Jump to content

tranformator aansluiting

alvinio
 Share

Recommended Posts

ik wil de rcore tranformator aansluiten op m'n diy dac

nu heeft hij (de transformator dus) een input voltage van 2x 115v 2 draden: rood en geel 115v en 2 draden:groen en oranje 115v

nu is het mogelijk deze tranformator aan te sluiten op 230v nu vraag ik mij af bind ik dan de + van de eene 115v en de + van de anderre bij elkaar en connect die dan samen aan de + van de power socket?

dus rood en groen samen binden voor de + en geel en oranje voor de - ? of rood aan de power socket geel aan groen en oranje weer aan de - van de socket?

er moet ook een aan en uit schakelaar tussen tussen welke kabbels connect ik die?

groet,

alvinio

Je hebt zelf al het antwoord gegeven:rood aan de + van de powersocket,geel aan groen en oranje aan de - van de socket.De windingen van de trafo in serie zetten dus.De aan/uitschakelaar moet je tussen het netsnoer en de rode en oranje draad zetten.Beide draden schakelen is het beste.

Ik probeer nog een schema'tje toe te voegen,maar dat lukt nog niet echt.

Je hebt zelf al het antwoord gegeven:rood aan de + van de powersocket,geel aan groen en oranje aan de - van de socket.De windingen van de trafo in serie zetten dus.De aan/uitschakelaar moet je tussen het netsnoer en de rode en oranje draad zetten.Beide draden schakelen is het beste.

Ik probeer nog een schema'tje toe te voegen,maar dat lukt nog niet echt.

bedankt voor je reactie,

op de schakelaar zitten maar 2 aansluit punten het is een alps druk schakelaar.

kun je me wat meer info geven over het aansluiten hiervan?

groet en dank

Doe je wel voorzichtig?

Ik zal m'n pc heel houden!Of bedoel je dat niet?

bedankt voor je reactie,

groet en dank

Als er maar twee aansluitingen opzitten kun je vanzelfsprekend maar

Doe je wel voorzichtig?

Ik zal m'n pc heel houden!Of bedoel je dat niet?

bedankt voor je reactie,

groet en dank

Als er maar twee aansluitingen opzitten kun je vanzelfsprekend maar

Even vlot wat in elkaar geprutst,een plaatje zegt vaak meer dan woorden.

44sow36.jpg

Ik hoop dat dit duidelijk is.

(Fijne dingen,computers.Schroef in 1 minuut dit in elkaar en ben 3 kwartier bezig om het hear te plaatsen.Weet iemand misschien hoe je een tekening kan maken op je pc en die vervolgens op het net kan uploaden?Krijg het niet voor elkaar,verkeerd bestandstype voor de imagehosts die ik ken.)

Die schakelaar ziet er niet uit alsof ie gemaakt is voor het schakelen van 230V

Verder heb je de secundaire kant in serie gezet.

Dat lijkt me 1 gesneuvelde stop en schakelaar..

Wellicht dat de schakelaar er eerder uitbrand dan de trafo zelf.

Weet je wel wat je aan het doen bent????

Rustig maar Seoman.

Ik heb dit alleen maar zo gedaan om een voorbeeld te geven hoe Alvino zijn trafo aan kan sluiten.Gewoon met het eerste wat ik kon vinden.Ik weet heus wel dat je dit niet op 230 V moet zetten,dat is gegarandeerd vuurwerk.

Het blijft een extreem voorbeeld van hoe 't niet moet.

Misschien dat jij en ik weten dat dit niet mag maar de meeste mensen kijken alleen naar plaatjes en kopieren dat.

Lijkt me niet helemaal de bedoeling!

Zelf ga ik er vanuit dat mensen die met 230 V aan de slag gaan er wel iets vanaf weten en gewoon hun gezonde verstand gebruiken.Maar je hebt gelijk,er zijn ook zat mensen die nergens over nadenken(vandaag ook weer zo'n lekker voorbeeld van gezien,maar dat ter zijde)en gewoon doen.Had wellicht spul moeten gebruiken wat gewoon geschikt was voor 230,maar ik wou alleen een voorbeeldje geven.Het is nu helaas al te laat,het staat al op deze site.Ik kan mijn foto natuurlijk wel weghalen,maar verdwijnt hij dan ook in die post van Alvinio?

Ik wou dit eigenlijk ook via een schema duidelijk maken.Dat is vaak nog duidelijker(voor mij althans)dan een foto.Maar ik heb hier een tekenprogrammaatje van Microsoft en die maakt er een bestandstype van die ik niet kan uploaden bij een imagehost.Ik weet ook niet hoe ik het ene bestand in het andere bestand kan veranderen.Daarom heb ik het zo gedaan.