Jump to content

versterker Cambridge Audio 640A en alternatieven

petra
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere versterker. ik ben in het bezit van een Arcam A65 (niet de plus, maar de eerste versie) en ben hier niet meer zo tevreden over. Ik mis dynamiek en details, dit is met name in de zachtere gedeelten van de muziek te horen. Ik ben dus op zoek naar een andere versterken. M'n budget is

ik zou sowieso de 2e hands markt goed in de gaten houden....

daar koop je als je een beetje geluk hebt vor dat bedrag een versterker die vele malen beter is dan een nieuwe voor hetzelfde bedrag.......

(stel je zou er 300 bij kunnen sparen .... heb je opeens een krell thuis staan....

of voor 500 euro een hele mooie linn)

groet, bb

Ik ben op zoek naar een andere versterker. ik ben in het bezit van een Arcam A65 (niet de plus, maar de eerste versie) en ben hier niet meer zo tevreden over. Ik mis dynamiek en details, dit is met name in de zachtere gedeelten van de muziek te horen.

Muziek die ik draai: (vocal) jazz, singer/songwiter, rustige pop, klassiek.

Groet,

Petra

Voor dynamiek ben je bij de NAD C352 aan het goede adres, ik denk dat er geen (nieuwe) versterker in deze prijsklasse te vinden is die op dit punt beter scoort.

De Marantz PM 7200 is een goede 2e wat dynamiek betreft.

Voor details raad ik de Marantz PM 7200 (ik heb hem zelf) aan, het midden gebied is erg open en zijdezacht (maar ook weer niet te upfront, hij klint niet analytisch, eerder muzikaal)en de treble tekent erg goed door zonder enige agressie. Voor klassieke muziek en vocaal is deze versterker echt erg fraai.

Luister ook eens naar de Rotel RA-2 (of RA-01, die 200 euro goedkoper is, alleen maar omdat deze een remote contol mist). Of de nieuwste RA-03.

iK zou eerst op de 2de hands markt kijken en als daar nix tussen zit dan gaan denken over nieuw koop. Voor 700 kan je 2de hands een hoop leuke spullen kopen. Mijn voor/eind combo heeft niet veel maar dan 700 gekost. Rotel 980BX/RB1070.

helaas vind ik d erotels niet echt hele geweldig...

de eindversterkers wel..voorversterkers minder....

maar dat is mijn mening....

het devies blijft...

ga zoveel mogelijk luisteren naar allerlei merken...

en zoek daar het geluid wat je lekker vind...

en ga dan kijken of je een verterker van dat merk ..mischien een voorloper van die die je geluisterd hebt.. 2e hand skan vinden....

bb