Jump to content

TOTO

rienberends
 Share

Recommended Posts

Ben ik net tevreden met mijn huidige set(je) ,luister ik met veel plezier naar oude CD,s ,hoor meer detail dan ooit, koop ik TOTO LIVE IN AMSTERDAM ,stop hem in mijn loopwerk... en denk na 5 minuten: WAT IRRITANT. Geen warmte,te analytisch,valse vocalen(kan mijn set niks aan doen). Ik hoor blik. Zouden die Siltech kabels de boosdoener zijn? (ha, ha)

Ben ik net tevreden met mijn huidige set(je) ,luister ik met veel plezier naar oude CD,s ,hoor meer detail dan ooit, koop ik TOTO LIVE IN AMSTERDAM ,stop hem in mijn loopwerk... en denk na 5 minuten: WAT IRRITANT. Geen warmte,te analytisch,valse vocalen(kan mijn set niks aan doen). Ik hoor blik. Zouden die Siltech kabels de boosdoener zijn? (ha, ha)

;) er word wel erg veel siltech aangeboden op hear

Live opnamen klinken wel vaker wat blikkerig/minder goed, is mijn ervaring.

Zal waarschijnlijk dus gewoon in de opname zitten. :rolleyes:

Jammerrr de bammerrr B)

Jij bezoekt concerten(zag ik), dus jij weet/hoort het verschil.

Ligt dus vaak aan de opname. Zo heb ik PETER FRAMPTON COMES ALIVE uit de jaren 70(had ik toen ook op vinyl)en die klinkt waanzinnig.

Het is mij wel opgevallen dat hoe beter mijn set word, hoe meer platen door de mand vallen als gewoon slecht van kwaliteit. 'Ritual de lo Habitual' van Jane's Addiction laatst weer es gedraaid (vinyl), ik ging er es lekker voor zitten 'hoe geweldig zal dit nu weer klinken?' maar halverwege kant een heb ik hem uitgezet. Heel dun, veel hoge tonen, weinig ruimte, weinig bas, het klonk als een cd van de eerste generatie :angry:

Het is mij wel opgevallen dat hoe beter mijn set word, hoe meer platen door de mand vallen als gewoon slecht van kwaliteit. 'Ritual de lo Habitual' van Jane's Addiction laatst weer es gedraaid (vinyl), ik ging er es lekker voor zitten 'hoe geweldig zal dit nu weer klinken?' maar halverwege kant een heb ik hem uitgezet. Heel dun, veel hoge tonen, weinig ruimte, weinig bas, het klonk als een cd van de eerste generatie :angry:

ben ik effe blij met m'n budget rotel set ;)

Robin

Ja, het is echt vre-se-lijk, ik kan geen muziek meer beluisteren, ik raak 90 % van mijn software niet meer aan, het wordt erg vervelend om steeds hetzelfde te beluisteren, ik ga nu echt op zoek naar alleen maar high-endopnames, helaas niet de soort muziek voor mij, maar o wat ben ik lekker audiofiel!!!! :P

Het valt wel mee hoor, ik overdrijf soms een beetje om mijn punt duidelijk te maken ;) Maar die ene plaat had ik gisteren gedraaid, en die viel wel vies tegen ja...

:lol::lol::lol:;)