Guest tubejack Posted 5 november 2006 Report Share Posted 5 november 2006 Hallo medeforumvrienden, Vandaag ging, ging het linkerkanaal van mijn 300B versterker stuk, de GZ37 gelijkrichter gaf het nodige vuurwerk. Met een beetje mazzel is mijn Emission Labs 300BXLS buis nog heel maar heeft de kathode elco de geest gegeven. Balen mijn versterker weeg zeker 30kilo, niet iets wat je voor je plezier gaat, versjouwen .... tot nu toe deed hij het altijd... Affijn ding naar beneden gesjouwd en even in een magazijnstelling geparkeerd, want ik ben met tal van andere dingen bezig en had helemaal geen zin om de schade te herstellen. Ik had nog een Arcam Delta 290 staan, vorig jaar voor een vriendelijk bedrag op een rommelmarkt bedrag gekocht. (lang verhaal.... pa mocht sjouwen en spullen rijden, dochter regeld) Aangesloten en ik ben verbaasd over het geluid! wat een "snoepje" Tuurlijk het geluid is net niet zo mooi als het zijdezachte maar ook soms behoorlijke geweld dat uit mijn 300B brutus kan komen, maar voor de rest, niks mis mee met deze versterker. De bas is vrij rustig, het hoog is erg mooi, de versterker moet daarvoor wel even een halfuurtje opwarmen anders klinkt het nog een beetje hard. Ik heb geen gegevens van deze versterker maar ik las dat hij hetzelfde is de Alpha9 dus een versterker met een vrij gevoelige ingang iets van 150mv. De match met mijn buizen CD-speler waar gemakkelijk 2 volt uitkomt en die Philips DA's heeft (ik dacht TDA1521) was erg ongelukkig en gaf een klinisch naar geluid. Maar gelukkig heb ik ook een Pioneer DV-656 allesspeler die ik ooit verbouwd heb met Sowterdac'strafo's waar een BurrBrown PCM1738 DAC in zit. Dat is een heel gelukkige combinatie de DAC geeft een stevig laag en de uitgangsspanning is iets van 500....600mv, waardoor de volume knop van de Arcam veel beter regeld CD's klinken erg goed via deze combi, SACD's en DVD-audio ....hmmmm. Wie kan wat meer vertelen over deze versterker? ik ben flink aan het zoeken geweest maar afgezien van e.e.a. "scharrelhoek" met mooie plaatjes kan ik niets vinden. Volgens mij is het een klasse B versterker, hij wordt niet warm, van binnen erg mooi opgebouwd met alle in en uitgangen verguld .... zelfs met de AB van de TV kan ik na jaren vanuit mijn luie stoel het volume regelen en dat voor 30euri.... Maar wat is het? een transistor of mosfet versterker? Helemaal leuk als ik ergens een schema of een servicemanual kan vinden, want jullie begrijpen het denk ik wel, dit snoepje mag blijven!. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 ... want jullie begrijpen het denk ik wel, dit snoepje mag blijven!. Nee, dat snap ik eigenlijk niet. Je gaat me toch niet vertellen dat die mooie buizenbak de rommelzolder opgaat en daar nooit meer wegkomt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 (edited) ... want jullie begrijpen het denk ik wel, dit snoepje mag blijven!. Nee, dat snap ik eigenlijk niet. Je gaat me toch niet vertellen dat die mooie buizenbak de rommelzolder opgaat en daar nooit meer wegkomt? Wat dacht mu echt zelf ????? Maar daar ging het niet over ..... wie wat te vertellen over deze versterker? Met vriendelijke groet, Jack Edited 6 november 2006 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts