Guest UKSub Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Beste allemaal, Is het mogelijk puur adh van luidspreker units (en specificaties) al grotendeels te bepalen welke soort versterkers er bij zullen passen en welke niet? Wat voor soort geluid je krijgt wat de invloed is van bepaalde amps op bvb het hoog? Volledig met de hand gebouwd en voorzien van de meest verfijnde componenten vormen ze een duurzame investering voor uw muziekbelevenis in de toekomst Technische specificaties Tweewegsysteem Coated basmid unit Alu dome tweeter Pure Pulse Control filter Frekwentiecurve : 35 - 20000 Hz ( -3 dB ) Belastbaarheid : 80 watt R.M.S. Impedantie : 6 Ohm Rendement : 87 dB / 1 watt / 1 m Afwerking : europees kersenfineer mat blanke hydrolak Afmetingen : B 195 D 380 H 500mm Gewicht : 15 Kg Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Beste allemaal, Is het mogelijk puur adh van luidspreker units (en specificaties) al grotendeels te bepalen welke soort versterkers er bij zullen passen en welke niet? Wat voor soort geluid je krijgt wat de invloed is van bepaalde amps op bvb het hoog? Volledig met de hand gebouwd en voorzien van de meest verfijnde componenten vormen ze een duurzame investering voor uw muziekbelevenis in de toekomst Technische specificaties Tweewegsysteem Coated basmid unit Alu dome tweeter Pure Pulse Control filter Frekwentiecurve : 35 - 20000 Hz ( -3 dB ) Belastbaarheid : 80 watt R.M.S. Impedantie : 6 Ohm Rendement : 87 dB / 1 watt / 1 m Afwerking : europees kersenfineer mat blanke hydrolak Afmetingen : B 195 D 380 H 500mm Gewicht : 15 Kg Gr Stef Het rendement is redelijk hoog , de impedantie is niet te laag. Maar om goed te kunnen bepalen wat voor versterker je nodig hebt, moet je eigenlijk ook weten hoeveel graden de electrische fase maximaal draait. Dit bepaald namelijk hoe stabiel de versterker minimaal moet zijn, als deze gegevens niet beschikbaar zijn zou ik in ieder geval voor een zeer stabiele versterker gaan. Je zou een versterker kunnen nemen van 80watt of meer bij 8ohm zodat je in ieder geval geen vermogen te weinig hebt. Meer kan je eigenlijk niet met specs je zal als nog voor een optimale match verschillende versterkers moeten proberen op je eigen speakers. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Sommigen vertellen dat een AluDome tweeter eig niet zo fraai is Weet iemand waarom? Wat zijn de eig van zo'n tweeter? Dit bepaald namelijk hoe stabiel de versterker minimaal moet zijn, als deze gegevens niet beschikbaar zijn zou ik in ieder geval voor een zeer stabiele versterker gaan. Geef eens vb van een stabiele versterker max 2000 euro, valt bvb Primare eronder? Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 Sommigen vertellen dat een AluDome tweeter eig niet zo fraai is Weet iemand waarom? Wat zijn de eig van zo'n tweeter? Dit bepaald namelijk hoe stabiel de versterker minimaal moet zijn, als deze gegevens niet beschikbaar zijn zou ik in ieder geval voor een zeer stabiele versterker gaan. Geef eens vb van een stabiele versterker max 2000 euro, valt bvb Primare eronder? Gr stef Ik heb eens gebruik gemaakt van de AL dome(of metal dome) van visaton de DSM25 een pracht van een tweeter maar lang niet overal inzetbaar. Wat opviel was zijn robuustheid(onverwoestbaar) maar ook zijn felle klank erg hard en nadrukkelijk aanwezig ook na affiltering. Toen ik eenmaal een ribbon tweeter had gehoord wist ik dat de AL dome van visaton niets voor mij was . Een stabiele versterker er zullen er genoeg zijn maar wat versta je onder stabiel? Even een voorbeeld ik had een INKEL versterker heel stabiel maar klinken? nee absoluut niet hard en geen diepte ondanks de verdubbeling van de voedingscapaciteit. Niet echt stabiel zijn mijn eigen versterkers in technisch opzicht( ze gaan onder bepaalde omstandigheden defect) maar ze klinken zo mooi en dat vind ik belangerijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts