JWV Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Ik ben sinds 2 minuten eigenaar van een Naim CDX cd speler voor 1299 euro!!! Nu nog een mooie versterker en luidsprekers. Iemand suggesties voor de te gebruiken interlink voor Naim, ik denk dat namelijk niet voor versterkers van Naim ga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Ik ben sinds 2 minuten eigenaar van een Naim CDX cd speler voor 1299 euro!!! Bloodyhell JWV, da's echt een koopje ! Gemiddeld staan ze nog voor rond de 2000,- euri te koop. De ideale interlink van DIN naar cinch is de Chord Cobra, die speciaal voor Naim apparatuur op de markt is gebracht. (heb 'm zelf ook, en kostte iets van 95,- euro) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 16 maart 2005 Author Report Share Posted 16 maart 2005 Hoi Alco, en de Chord Solid, is deze beter dan de Cobra? Lijkt me zo goedkoop 95 euo voor een interlink op een cd speler met een nieuwwaarde rond de 4000 euro. mvg jwv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 en de Chord Solid, is deze beter dan de Cobra? Lijkt me zo goedkoop 95 euo voor een interlink op een cd speler met een nieuwwaarde rond de 4000 euro. Ik ken alleen de Cobra en de Crysalis. Die 95,- lijkt qua verhouding wellicht wat vreemd, maar zegt niets. De meeste Naim gebruikers die een complete Naim set hebben, gebruiken zelfs de gratis meegeleverde Din-interlink. Ook op Naim CDS3 CD-spelers t.w.v. zo'n 11000,- euro. Die standaard Naim interlink is vergelijkbaar met de Chord Crysalis, welke goedkoper is dan de Cobra. (weet exacte prijs even niet) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 JWV: waarom blijf je niet bij Naim vwb hun versterker? In ieder geval serieus meenemen in de afweging. CDX voor 1299 is scherp, maar ze moeten er natuurlijk wel van af nu er de cdx2 is. Het zijn me marges..... Overigens: "sinds 2 minuten" dat klinkt ook als een net afgelopen ebay-veiling. Of had je een on line verbinding in de winkel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 16 maart 2005 Author Report Share Posted 16 maart 2005 Hoi Sultankat, was inderdaad een ebay veiling van een Weense Hifi winkel. Ik wil mijn set verder zo klein en simpel mogelijkhouden dus geen voor/eind en loopwerk/dac combi's geen voedingen etc. etc. Gewoon een geintegreerde versterker, een cd speler en een paar mooie luidsprekers (later misschien nog een draaitafel). Op dit moment staan nog steeds op mijn lijstje de Electrocompaniet ECI-4 en de Sonus Faber Musica. In mijn ogen heeft Naim niet een geintegreerde versterker die hierbij in de buurt komt, of heb ik het mis? mvg jwv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Hoi Alco, en de Chord Solid, is deze beter dan de Cobra? Lijkt me zo goedkoop 95 euo voor een interlink op een cd speler met een nieuwwaarde rond de 4000 euro. mvg jwv Hier ga je toch een beetje de fout in. De prijs zegt namelijk niets over de kwaliteit van een interlink. Hoe duurder, hoe meer je wordt opgelicht. Aan jou de keus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Op dit moment staan nog steeds op mijn lijstje de Electrocompaniet ECI-4 en de Sonus Faber Musica. In mijn ogen heeft Naim niet een geintegreerde versterker die hierbij in de buurt komt, of heb ik het mis? Tja, Zowel de Electrocompaniet als de SF Musica zijn "warm" klinkende versterkers. Emotioneel kies ik bij een keuze voor de laatste, geen twijfel. Rationeel ook want Electrocompaniet schijnt failliet te zijn (wat betekent dat voor de nazorg?!). Maar afzettende tegen de CDX: ik weet dat Naim een zeer eigen levendig beeld neerzet, dat juist tot zijn recht komt icm een Naim versterker. Wat er met die karakteristiek gebeurt als je hem koppelt aan de EC of SF weet ik niet, maar het zal beslist anders zijn. Luisteren is dus het devies. Zal niet makkelijk zijn om te realiseren, want vindt maar eens een dealer met een Musica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Hoi Alco, en de Chord Solid, is deze beter dan de Cobra? Lijkt me zo goedkoop 95 euo voor een interlink op een cd speler met een nieuwwaarde rond de 4000 euro. mvg jwv Hier ga je toch een beetje de fout in. De prijs zegt namelijk niets over de kwaliteit van een interlink. Hoe duurder, hoe meer je wordt opgelicht. Aan jou de keus. Hellup!!!!! Geen kabeldiscussie asjeblieft. Ik kan het niet meer aan. Ik moet CJ overigens wel gelijk geven, met die nuance dat: hoe duurder, hoe groter de KANS dat je wordt opgelicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Hoi Alco, en de Chord Solid, is deze beter dan de Cobra? Lijkt me zo goedkoop 95 euo voor een interlink op een cd speler met een nieuwwaarde rond de 4000 euro. mvg jwv Hier ga je toch een beetje de fout in. De prijs zegt namelijk niets over de kwaliteit van een interlink. Hoe duurder, hoe meer je wordt opgelicht. Aan jou de keus. Hellup!!!!! Geen kabeldiscussie asjeblieft. Ik kan het niet meer aan. Ik moet CJ overigens wel gelijk geven, met die nuance dat: hoe duurder, hoe groter de KANS dat je wordt opgelicht. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Ik kan me volkomen vinden in bovenstaande reactie van Sultankat. (zowel over de versterker als de kabels) In mijn ogen heeft Naim niet een geintegreerde versterker die hierbij in de buurt komt, of heb ik het mis? Da's denk ik meer een kwestie van persoonlijke voorkeur/smaak. Zoals Sultankat ook al aangaf... Naim heeft een heel andere (eigen) klank dan de meer warme klank van de SF Musica en Electrocompaniet. Ik heb wel eens een Audio Analoque Puccini SE, en een Unison Research 'Unico' kunnen beluisteren en vergelijken met Naim, en mijn vookeur ging absoluut uit naar de Naim. Maar goed, het blijft grotendeels een kwesie van matchen en smaak. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Gewoon een geintegreerde versterker, Misschien kan Alco je daar ook wel bij helpen. Maar dat moet hij zelf maar vertellen. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Misschien kan Alco je daar ook wel bij helpen. Maar dat moet hij zelf maar vertellen. Haha, Ik bergrijp wat je bedoeld Conqubite Maar ik kan me voorstellen dat iemand niet zomaar, op de gok een (waarschijnlijk) totaal onbekende vertsterker koopt. Ik zou een versterker ook liever bij een winkel kopen, tenzij ik de betreffende versterker al 'n keer thuis heb kunnen beluisteren. Mocht JWV wel interesse hebben... dan doe ik mijn Chord Cobra interlink bij de Sonneteer versterker cadeau Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Prangende vraag..... Heeft Alco ondertussen al een draaitafel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Prangende vraag..... Heeft Alco ondertussen al een draaitafel ? Wat is 'prangend' ? ...Wat denk je waarom ik de Sonneteer te koop heb staan Maar goed,...laten we niet weer afdwalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 JWV, in DEZE review van stereophile wordt de loftrompet gestoken over een of andere Nordost interlink. Zal wel een vermogen kosten. Oh ja, en als je de bijbehorende losse voeding van 4000 dollar erbij neemt klinkt hij nog beter aldus de recensent. Wat je vrolijker kan stemmen, maar ook somber (vrij vertaald): "goed opgenomen cd's klonken onovertroffen op deze cdx, maar matig of slecht opgenomen cd's heb ik nog nooit zo genadeloos slecht weergegeven gehoord". Neemt niet weg dat ik de aankoop sec een hele goede vind en daarmee al helemaal tevreden zou zijn. (die laatste zin is weer van mij ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 17 maart 2005 Author Report Share Posted 17 maart 2005 Sultankat, ik ken de review. En als je dat soort zaken per definitie serieus moet nemen dan blijf je bezig en heb je een set thuis staan waarvoor je een dubbele hypotheek moet nemen. Het enige wat ik probeer is binnen mijn budget voor zeer weinig geld op de eerste rang te zitten en dat lukt tot nu toe heel aardig. Ben je trouwens nog bekend met mooie Naim versterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 Heel goed JWV, het houdt een keer op. Ik ben maar zeer beperkt vertrouwd met Naim. Hoorde het vorige week weer op de show in Antwerpen en was zeer aangenaam verrast. Geen echte tips dus van mij. Bizar: staat er ineens sinds vandaag (donderdag) een cdx2 op hifi.nl te koop..............Ach, hij zal wel een hele slok duurder zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 Mocht JWV wel interesse hebben... dan doe ik mijn Chord Cobra interlink bij de Sonneteer versterker cadeau Mvg, Alco Ha Alco, Dus het is wel weer een Naim? mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 cool man een cdx! Een van de mooiste spelers tot nu toe gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 [ Mocht JWV wel interesse hebben... dan doe ik mijn Chord Cobra interlink bij de Sonneteer versterker cadeau Mvg, Alco Komt er een andere sonneteer voor in de plaats of........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 17 maart 2005 Author Report Share Posted 17 maart 2005 Ben ook benieuwd geworden Alco, ik volg je set hier al een tijdje op hear en dacht deze af was, of toch niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 Ha Alco, Dus het is wel weer een Naim? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 OK Alco, omdat die ook een beetje over jouw CDX gaat: Mooie site! Net eens even bekeken. Complimenten. Alles straalt liefde voor muziek uit, met de techniek als een mooi hulpmiddel daarvoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 maart 2005 Report Share Posted 17 maart 2005 OK Alco, omdat die ook een beetje over jouw CDX gaat: Mooie site! Net eens even bekeken. Complimenten. Alles straalt liefde voor muziek uit, met de techniek als een mooi hulpmiddel daarvoor. Dank je, Sultankat! Ben trouwens van plan om binnenkort m'n site een nieuwe look te geven. Inhoudelijk zal ie grotendeels 't zelfde blijven. Wellicht dat 'concert-foto's verdwijnt, aangezien ik daar weinig meer mee bezig ben. Ook zal er denk ik een nieuw/ander gastenboek pagina komen. Maar qua lay-out zal 't een redelijke metamorfose ondergaan. Maar,...dat zal nog wel even een aantal weken op zich laten wachten. Als 1 item verkocht is, en een ander item gekocht is (lekker vaag weer, 'k weet 't ...maar achter de schermen gebeurt genoeg) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts