Don van der Deijl Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Afgelopen vrijdag was ik op bezoek bij een oud klasgenoot van me die ik al 30 jaar niet had gezien maar waar ik weer mee in contact kwam via internet zo zie je maar. Rene van der Wijden heet hij en hij is al heel lang bezig met muziek produceren voor andere, commercials voor de televisie, remasteren enz enz en natuurlijk zelf muziek maken en luisteren. Zijn set in de studio is geheel gebaseerd op de I mac 5 3 stuks waar hij de bekende pro tools op heeft staan. Als weergevers gebruikt hij KRK1 speakers met een actieve sub erbij. Jongens wat ging er een wereld voor me open wat een geluid wat een detail en strak en dat bleef het, ook op hoge volumes geen krimp. Wat hoor je dan goed wat er fout gaat op veel gekochte CD,s en zeker DVD,s die zogenaamd geremasterd zijn waarbij je jezelf direct afvraagt in gods naam wie heeft dat geflikt. Hiij liet me horen hoe hij stukken muziek had geremasterd en wat klonk dat goed en ja ook bij mij thuis. Goed opgenomen cd,s lieten nog meer datail horen dan bij mij thuis werkelijk verbluffend. Dit is nu de beste set die ik gehoord heb en ik heb er heel wat gehoord geloof me. Bij deze raad ik iedereen eens aan naar studio apparatuur te luisteren zoals dus de KRK weergevers . Ze zijn erg duur dat wel maar een goede hifi high end set is veel duurder en dat is dus helemaal niet nodig Ik heb een heel goede en gezellige avond gehad alleen kon ik de slaap niet vatten een virus heeft me weer eens te pakken na al die jaren Grtz Don van der Deijl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Beste Don, Mooi he die Imac Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Mooi verhaal Don, Duidelijk is dat er heeeeeeeeeeeeeeel erg veel mis kan gaan met de opname. Wanneer ik NIET naar slechte opnamen luister, zeggen "ze" dat ik een technisch luisteraar ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Mooi verhaal Don, Duidelijk is dat er heeeeeeeeeeeeeeel erg veel mis kan gaan met de opname. Wanneer ik NIET naar slechte opnamen luister, zeggen "ze" dat ik een technisch luisteraar ben. een goed liedje blijft een goed liedje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Ha Don, Leuk om te lezen! Het afmasteren gebeurde ook op de KRK's? Of kwam er nog een referentie systeem en budget midi setje bij te pas? groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 november 2004 Author Report Share Posted 14 november 2004 Beste Don, Mooi he die Imac Groeten, Bas Ha Bas Inderdaad heeeel mooi spul ik ben dan ook om. Wat je daar allemaal niet mee kan dat is dus echt niet voor te stellen als je het niet eens hebt gezien. Die pro tools zijn werkelijk verbluffend en de snelheid is ook nog eens vele malen hoger dan van een top pentium systeem met windows. Waarschijnlijk mag ik een oudere 4 versie van hem lenen en dat belooft dus wat . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 november 2004 Author Report Share Posted 14 november 2004 Die prijzen vallen mij alleszins mee Je hoeft tenslotte ook geen eindbakken meer. Kunnen die TAN80's eindelijk eens op de schroothoop Don HAHHAHA dat zou je wel willen he Henk? Nou laat ik het zo zeggen wanneer mijn tan 80 versterkers echt op zijn dan ga ik het zeker in overweging nemen. De prijzen van de getoonde weergevers vallen inderdaad reuze mee maar ik denk niet dat die van hem daar tussen zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 november 2004 Author Report Share Posted 14 november 2004 Ha Don, Leuk om te lezen! Het afmasteren gebeurde ook op de KRK's? Of kwam er nog een referentie systeem en budget midi setje bij te pas? groet, PD Hogeterp Hij heeft een studio in zijn huis maar ook nog op andere locaties . Of hij zijn home studio aldoor gebruikt voor het remasteren weet ik niet . Wel gebruikt hij de aanwezige set ook als referentie en ja dat gaat heel goed. Duidelijk is dat het waar naar zijn geld is wanneer er niet genoeg betaald wordt voor remasteren dan zal daar het resultaat ook naar zijn en laten we eerlijk zijn de gemiddelde mini hifi set zal weinig verschil laten horen dus hangt het van de doelgroep af. Voor alle duidelijkheid had ik 2 dvd,s meegenomen die ik thuis niet vond klinken en waar toch met grote kreten op vermeld staat remaster dit en dat . Dit zegt dus geen moer blijkt. Goed voorbeeld ondervond ik met de dvd van Page and Plant een concert welke ik ook al op video had en reeds had omgezet naar dvd maar ja je wilt het beste en gaat er van uit dat de geremasterde dvd beter zal klinken althans dat verwacht je toch. NIET DUS aanzienlijk slechter een bagger geluid en dus luister ik naar de video dvd van eigen makelij. Als je dan hoort wat er mogelijk is in zo,n studio materiaal waarvan je echt denkt dat wordt helemaal niets en je hoort de verschillen als daar even de tijd voor genomen wordt dan verbaast dat je en dan weet je ook dat er dikwijls door velen met de pet naar gegooid wordt(of te weinig budget) zowel op cd als op dvd en dat betreur ik daar doen ze ons geluidsliefhebbers veel te kort mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 november 2004 Author Report Share Posted 14 november 2004 Wat hoor je dan goed wat er fout gaat op veel gekochte CD,s en zeker DVD,s die zogenaamd geremasterd zijn waarbij je jezelf direct afvraagt in gods naam wie heeft dat geflikt. Meestal staat de naam er toch echt bij hoor op het hoesje! Ja de ene opname is de andere niet. Erg jammer. Leuk dat je een "professionele" vriend hebt. Hoor je hoe het moet en kan en waar het verkeerd gaat. Zijn dit ze? KRK modellen passief en actief Site KRK systems Nederlandse importeur ze staan er niet bij wat te maken kan hebben met het feit dat hij ze al 9 jaar heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Remasteren gaat soms goed, ik denk aan de oude Genesis CD's die keurig klinken. Soms gaat het ook goed fout, nog zo'n luisterplaat: Brave van Marillion. 'remaster' was niet meer dan alles onder de 75hz +10db geven zo voelt het. Jakkes! Ok dat was off topic.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 22 november 2004 Author Report Share Posted 22 november 2004 Remasteren gaat soms goed, ik denk aan de oude Genesis CD's die keurig klinken. Soms gaat het ook goed fout, nog zo'n luisterplaat: Brave van Marillion. 'remaster' was niet meer dan alles onder de 75hz +10db geven zo voelt het. Jakkes! Ok dat was off topic.. Het ergste voorbeeld wat me nu te binnen schiet van een dvd die vokomen mislukt is is die van PAGE AND PLANT unledded. Ik had hem al op video en zodoende over gezet op dvd wat geen verlies inhield maar zeker ook geen winst daar een video beeld altijd beperkt is. Het geluid had ik ongemoeidt gelaten. De dvd nu heeft een beter beeld dat wel maar het geluid is gewoon bagger wat een teleurstelling. Geld trouwens voor veel Zeppelin materiaal veel herrie weinig goed geluid . Alleen de song remains the same daar hebben ze blijkbaar aandacht aan besteed en die klinkt naar mijn idee dan ook echt beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts