Paulebappie Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Euh, welke aanpassing dan? Oops, te snel! Hans, kan je wat meer vertellen over de aanpassing? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Euh, welke aanpassing dan? Oops, te snel! Hans, kan je wat meer vertellen over de aanpassing? Ik denk het niet. Tenzij hij bij jouw thuis jouw filters heeft zitten doormeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Mijn tuinaarde heeft een sigma = 47 mS per meter. Het heeft een epsilon_r = 14 en een mu_r = 1. Betreft dit aangestampte tuinaarde? Hangt het niet ook van de vochtigheidsgraad af? Hoe heb je dit trouwens gemeten? (of stond het op de zak: "extra voedzaam voor planten; een zeer lage epsilon en een mu_r van 1!") Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Na het aanpassen van het filter was dat geschreeuw weg... Rien, dit lijkt me het goede advies. Het topic mag verklooit worden, jongens leef je uit..... Wie past dat filter voor me aan? G.Van Veen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Euh, welke aanpassing dan? Oops, te snel! Hans, kan je wat meer vertellen over de aanpassing? Ik denk het niet. Tenzij hij bij jouw thuis jouw filters heeft zitten doormeten. Of hij heeft hetzelfde filter, en hij weet precies wat er aan schort als "het schreeuwt".. Maar een zelfbouwzaak zoals S&C kan de boel eventueel doormeten en advies geven enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Mijn tuinaarde heeft een sigma = 47 mS per meter. Het heeft een epsilon_r = 14 en een mu_r = 1. Betreft dit aangestampte tuinaarde? Hangt het niet ook van de vochtigheidsgraad af? Hoe heb je dit trouwens gemeten? (of stond het op de zak: "extra voedzaam voor planten; een zeer lage epsilon en een mu_r van 1!") Ja, ik ben een week bezig geweest... Nee, het stond gewoon op de zak dat 47 mS per meter was. Aarde heeft bij mijn weten een mur=1 en die er heb ik uit een boekje. Maar op 1 kHz doet ie nog niet mee. Natuurlijk speelt de vochtigheid ook mee, de sigma en er veranderen dan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 21 juni 2006 Author Report Share Posted 21 juni 2006 Na tig jaar mit wil ik iets anders. Iemand suggesties? Speel met mus.fid.eindverst. en pied pipers classic ,waarvan het midden nogal opdringerig is.Welke ls kabels moet ik gaan beluisteren? de opm. NOGAL OPDRINGERIG had ik wat anders moeten formuleren .Laat ik het houden op:SOMS WAT NADRUKKELIJK AANWEZIG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 juni 2006 Report Share Posted 21 juni 2006 Na het aanpassen van het filter was dat geschreeuw weg... Rien, dit lijkt me het goede advies. Het topic mag verklooit worden, jongens leef je uit..... Wie past dat filter voor me aan? G.Van Veen? B.v. Het was n.l. nogal een puzzel om er iets van te maken. Je zou mijn modificatie na kunnen bouwen, maar ik heb de laatste versie speakers (Philips ronde ribbon, rubberen mid dome en door GvV zelfgeplakte basspeakers). Ik denk dus dat dit niet werkt. GvV heeft zeker een filtervariant waarbij het midden minder fel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 22 juni 2006 Author Report Share Posted 22 juni 2006 Na het aanpassen van het filter was dat geschreeuw weg... Rien, dit lijkt me het goede advies. Het topic mag verklooit worden, jongens leef je uit..... Wie past dat filter voor me aan? G.Van Veen? B.v. Het was n.l. nogal een puzzel om er iets van te maken. Je zou mijn modificatie na kunnen bouwen, maar ik heb de laatste versie speakers (Philips ronde ribbon, rubberen mid dome en door GvV zelfgeplakte basspeakers). Ik denk dus dat dit niet werkt. GvV heeft zeker een filtervariant waarbij het midden minder fel is. Die van mij zijn nog met vierkante aluminium(kleurige) vierkante ribbon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts