard apparaat hoort idd. offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 december 2006 Report Share Posted 26 december 2006 ... Mijn Krell heeft ook een geaard netsnoer. Ik heb hem bij thuis Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 27 december 2006 Author Report Share Posted 27 december 2006 Ik heb de A20. Dit is de voorganger van de I21. Ik gebruik hem ongeaard. Helemaal geen probleem. Ik ben er erg tevreden mee. Voor dat geld is er weinig beters te koop. Klinkt goed en is solide en goed gebouwd. Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het ook wel 'n mooi ding. Beste Hans, Ik heb vandaag gebeld naar de importeur van primare in groenekan en die kunnen jouw antwoordt helemaal bevestigen, het kan ook zonder geaard stopkontakt. En geeft verder geen problemen. Groet Eip. Groet Eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 27 december 2006 Report Share Posted 27 december 2006 Ik heb de A20. Dit is de voorganger van de I21. Ik gebruik hem ongeaard. Helemaal geen probleem. Ik ben er erg tevreden mee. Voor dat geld is er weinig beters te koop. Klinkt goed en is solide en goed gebouwd. Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het ook wel 'n mooi ding. Beste Hans, Ik heb vandaag gebeld naar de importeur van primare in groenekan en die kunnen jouw antwoordt helemaal bevestigen, het kan ook zonder geaard stopkontakt. En geeft verder geen problemen. Groet Eip. Groet Eip. Lijkt mij ook volstrekt onbelangrijk Een geaard stopkontakt?..heeft voor het geluid geen enkel invloed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 27 december 2006 Author Report Share Posted 27 december 2006 Ik heb de A20. Dit is de voorganger van de I21. Ik gebruik hem ongeaard. Helemaal geen probleem. Ik ben er erg tevreden mee. Voor dat geld is er weinig beters te koop. Klinkt goed en is solide en goed gebouwd. Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het ook wel 'n mooi ding. Beste Hans, Ik heb vandaag gebeld naar de importeur van primare in groenekan en die kunnen jouw antwoordt helemaal bevestigen, het kan ook zonder geaard stopkontakt. En geeft verder geen problemen. Groet Eip. Groet Eip. Lijkt mij ook volstrekt onbelangrijk Een geaard stopkontakt?..heeft voor het geluid geen enkel invloed. Beste terugnaaraf, Zou je dit even toe kunnen lichten, ik snap het niet helemaal. Groet Eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 31 december 2006 Report Share Posted 31 december 2006 Djohn, Weet je zeker dat er geen aardlus is ontstaan? Dus 2 apparaten met elk een andere aarde (zoals een tuner met aarde van de CAI). Als zo'n tuner (tv/video kan ook) in je set staat en deze op de CAI aangesloten is, bestaat de mogelijkheid dat er een spanningsverschil ontstaat. 2 Versilllende aardes kan immers niet. Hierdoor ontstaat een brom. Dat ik makkelijk te verhelpen door een mantelstroomfilter in de CAI-leiding op te nemen. Zou heel goed kunnen dat het een aardlus is die op die manier tot stand is gekomen. Maar zonder aarde is het ook geen probleem meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 december 2006 Report Share Posted 31 december 2006 Djohn, Weet je zeker dat er geen aardlus is ontstaan? Dus 2 apparaten met elk een andere aarde (zoals een tuner met aarde van de CAI). Als zo'n tuner (tv/video kan ook) in je set staat en deze op de CAI aangesloten is, bestaat de mogelijkheid dat er een spanningsverschil ontstaat. 2 Versilllende aardes kan immers niet. Hierdoor ontstaat een brom. Dat ik makkelijk te verhelpen door een mantelstroomfilter in de CAI-leiding op te nemen. Zou heel goed kunnen dat het een aardlus is die op die manier tot stand is gekomen. Maar zonder aarde is het ook geen probleem meer. En zonder aarde heb je verzekeringstechnisch geen poot om op te staan in geval van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 31 december 2006 Author Report Share Posted 31 december 2006 In geval dat de tent afbrand bedoel je, zou de verzekering zo kinderachtig zijn. Groet Eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 31 december 2006 Report Share Posted 31 december 2006 ......En zonder aarde heb je verzekeringstechnisch geen poot om op te staan in geval van... Dat zou idd. zo zijn als mijn wandcontactdozen thuis, buiten die in de natte groepen, geaard zouden zijn. Ik heb juist aarde moeten aanleggen om mijn netfilter en PC van aarde te voorzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts