Jump to content

subwoofer

mordante
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand hier ervaring met deze speakers. Ik zit wel eens te denken om met 1 van deze een subwoofer te bouwen met een gesloten kast. Met een Hypex module ook welke hypex weet ik nog niet.

Ik een paar subs gebouwd voor anderen met een 10D4 en een sub met een 12D8 met Hypex modules.

Het zijn wel aardige speakers maar ook niet meer dan dat, mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Vistaton TIW200XS en de TIW250XS.

Marcel

Nou visaton... :rolleyes:  Laten we erop houden dat ik er wat minder goede ervaringen mee heb gehad ik heb de Visaton Dsm Atlas mkII in huis gehad. Ik was blij dat die weg was  :ph34r:

Hoho een kant en klaar ontwerp van Visaton is wat anders als een losse driver, ik ben ook niet gecharmeerd van alle kant en klaar ontwerpen van Visaton maar de drivers zijn erg goed voor wat ze kosten. Op basis van 1 ontwerp die bij jou tegen viel kan jij niet weten hoe hoog de kwaliteit van Visaton werkelijk is. <_<

Enneh voor een Atlas DSM heb je een beest van een versterker nodig om tot z`n recht te komen, en dan nog is plaatsing en ruimtelijkheid niet het sterkste punt van een Atlas. Maar dit zit hem vooral in het 4weg ontwerp, het speakertje wat ik thuis heb staan is een door mij zelf ontworpen 2weg systeem. Klinkt prima en speelt alle speakers tussen de 1a2000 euro die je zo in de winkel kan kopen helemaal van de sokken :D

Marcel