M Pekel Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Zou dit wat zijn een draaitafel die de plaat aftast met een laser?????????? Ik kwam hem tegen op het internet ELP laser draaitafel Hij is in nederland nog niet te koop, voor zover ik het weet wel in Groot Brittannie en Frankrijk. De prijs staat er ook niet bij , die moet je opvragen. Weet iemand al meer van dit apparaat???????? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Dat ding is een erg duur geval. Laatste keer dat ik er wat van las, kostte deze 14.000 Deutsch Marks! Vaak geintroduceerd en weer van de markt genomen. En de fabrikant adviseerde om er sowieso een tweede laser unit bij te bestellen. Het vervangen zou erg gemakkelijk gaan... Onder voorbehoud (!) zou dit systeem wel erg fraai klinken. Oh ja; de plaat moet brandschoon zijn, want de tracking is veel beroerder dan van cd. Ook al, omdat sommige platen niet 100% gecentreerd zijn. Groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Zou dit wat zijn een draaitafel die de plaat aftast met een laser?????????? Ik kwam hem tegen op het internet ELP laser draaitafel Hij is in nederland nog niet te koop, voor zover ik het weet wel in Groot Brittannie en Frankrijk. De prijs staat er ook niet bij , die moet je opvragen. Weet iemand al meer van dit apparaat???????? Marcel De draaitafel is vreemd gegaan met de cd speler??? Heb je dan last van zowel jitter als rumble?? Nooit eerder van gehoord, geinig. Conubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Het principe van laser aftasting heb ik een 15 jaar terug ofzo al eens gezien. En zoals Erjee al zegt, al vaker geintroduceert maar nooit doorgebroken. Heb zo'n soortgelijk apparaat eens 2e hands zien staan (ik d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 Bestaat. Bestaat al lang. Is duur, maar vergeleken de obscene prijzen gevraagd voor SpJs, VPI HRXen, de top-Clearaudio, ... is het goedkoop. Ik heb een CD-R met opnames van dit ding. Klinkt niet slecht. Neutraal, beleefd. Wie meer dan 10000 euro wil investeren in een platenspeler moet de ELP ook eens gaan beluisteren. Voor zover ik weet is er een eigenaar-demonstrator in Antwerpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 februari 2005 Report Share Posted 1 februari 2005 ooit heb ik eens een test gelezen van dit ding. De conclusie was eigenlijk: Het slechtste van twee apparaten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 februari 2005 Author Report Share Posted 1 februari 2005 Nou zo`n wereld bedrag kan ik toch niet op hoesten en als je daar dan het slechtste van twee werelden voor krijgt, is het niet bepaald DUURKOOP IS GOEDKOOP marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts