Jump to content

Theta-Wadia 12 versus Sony CDP X707 ES

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nu zal dat "niets" wel meevallen.

Bestaat er een equalizer die +60 dB bij 20 kHz doet?

Nee, maar ik neem die 60 dB niet serieus.

Groet,

Jacco

Ik weet het niet, sommige mensen op dit forum zijn moeilijk nog serieus te nemen, maar ik ken iemand die echt stokdoof is voor alles boven 4500 Hz (heb ik zelf bij hem getest) en dat was nog wel ietsje slechter dan -60 dB.

Ravon,

Ik snap wat je bedoelt. Ware het niet dat de audiofielste systemen vaak de meest bandbreedte begrensde zijn. De mensch die audio liefheeft, wil zo min mogelijk horen. Althans, daar lijkt het op. Wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen?

Groet,

Jacco

Vellen wij een oordeel over de muziekliefhebbende mens? Nee toch? Wij laten toch slechts zien dat een aantal audiofielen geen gouden oren heeft? Dat zij ons daar niet erkentelijk voor zijn, dat begrijp ik. Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand mij zomaar zou laten zien dat ik mijn meetapparatuur jarenlang verkeerd heb afgelezen :D

Nu zal dat "niets" wel meevallen.

Bestaat er een equalizer die +60 dB bij 20 kHz doet?

Nee, maar ik neem die 60 dB niet serieus.

Groet,

Jacco

Ik weet het niet, sommige mensen op dit forum zijn moeilijk nog serieus te nemen, maar ik ken iemand die echt stokdoof is voor alles boven 4500 Hz (heb ik zelf bij hem getest) en dat was nog wel ietsje slechter dan -60 dB.

Ravon,

Ik snap wat je bedoelt. Ware het niet dat de audiofielste systemen vaak de meest bandbreedte begrensde zijn. De mensch die audio liefheeft, wil zo min mogelijk horen. Althans, daar lijkt het op. Wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen?

Groet,

Jacco

Vellen wij een oordeel over de muziekliefhebbende mens? Nee toch? Wij laten toch slechts zien dat een aantal audiofielen geen gouden oren heeft? Dat zij ons daar niet erkentelijk voor zijn, dat begrijp ik. Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand mij zomaar zou laten zien dat ik mijn meetapparatuur jarenlang verkeerd heb afgelezen :D

Nou, impliciet vellen we wel een oordeel. Niet zo bedoeld, maar wel zo ingevuld door de ontvangende partij. Dat kan ik begrijpen, maar er zou een vertrouwen moeten zijn dat we het niet lullig bedoelen. Sterker nog, het is opbouwend bedoeld.

Door anderen kan eea opgevat worden dat ze niet serieus genomen voelen. In de trant van: "ja maar, deze kabel klinkt echt anders hoor". Een soort slachtoffer rol, niet negatief bedoeld, en wat is er voor ons dan nog aan te doen? In de psychologie zijn er drie opties: de redder spelen, de aanklager speler of weglopen. Dat laatste is vaak het beste en later er op terug te komen om er verstandig als volwassen mensen over te kunnen praten. De redder zou er alles aan gedaan hebben om de situatie te redden door bijvoorbeeld eea met de mantel der liefde te bedekken. De aanklager zou de andere partij voor gek hebben verklaard (en vervolgens verzanden in machtsvertoon op basis van leeftijd, ervaring, aanzien etc.) en einde discussie. Ik hoop op een open dialoog zonder verwijten (aanklager) of zonder zoethoudertjes uit beleefdheid oid (redder).

Groet,

Jacco

Pffff. nou heeft mijn gehoor het weer gedaan. :(

Kijk eens naar een frequentiekarakteristiek knip daar alles boven de 10 kHz en alles onder de 50 Hz eens vanaf....

Ik denk dat het stuk onder de 50 hz veel groter is dan het stuk boven de 10 kHz.

Toch luistert 80% van de muziekliefhebbers naar luidsprekers die niet lager komen dan 50 Hz.... Missen die dan de essentie van de muziek....????

Daar komt bij dat er boven de 10 kHz vrijwel geen informatie is. Onder de 50 Hz wel....

Meten jullie maar lekker door, je snapt er werkelijk helemaal niks van....

Leuk geprobeerd maar het gaat nu niet om de kwaliteit van jouw of mijn gehoor. Het gaat erom dat jij jezelf nog serieus neemt als recensent terwijl je beter zou moeten weten.

E

Kijk eens naar een frequentiekarakteristiek knip daar alles boven de 10 kHz en alles onder de 50 Hz eens vanaf....

Ik denk dat het stuk onder de 50 hz veel groter is dan het stuk boven de 10 kHz.

Toch luistert 80% van de muziekliefhebbers naar luidsprekers die niet lager komen dan 50 Hz.... Missen die dan de essentie van de muziek....????

Daar komt bij dat er boven de 10 kHz vrijwel geen informatie is. Onder de 50 Hz wel....

Leuk geprobeerd maar het gaat nu niet om de kwaliteit van jouw of mijn gehoor. Het gaat erom dat jij jezelf nog serieus neemt als recensent terwijl je beter zou moeten weten.

E

Heb je wel eens uitgezocht hoe oud een aantal van de 'gevestigde' recensenten is :unsure:

Misschien is er wel meer dan alleen het frequentiebereik van hun gehoor dat telt ....

Bovendien is Hans geen recensent die daar z'n brood mee verdient, hij doet het gewoon omdat hij het leuk vindt en zijn ervaring met anderen wil delen.

Dat je iemand die op zo'n basis bezig is hear fijntjes de grond in boort zegt meer over jou dan over Hans :huh:

Andr

Nou, impliciet vellen we wel een oordeel. Niet zo bedoeld, maar wel zo ingevuld door de ontvangende partij. Dat kan ik begrijpen, maar er zou een vertrouwen moeten zijn dat we het niet lullig bedoelen. Sterker nog, het is opbouwend bedoeld.

Nou, ik bedoel het weleens lullig hoor. En daar heb ik dan alle reden toe.

Dan moet je ook bereid zijn excuses aan te bieden. Vind ik, tenminste. Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden, hoezeer een ander jou daartoe heeft uitgedaagd.

Groet,

Jacco

Toch stelt ravon een geldige vraag: hoe serieus kun je genomen worden als je niet goed meer hoort. Daar kun je over discussieren. Ik wil daar over discussieren. Lijkt mij belangrijk.

Groet,

Jacco

Mag ik de vraag beantwoorden met een wedervraag...???

Hoeveel jongeren horen nog slechter dan ouderen.... :confused:

Dan moet je ook bereid zijn excuses aan te bieden. Vind ik, tenminste. Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden, hoezeer een ander jou daartoe heeft uitgedaagd.

Groet,

Jacco

Als blijkt dat ik onterecht heb gehandeld, dan geef ik dat toe en als dan excuses nodig zijn, dan deel ik die uit.

Toch stelt ravon een geldige vraag: hoe serieus kun je genomen worden als je niet goed meer hoort. Daar kun je over discussieren. Ik wil daar over discussieren. Lijkt mij belangrijk.

Groet,

Jacco

Ja, dat mag. Ik hoor nog tot 17 kHz. Mijn vriendin hoort nog meer. Maar wij zijn niet echt jongeren meer. Toch heb ik altijd knoeperthard Bat out of hell gedraaid op een vervormende koptelefoon en gaan we nog geregeld uit. Nog steeds draai ik knijterhard.

Heel veel jongeren nu zijn aan mp3 gewend, maar er zullen altijd uitzonderingen zijn. Zo ben ik indertijd ook begonnen, als uitzondering. Dat ben ik nog steeds.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Veel. Die jongeren zijn nu al ongeschikt als recensent.

Veel geluidstechnici zijn ook slechthorend. Overal waar ik kom staat het geluid veel te hard en vooral het hoog gaat met die extra supertweeters door merg en been.

Groet,

Jacco

Ja, dat mag. Ik hoor nog tot 17 kHz. Mijn vriendin hoort nog meer. Maar wij zijn niet echt jongeren meer. Toch heb ik altijd knoeperthard Bat out of hell gedraaid op een vervormende koptelefoon en gaan we nog geregeld uit. Nog steeds draai ik knijterhard.

Heel veel jongeren nu zijn aan mp3 gewend, maar er zullen altijd uitzonderingen zijn. Zo ben ik indertijd ook begonnen, als uitzondering. Dat ben ik nog steeds.

Groet,

Jacco

Heb je al eens een gehoorcurve laten maken.... Ik denk dat je schrikt. :o

Wanneer er 16 kHz uit een tweeter komt en ik hoor dat, betekent dat nog niet dat ik dit in verhouding met de rest van het frequentiebereik hoor.

Dat bedoelde ik met die 60 dB enkele pagina's terug.... :rolleyes:

Alles boven de 1 kHz is hoog.... :)

Verbaast me niks :D

Er zijn n.l. niet zo veel instrumenten die boven de 1 kHz hun grondtonen hebben liggen.

En als ze er al liggen, zijn 't echt de hogere tonen van dat instrument.

frequentiebereik.jpg

:)

Wanneer er 16 kHz uit een tweeter komt en ik hoor dat, betekent dat nog niet dat ik dit in verhouding met de rest van het frequentiebereik hoor.

Nee, maar 60 dB zal het niet zijn. Dat is ver buiten de vinyl grenzen, zal ik maar zeggen. Maar je hoort dus toch 16 kHz? Blij te vernemen.

Groet,

Jacco