Erjee Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 http://www.realmofexcursion.com/videos/Var...thbusters.1.wmv Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Geweldig wat een idioten zijn 't toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 160 dB op 16 Hz Okee, welke versterker moet ik daarvoor hebben???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 160 dB op 16 Hz Okee, welke versterker moet ik daarvoor hebben???? Gewoon een speaker aan een oude tractielijn ergens in Duitsland hangen. Daar staat een spanning van 16 2/3Hz op en zal een behoorlijk stabiele voeding zijn... Dan rijst alleen wel de vraag: welke speaker ga je daarvoor gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 [...] Okee, welke versterker moet ik daarvoor hebben???? Dat hangt van het rendement af...Wellicht 15 kW? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Dan rijst alleen wel de vraag: welke speaker ga je daarvoor gebruiken? Ik heb net ff gegoogled en het wordt zeker een probleem. Op die bovenleidingen van 16 2/3Hz staat namelijk 15.000V. Zijn er speakers die dat trekken? Zal wel niet, dus dan maar een flinke trafo er tussen en omvormen tot normalere waarden (afhankelijk van de gebruikte speaker)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 [...] Okee, welke versterker moet ik daarvoor hebben???? Dat hangt van het rendement af...Wellicht 15 kW? Groet, Jacco Nou, dat moet lukken, met die bovenleidingen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 augustus 2006 Author Report Share Posted 22 augustus 2006 Onzin! Gewoon een 3.0 TD van Mercedes voldoet prima hiervoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 ch, ik wil de pret niet drukken maar... Ik vind dat dit dus niks met audio te maken heeft (voor diegenen die het filmpje hebben uitgekeken). De aansturing van die zelfgebouwde "woofer" gebeurde door een koppeling op de aandrijfstang, volledig mechanisch dus. En dat "signaal" modifieert niet mee met een electrische impuls zoals met een echte speaker. Ze hebben dan ook geen speaker gemaakt maar een soort parapluvormige zuiger met de binnenkant van de wagen als "vacuum" kamer. Daar mislukte het experriment omdat het schuifdak uit zijn voegen knalde. Maar dat doet hier niks ter zake: voor mij was het ding geen woofer maar iets anders, en dat telt niet, vind ik... RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 augustus 2006 Author Report Share Posted 22 augustus 2006 Inderdaad; het was gewoon een kwajongusstreek. Humor, dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 ch, ik wil de pret niet drukken maar... Ik vind dat dit dus niks met audio te maken heeft (voor diegenen die het filmpje hebben uitgekeken). De aansturing van die zelfgebouwde "woofer" gebeurde door een koppeling op de aandrijfstang, volledig mechanisch dus. En dat "signaal" modifieert niet mee met een electrische impuls zoals met een echte speaker. Ze hebben dan ook geen speaker gemaakt maar een soort parapluvormige zuiger met de binnenkant van de wagen als "vacuum" kamer. Daar mislukte het experriment omdat het schuifdak uit zijn voegen knalde. Maar dat doet hier niks ter zake: voor mij was het ding geen woofer maar iets anders, en dat telt niet, vind ik... RastaPhil Dat zeiden ze er zelf ook bij... Het ging ze om maximale geluidsdruk opbouwen.. En dat is ze gelukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 OK, I'll rest my case RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 het zijn wel een stel prusters zeg echt beun zoals ze die krukas en drijfstang hebben gemaakt, met iets meer moeite hadden ze een mooi gelijdebus kunnen maken met daarin een stang die naar de woofer gaat, net als bij oude stoommachines. dan hadden ze de leibaankrachten op kunnen vangen die nu de wooferring voor zijn kiezen kreeg. ik snap trouwens ook niet dat ze de aandrijfas hebben gebruikt. een startmotor van diezelfde auto was meer dan genoeg geweest om die woofer te laten bibberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Toch is het idee van een motor aangedreven speaker niet zo nieuw. er is zelfs een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 het zijn wel een stel prusters zeg .... Dat komt vooral omdat ze onder tijddruk staan, ze moeten in een beperkte tijd een aantal afleveringen maken. Vooral Jamie is een begenadigd constructeur, gezien de constructies die ik van hem gezien heb in de Mythbusterserie, waarvan ik bijna alle afleveringen gezien heb die op Discovery voorbijgekomen zijn. Mijn favoriet is de rijdende, frisdrankblikjes schietende cola-automaat die hij ooit voor een commercial gemaakt heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Ik vond het Hongaarse boomstamkanon wel stoer. Hij werkte perfect als kanon, en na 'm volgestouwd te hebben met 2kg kruit en de voorkant afgesloten te hebben, was het ook een prima bom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ja, het is idd niet zo dat ze onbeperkt tijd en budget hebben. Dan vind ik het nog knap wat ze klaarspelen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Toch is het idee van een motor aangedreven speaker niet zo nieuw. er is zelfs een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Eigenlijk heeft het dus wel met audio te maken want ze proberen een maximale geluidsdruk op te bouwen. Het heeft niks met muziek luisteren of hifi of wat dan ook wat wij graag doen. Erik, ik ben het met je eens als je zegt een geleider, daar was ik tijdens het kijken van het filmpje zelf al aan het denken. Maar prutsers zijn het niet. De boys zijn beide uitermate technisch aangelegd zowel theoretisch als praktisch. En het is gewoon lachen wat ze doen en helemaal geweldig! Meer als 160db op 16hz poeh. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Eigenlijk heeft het dus wel met audio te maken want ze proberen een maximale geluidsdruk op te bouwen. Het heeft niks met muziek luisteren of hifi of wat dan ook wat wij graag doen.Erik, ik ben het met je eens als je zegt een geleider, daar was ik tijdens het kijken van het filmpje zelf al aan het denken. Maar prutsers zijn het niet. De boys zijn beide uitermate technisch aangelegd zowel theoretisch als praktisch. En het is gewoon lachen wat ze doen en helemaal geweldig! Meer als 160db op 16hz poeh. Andre OK, prutsers was misschien wat kort door de bocht , maar met wat kleine moeite meer hadden ze het veel beter kunnen doen, ze hadden bijv. het schuifdak met wat lasrupsjes vast kunnen lassen, en ook de portieren , dat had veel luchtdruk gescheeld. en even op ieder gat in de auto een plaatje ijzer lassen. 15 minuten extra werk maar wel veel meer druk Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 15 minuten extra werk maar wel veel meer druk Precies. Ander idee is om gewoon de 'kastinhoud' te verkleinen. Een verdrievoudiging van de relatieve drukverschillen levert je weer 10 dB op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 25 augustus 2006 Report Share Posted 25 augustus 2006 Toch blijft het lachen. Ondanks alle hear aangedragen mogelijke verbeteringen! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts