AudioBill Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Beste mensen, Ik heb heel veel last van statische elc. vooral als ik van de bank af kom! Wat kan ik daar aan doen? Zijn er dingen voor te koop die ik kan vast pakken waardoor het verdwijnd en waar zijn die te koop? Is echt irritant, steeds als ik bv een LP wil omdraaien en de arm vast pak, dan...! Groetjes AudioBill. Nu niet met die slappe oplossingen komen als bank verkopen, enz..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Ik heb daar enige tijd geleden al eens een topic over geopend. Zoek anders even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 26 januari 2006 Author Report Share Posted 26 januari 2006 Kan niks vinden!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Geen synthetische kleding dragen zoals polyester truien ed. helpt al een heel stuk. Maar ook als je bank/stoel van synthetisch materiaal (polyester ed) is heb je dat probleem. Ook schoenen met rubber zolen zorgen dat eventuele statische elektrische elektriciteit niet kan afvloeien. Je hebt dat probleem eigenlijk alleen als de luchtvochtigheid erg laag is zoals in de winter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Kun je het nu wel weer vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 26 januari 2006 Author Report Share Posted 26 januari 2006 Yip Maar bij mij werkt schoenen aan, schoenen uit niet! Volgens mij was er toch iets voor te koop, een soort sleutelhanger die je aan een metalen voorwerp moest houden en je was weer neutraal. Werd vaak bij auto's gebruikt meen ik, maar bij Heuts hadden ze het niet meer!? Waar wel nog? Grrrrr. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Ik ben soms zo (snel) statisch dat ik zelfs 2 keer achter elkaar vonk. Dan heeft ontladen dus ook geen nut.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Ik ben soms zo (snel) statisch dat ik zelfs 2 keer achter elkaar vonk. Dan heeft ontladen dus ook geen nut.. Dan moet jij gewoon mer 2,5 mm2 aan de randaarde .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts