horiyoshi Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 heeft iemand ervaring met het spelen op je audioset met een ipod of andere portable mp3 speler? Hoe is de kwaliteit? Helpt een goede dac? bedankt alvast Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Ik sluit bij m'n ouders wel eens met m'n Philips Expanium draagbare mp3/cd-speler aan op de set van m'n ouders. Zowel met mp3 als met cd klinkt dit minder goed dan rechtstreeks uit de cd-speler (NAD C541i) van m'n ouders. Het klinkt doffer, alsof je wat hoge tonen mist. Met de (Sony) oordoppen op de Expanium aangesloten heb ik daar geen last van trouwens, die klinken juist heel helder... Het zal ook wel per speler verschillen, dus wellicht klinkt een ipod beter. Bovendien is mijn Expanium een van de eerste mp3-cd-spelers (ruim 4 jaar oud alweer), dus wellicht is ie verouderd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 De kwaliteit is niet alleen afhankelijk van het soort speler. De manier waarop de mp3's zijn gecodeerd (omgezet vanaf het bronmateriaal zoals een cd) is zeker zo belangrijk. De bitrate instelling is daarbij doorslaggevend. Vanaf een bitrate van 192 heeft menigeen moeite om aan te geven of het een cd of een mp3 is. Denk ook aan de kwaliteit van de "interlink" tussen de speler en de audioset: standaard is dit van dropveter kwaliteit of nog minder. Er zijn/waren ook spelers met een optische uitgang (iRiver). Je komt dit nu voor zover ik weet niet meer tegen. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 van het weekend nog gedaan bij hanzehifi met mijn ipod mini, dat klonk op zich niet verkeert. de meeste nummers staan er bij mij wel op als ongecomprimeerde WAV files, dat zal er aardig mee kunnen schelen, op mijn eigen set "nog" niet geprobeert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts