cgm Posted 8 januari 2005 Report Share Posted 8 januari 2005 DAt zijn jouw ervaringen, maar ik ben eigenlijk erg tevreden met het geluid, ik ga alleen maar de opamps vervangen. That's it Precies, gewoon doen. Het voordeel als je voetjes monteert, is dat je makkelijk nog eens kan veranderen van opamp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 januari 2005 Author Report Share Posted 8 januari 2005 ik heb de opamp besteld, dus dat moet goed komen, 10 euro per stuk valt best wel mee, dacht eerst dat het er vier waren, maar dat bleek niet zo te zijn, dat was de besturing voor het relais. om te schakelen tussen de verschillende ingangen Ik ga ze wel op een nieuw voetje solderen i.v.m ooit weer es wisselen. VErder ga ik de voedingscondensatoren maar es vervangen, en verhogen + verder alle elco's die er inzitten HEt wordt trouwens de OP270FZ ter vervanging van de 5218A. Deze kan er gewoon voor in de plaats toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 8 januari 2005 Report Share Posted 8 januari 2005 DAt zijn jouw ervaringen, maar ik ben eigenlijk erg tevreden met het geluid, ik ga alleen maar de opamps vervangen. That's it Als een hobby project om het uit te proberen is het best leuk om te doen. Maar of het beter gaat klinken.................?? Het is niet alleen mijn ervaring! Ik heb al meer dan 30 jaar ervaring met Hifi en High end en in veel gevallen is het geen verbetering maar een verandering!! Misschien brengt het iets. Het is alleen maar een advies van mijn kant. Neem het mee als begage en zie maar wat je er mee doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 januari 2005 Author Report Share Posted 8 januari 2005 Ik ga uit van mijn eigen gehoor, en ik heb ook ervaring met modificeren, en ja dan klinkt het beter, meer details. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 januari 2005 Report Share Posted 8 januari 2005 Beste Vihori, Ik mag toch hopen dat ik niet de gene bent die jou speler heeft gemod? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 januari 2005 Report Share Posted 8 januari 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 januari 2005 Report Share Posted 8 januari 2005 Ik kan het niet zijn, want het s nog maar een keer in twee jaar voorgekomen dat in een extreme situatie een modificatie zo achterlijk veel geld heeft gekost. groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 januari 2005 Report Share Posted 8 januari 2005 800 Euro aan modificatie's? Hebben ze dat ding verguld ofzo? of afgewerkt met edelstenen? Pas op met modificeren. Er wordt door de modificateur vaak gezegd dat het een stuk beter zal klinken. Of het dan nog klinkt is een ander verhaal. Ik heb ooit eens mijn vorige cd speler laten modificeren voor 800,00 Euro omdat het volgens deze zeer bekend staande modificator ph34r.gif het nog meer ruimte, definitie, juistheid en muziekaler zou gaan klinken. confused.gif Nou dat heb ik geweten. BAGGER was het!! Dan had je tegen die man moeten zeggen, dat als de speler niet klinkt, je hem weer in originele staat terug wilt hebben. En doet hij dat niet, dan is het gewoon gewoon geen goede modificateur. Een goede modificateur houdt er altijd rekening mee, dat een klant ontevreden kan zijn en weer terug kan willen naar het origineel Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 9 januari 2005 Author Report Share Posted 9 januari 2005 Ik heb geen idee Maar weet iemand hier ook of ik die opamps er zo op kan zetten , ik hoef toch niet andere dingen te wijzigen toch. Ik zet hem wel op een voetje, dus iemand? Solderen kan ik wel, en ik weet ook dat die dingen er maar op 1 manier opgezet mogen worden, alleen, moet ik verder nog iets wijzigen op de printplaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Ik heb geen idee Maar weet iemand hier ook of ik die opamps er zo op kan zetten , ik hoef toch niet andere dingen te wijzigen toch. Ik zet hem wel op een voetje, dus iemand? Solderen kan ik wel, en ik weet ook dat die dingen er maar op 1 manier opgezet mogen worden, alleen, moet ik verder nog iets wijzigen op de printplaat? Beste Bond, Je hoeft verder neit veel te doen. Je kunt checken of je ze er goed in gaat zetten door eerst emt je multimeter de spanning op de voetjes te meten. Pin 4 moet -12 volt zijn en pin 8 + 12 volt. De stip op een opamp geeft pin 1 aan. na pin 4 (de laatste) ga je direct naar rechts, en tel je gewoon verder. Verder loont het de moeiste om mkp's van 100 nF tussen pin4 en pin8 te solderen. Die is niet altijd nodig of een verbetering, hangt van de applicatie af. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Vraag eens bij Bas: http://www.soundevolution.nl/ ( LUISTER NAAR MUZIEK EN NIET NAAR JE SET?????????? ) Dan kunnen we allemaal beter naar een draagbaar radiootje gaan luisteren, want we zijn hier allemaal wel een beetje MERKEN GEIL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Gelijk, maar wat heeft dat met mij te maken? Ik ben zelf muzikant, en maak zelf meer muziek dan jullie allemaal bij elkaar beluisteren. Dus ik snap je punt niet om mij te noemen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Gelijk, maar wat heeft dat met mij te maken? Ik ben zelf muzikant, en maak zelf meer muziek dan jullie allemaal bij elkaar beluisteren. Dus ik snap je punt niet om mij te noemen. Groeten, Bas Er worden gewoon iedere keer 2 dingen tegen elkaar afgescheept: - mensen die naar hoge kwaliteitsweergave streven, zonder poespas en een beetje hun gezond verstand gebruiken. - en mensen die alleen maar onnodig dure spullen moeten kopen, en alles tot in de fijnste details moeten bezuren. *Je kunt muziek horen, en je kunt muziek luisteren. Je kunt muziek voelen, en je kunt muziek ervaren. Alleen dit soort discussies zijn niet aan te gaan als je zelf ook graag naar een goede weergave streeft.. want dan wordt je meteen gelijkgedrukt met de rest. Maar het antwoord ligt in de zin met het * ervoor. Mvgr Beste Sherwin, Dat heb je prachtig verwoord. Had het niet beter gekund, en je hebt helemaal gelijk. Wat de mensen op het forum niet weten, is dat Sherwin ook iemand is die veel van muziek begrijpt. Hij verdiept zich ook in de theorie, en kan veel dingen die mensen spelen verklaren. Het verbaasde me steeds weer hoveel kennis hij er al over heeft. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Beste Vihori, Ik mag toch hopen dat ik niet de gene bent die jou speler heeft gemod? Groeten, Bas Beste Bas, kost het bij jouw ook al zoveel????????????? Grapje! Neen wij kennen elkaar niet! Maar misschien kunnen wij wel eens van gedachten wisselen? Groet, Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Beste Vihori, Ik mag toch hopen dat ik niet de gene bent die jou speler heeft gemod? Groeten, Bas Beste Bas, kost het bij jouw ook al zoveel????????????? Grapje! Neen wij kennen elkaar niet! Maar misschien kunnen wij wel eens van gedachten wisselen? Groet, Vihori Beste Vihori, Nee wij kennen elkaar nog niet. Ik kan jou standpunt begrijpen en zal er niet tegenin gaan. Wel denk dat je er verstandig aan had gedaan de speler te laten terug bouwen. Let wel dat je niet alle modificatie mensen over een kam scheert. Er zijn er inderdaad die helemaal gaan voor het typische comemrciele (zogenaamd snelle en gedetaileerde) geluid. Wat je dan ook ziet is dat er weer helmaal niet voor audio geschikte video opamps gebruikt worden, of andere nare types waar ik zelf helemaal niet achter sta. Het is niet moeilijk een speler op die wijze snel te verzieken. Ik doe dat dus niet zo. Zoiezo laat ik me niet leiden door spec's van dergelijke componenten. Wij doen alles nog op het gehoord en op de ervaring. En zoiezo is de achterafe feedback van de klant heel belangrijk. In jou geval zouden we of net zolang doorgaan totdt je wel tevreden bent, of anders gratis terugbouw met geld terug! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 800 Euro aan modificatie's? Hebben ze dat ding verguld ofzo? of afgewerkt met edelstenen? Pas op met modificeren. Er wordt door de modificateur vaak gezegd dat het een stuk beter zal klinken. Of het dan nog klinkt is een ander verhaal. Ik heb ooit eens mijn vorige cd speler laten modificeren voor 800,00 Euro omdat het volgens deze zeer bekend staande modificator ph34r.gif het nog meer ruimte, definitie, juistheid en muziekaler zou gaan klinken. confused.gif Nou dat heb ik geweten. BAGGER was het!! Dan had je tegen die man moeten zeggen, dat als de speler niet klinkt, je hem weer in originele staat terug wilt hebben. En doet hij dat niet, dan is het gewoon gewoon geen goede modificateur. Een goede modificateur houdt er altijd rekening mee, dat een klant ontevreden kan zijn en weer terug kan willen naar het origineel Edwin Dit geval staat niet op zich zelf. Ik ken meer mensen die dit is opgevallen. Als ik vertel wie of dit zijn......... Maar om te voorkomen om allerlei personen te noemen lijkt mij geen goed idee! Je mag je afvragen waarom maar ik wil geen discussies over dus en gene als ik die in verlegenheid kan brengen. Na een modificatie de oude situatie herstellen is bij velen een probleem. Dat was hier ook het geval. Ik had twee indentieke spelers en die hebben we A B vergeleken en het verschil was dat de originele aanmerkelijk beter speelde al gaf de mod. dit niet toe. Ik heb, om een lang verhaal kort te maken, hem de speler aangeboden om te kopen van mij en dat heeft hij toen ook gedaan! Het heeft mij iets geld gekost. Maar om van alle frustratie af te zijn was dit voor mij de beste oplossing. Modificeren doe je voor jezelf! Bij verkoop ben je gewoon dit geld kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 ...en kan veel dingen die mensen spelen verklaren... Wat bedoel je hier mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 ...en kan veel dingen die mensen spelen verklaren... Wat bedoel je hier mee? Beste Henrie, Dat je bijv. direct hoort dat er een Dmaj7#5 accoord wordt gespeeld. Of iemand iets speelt uit de octahexatonische toonladder. Als je er eenmaal in verdiept hebt kun je alles theoretisch verklaren wat je hoort en herleiden. Zeg ik niet dat dat iemand muzikaal maakt of wat dan ook. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 januari 2005 Report Share Posted 9 januari 2005 Ok, nou ik heb me er ooit wel eens in verdiept (heb ooit 4 jaar orgel/keyboardles gehad) maar dat soort dingen kan ik niet. Vind/vond het ook niet boeiend. Het spelen was leuker, die termen die er bij kwamen kijken vond ik niet zo interessant (al moet je ze soms wel kennen om iets goed te kunnen spelen)... Maar spelen doe ik ook al jaren niet meer. Misschien dat ik ooit wel weer wat ga doen, maar geen orgel/keyboard of piano meer. Drummen is wel leuk, maar ja, dan moet je ook een drumstel en daar heb ik nu geen ruimte voor en later heb ik waarschijnlijk buren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Beste Henrie, Ja kijk. Muziek is altijd (en nog steeds) 24 uur per dag mijn passie. Ik heb de hele dag door melodieen en grooves in mijn hoofd. Ik begon al heel jong met spelen, en echt heel hard studeren. Dan kom je op ene punt dat je alles wilt weten. Wil je ook de echt stoere dingen kunnen doen, dan moet je dat ook weten. Het is eigenlijk in dat opzicht nog steeds wel jammer dat ik nu in de techniek terecht ben gekomen. Want mijn muzikale passie is nog steeds veel groter. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pimster Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Mooie posting Sherwin... maar misschien geldt dit niet voor iedere soort van muziek. Doe mij de violen en piano's toch maar over iets moois... Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 Ik heb maar es naar Bas gebeld, want ik wist het even niet meer, perfecte hulp gehad, en dat geheel kosteloos. DAt noem ik gewoon een goede service, die je in deze tijd echt niet zo vaak meer tegenkomt. Als je goed zoekt dan vind je ze natuurlijk nog wel maar dan moet je goed zoeken. Dus BAS BEDANKT!!! (ik weet alleen de url niet meer voor die black gates) het type nog wel dus iemand Black gate n series 47 uf 16v voor een mooie prijs (mag een hoger voltage zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Ik heb maar es naar Bas gebeld, want ik wist het even niet meer, perfecte hulp gehad, en dat geheel kosteloos. DAt noem ik gewoon een goede service, die je in deze tijd echt niet zo vaak meer tegenkomt. Als je goed zoekt dan vind je ze natuurlijk nog wel maar dan moet je goed zoeken. Dus BAS BEDANKT!!! (ik weet alleen de url niet meer voor die black gates) het type nog wel dus iemand Black gate n series 47 uf 16v voor een mooie prijs (mag een hoger voltage zijn) Beste bond, www.acoustic-dimension.com Dank voor de goede woorden , Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 januari 2005 Author Report Share Posted 11 januari 2005 ik heb ze via de mail al besteld, ik ga verder niet meer black gates kopen, wat zijn die krengen duur zeg.!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 januari 2005 Report Share Posted 12 januari 2005 ik heb ze via de mail al besteld, ik ga verder niet meer black gates kopen, wat zijn die krengen duur zeg.!!! Beste Bond, Jas das schrikken he maar wel de moeite waard. Het is wel net dit ene rot componentje waar in jou geval je volledige muzieksignaal doorheengaat. Hier kun je dus nooit op bezuinigen en deze dient (klankmatig) zo goed mogelijk te zijn. Ik wens je er veel plezier mee, en je zult verbaast staan wat deze relatief simpele ingreep voor goeds gaat doen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts