Guest UKSub Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Hoi iedereen, wie verzamelt er "psychedelische" muziek? Of garage of sixties of flowerpowerpop of... Ik weet het is een ruime term maar een mens moet nu eenmaal het genre een naam geven Wil best in contact komen met mensen die heruitgaven zoeken/kopen op LP van deze bands uit de jaren 60 en dan vooral 67 68 69 Enkele namen Nuggets verzamel Electric Prunes Thirteen Floor Elevators Circus 2000 Beacon Street Union Love Open Mind KAK The Third Rail Blossom Toes Tomorrow Unites States of America and many many more Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 wie verzamelt er "psychedelische" muziek? Heb je de Monks al? Die 13th Floor Elevators zijn idd errug grappig. En Ralph Nielsen & The Chancellors (Scream) of The Novas (The Crusher) voor `t garage gedeelte. Voor de knipoog zou je `ns wat Animated Egg of T. Swift & The Electric Bag kunnen proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Yep The Monks heb ik al Heb al wel heteen en het ander verzameld maar ik ben vooral benieuwd of er nog mensen zijn die deze muziek verzamelen De andere namen die je opgeeft ken ik helmaal niet dus dat w eens opsnorren binnenkort... 1Th Floor is wel een geweldige groep hoor, hebben veel bepaald... Alleen al het gebruik van de "jug" Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 De andere namen die je opgeeft ken ik helmaal niet dus dat w eens opsnorren binnenkort... Kijk gelijk ff of je wat van `t obscure Psychodelic Recordslabel kunt vinden. Hebben wat verzamelaars uitgebracht met oa. The Delphins, The Clouds en The Yorkshire Puddin. Ook leuk is Jeff Cooper & The Stoned Wings. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 Hoewel Psycho niet mijn smaak is vind ik deze wel heel leuk: Is al heel oud, niet echt psycho maar wel psychedelic Linkje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 kGa deze bjoetie White Noise eens uit mn platenkast halen zie Lang geleden dat ik die gehoord heb... Wie kent Red Krayola? Vind ik een heel weirde plaat Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 kGa deze bjoetie White Noise eens uit mn platenkast halen zieLang geleden dat ik die gehoord heb... Pas nog gedraaid. Vind `m eerder surrealistisch dan psychedelisch. Neem aan dat er destijds best wat papertrips en aanverwanten tijdens `t draaien naar binnen zijn gewerkt Dan was `t zeker ff schrikken bij de electric storm, maar sinds Throbbing Gristle zijn ze wel wat meer gewend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 Vind `m eerder surrealistisch dan psychedelisch. Ja is ook zo, maar surrealistisch en psychedelisch loopt ook een beetje in elkaar over. Een echt muzikaal hoogstandje is het ook niet maar wel vrij uniek. Op de 1 of andere manier moet altijd erg lachen (in de positieve zin) om deze muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 17 februari 2006 Report Share Posted 17 februari 2006 Op de 1 of andere manier moet altijd erg lachen (in de positieve zin) om deze muziek. Als je naar de muziekluistert en probeert te vergeten wat er na bvb 1968 gemaakt is of wat je kent tja dan krijgt het een hele andere dimensie!! Persoonlijk vind ik dat er toen hele straffe dingen gemaakt zijn, vooral in de UK Toen was een house nog Artwork! Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 17 februari 2006 Report Share Posted 17 februari 2006 Vind `m eerder surrealistisch dan psychedelisch.Op de 1 of andere manier moet altijd erg lachen (in de positieve zin) om deze muziek. Ja, ik ook. Met name kant 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts