Jump to content

resonantie in speakerkast

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ha die Kraus,

Dan kunnen we in tussentijd  ook nog wel even luisteren naar de nieuwe top elementen van Benz Micro de Ruby 3 met een spanningsafgifte van 4.3 mV en het top element  de Benz Micro LP Ebony High Output .

Misschien klinken ze wel anders dan een Jan Allaerts , dan kunnen we in ieder geval de mensen een objectief advies geven of ze het geld waard zijn .

En dat niet alleen we kunnen ze ook vergelijken met div. Ortofon elementen of indien nodig zijn er ook nog wel enige van Grado en voor de liefhebbers Goldring of zelfs Bluenote .

En voor mensen die er erg veel geld voor over hebben Koetsu  :D  ;)

[reclame].... en op een bepaald moment kies je gewoon voor een JA![/reclame] :ph34r::D

Ik zit momenteel enorm van muziek te genieten en vraag me af hoeveel de M-drive nog kan toevoegen. Volgens de Stereoplay van deze maand best veel, zelfs metingen tonen het verschil.

Maar goed, da's offtopic. Je mag ook gerust bij mij langs komen, hoor. Ik sloop met alle plezier je speakers uit elkaar. :ph34r::o:P:lol:

Guest Kraus vonBentinck

Het gaat een nuttige dag worden, dat staat vast.

Ik ben heel nieuwsgierig naar die Ruby. Die 4,3mV brengt overigens een buizenpre wel heel mooi in het vizier.

Voor de toekomst heb ik een heel klein beetje het oog laten vallen op iets uit de retrosfeer van een zelfbouwer uit Duitsland of zoiets als dit

woodhamclass_pre.jpg

Van dicht bij lijkt hij wel iets op de machine waarmee Frankenstein tot leven werd gewekt ;)

Guest Kraus vonBentinck

Ha die Paul, klopt het inderdaad dat de JA, zeker in dynamisch opzicht die lange inspeeltijd nodig heeft? Ik heb dat inspelen altijd een beetje met een korreltje zout genomen maar ik begin langzamerhand te geloven dat dit een van de vele terreinen is waarop ik het ook al bij het verkeerde eind heb.

Zo vond ik de Ace na inspelen niet wezenlijk veranderd; kosser, ja dat wel, maar geen complete gedaanteverwisseling.

De M-drive verwacht ik over een paar weekjes, het Netzteil Fein staat hier nu inmiddels zijn werk te doen. Daar heb ik geen spijt van. Het loont zich in de zin van wat meer vanzelfsprekendheid, de dingen vallen wat beter op hun plaats en het ge

Ha die Paul, klopt het inderdaad dat de JA, zeker in dynamisch opzicht die lange inspeeltijd nodig heeft? Ik heb dat inspelen altijd een beetje met een korreltje zout genomen maar ik begin langzamerhand te geloven dat dit een van de vele terreinen is waarop ik het ook al bij het verkeerde eind heb.

Zo vond ik de Ace na inspelen niet wezenlijk veranderd; kosser, ja dat wel, maar geen complete gedaanteverwisseling.

Hoi Kraus,

Het inspelen klopt inderdaad, de mijne zit nu aardig over de helft van de inspeeltijd heen.

Je moet toch minstens 50

Guest Kraus vonBentinck

Voor mij wordt het volgende week vrijdag en als dat niet lukt, die kans is vrij groot (kom uit Berlijn terugrijden), de zaterdag.

(Henk, is dat niet safer voor de JA?; veel eerder zal ook met de post niet lukken)

Ik heb besloten tot een Ruby overigens maar ik twijfel nog een beetje over de uitvoering; ik was vrij zeker van de 0,8mV maar weet dat nog niet 100%.

Ik heb het er met Pjotr wel eens over gehad of het niet verstandiger is die eerste versterking uit het element te halen ipv de pre. Bij een buizenpre gaat dat zeker op. Een kwalitaief goede step-up is even duur als een pre. Zyx heeft bijv. zo'n kastje voor dik boven de

Guest Kraus vonBentinck

PS Wat vond jij van de Ruby al zal dat geen versie 3 zijn geweest?

Iemand zei me trouwens dat de upgrade van Benz (andere magneet) de Ace helemaal nog ten goede komt.

In de stereoplay wordt er geloof ik beweerd dat de nieuwe Ace nog beter is dan de oude Ruby. Tsjonge.

Iemand zei me trouwens dat de upgrade van Benz (andere magneet) de Ace helemaal nog ten goede komt.

In de stereoplay wordt er geloof ik beweerd dat de nieuwe Ace nog beter is dan de oude Ruby. Tsjonge.

Ha die Kraus,

Ik heb een vraagje , wat vind jij van jou interlink Cardas tussen jou arm en pre-pre ?

Verder natuurlijk ook gesproken mat de Importeur over de nieuwe ACE die inderdaad volgens Stereoplay beter klinkt dan de Ruby 2, volgens hem klopt dat en zit de nieuwe Ruby 3 daar duidelijk een stuk boven.

De nieuwe ACE heb ik nog niet gehoord.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Is altijd wat moeilijk te zeggen als je verder geen vergelijkingsmateriaal gebruikt en naar een "vreemde" set luistert. Laat ik zo zeggen dat het uitstekend klonk.

Jij kunt ons straks in ieder geval perfect vertellen wat de verschillen tussen een JA MC1B en een Ruby zijn, want je hebt nu wel de gelegenheid gehad om beide elementen kort na elkaar in je eigen set te kunnen beluisteren.

In de nieuwe Stereoplay wordt de nieuwe Ace uitgebreid getest en laat men ook de verschillen tussen de oude en de nieuwe duidelijk zien, o.a. kortere cantilever, andere magneet en veel minder windingen om de spoeltjes. Volgens de test is de nieuwe Ace inderdaad beter dan de oude Ruby.

Ik ben dus benieuwd hoeveel jij "er op vooruit" gaat met de nieuwe Ruby t.o.v. jouw oude Ace.

Overigens staat in de laatste Stereoplay ook de Leonardo met M-drive/keramisch lager en metal plateau z

Van de week ook, maar toen ging ik op de terugweg ook nog effe bij Ome Henk en Tante Tinie langs.  :lol:

Verrek heb ik een recensie gemist :unsure:;)

Ruud, ik schrijf niet van elk bezoek een recensie, ik schrijf sowieso veel minder recensies als een tijd terug. Ik ben weer veel meer met de eigen set en muziek bezig, erg prettig trouwens! ;)

Ik ben ook niet lang bij Henk geweest en er is meer gepraat dan geluisterd. Wat ik wel kwijt wil is dat Henk's set in potentie een topper is maar dat dit er in de huidige luisterruimte niet goed uitkomt. Vooral het Gibo-wandje van de hal

Guest Kraus vonBentinck

De Cardaskabel vind ik een heel degelijk ogende, goed afgewerkte kabel met werkelijk een uitstekende phonoplug. Ik heb de gebalanceerde versie (ja, dat komt er van als je 2e hands koopt) en dus verlooppluggen nodig.

Klankmatig durf ik er niet veel van te zeggen, iets op aan te merken heb ik geloof ik niet, neutraal, licht neigend naar helder vermoed ik.

Ik heb hem indertijd gelijk bij de SMEIV gekregen met andere (Cardas)armbekabeling en ik kan met het juiste element wel horen dat deze combi de M

De Cardaskabel vind ik een heel degelijk ogende, goed afgewerkte kabel met werkelijk een uitstekende phonoplug. Ik heb de gebalanceerde versie (ja, dat komt er van als je 2e hands koopt) en dus verlooppluggen nodig.

Klankmatig durf ik er niet veel van te zeggen, iets op aan te merken heb ik geloof ik niet, neutraal, licht neigend naar helder vermoed ik.

Ik heb hem indertijd gelijk bij de SMEIV gekregen met andere (Cardas)armbekabeling en ik kan met het juiste element wel horen dat deze combi de M

Guest Kraus vonBentinck

ik heb ook de neutral reference (1m25 smeplug naar xlr); alleen de kleur is lelijk :D (regenpijp pvc ;) )

De juiste plug, haaks of recht, is inderdaad van groot belang; het kan bepalen of de boel werkt of niet.

De juiste plug, haaks of recht, is inderdaad van groot belang; het kan bepalen of de boel werkt of niet.

In mijn geval zijn beide pluggen haaks, maar is de SME-plug van de Cardas compacter en heeft een afgeschuind vlak in de haakse bocht. Hierdoor heb ik zo'n 3 mm. winst in de hoogteverstelling van de SME-arm en dat kan in bepaalde gevallen prettig zijn.

Als het nou klankmatig ook nog beter wordt dan is het helemaal super, maar vooralsnog ben ik nog niet overtuigd. Ik laat dat kabeltje nog eerst maar even rustig inspelen, deze kwam zo nieuw uit de verpakking. Die standaard Van den Hul Silver Hybrid valt me in ieder geval nog niks tegen.

De Quadlink-5 C voor de arm is trouwens Siltech-blauw van kleur. :P