JeroenKV Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 Hi, Ik ben met een nieuwe kast bezig voor mij Scan Speaker ref monitors. Ik wil het front nu 7 graden achterover laten hellen (klinkt veel beter, heb ik getest). Ik heb nu de volgende maten voor de kast: hoogte 420 mm diepte bovenkant 290 mm diepte onderkant 332 mm Ik heb zitten rekenen, maar het is wel lang geleden meetkunde!! De hoek tussen de onderkant en de baffle is bij deze maten toch 83 graden??? Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 ja, 90 - 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 1 november 2004 Author Report Share Posted 1 november 2004 ja, 90 - 7 90-7 is 83, ja dat snap ik ook wel.... Klopt 83 graden echt als je naar de afmetingen van de wanden kijkt???? Ik wil graag weten of het klopt dat de hoek 83 is!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 tangens = overstaande zijde gedeeld door aanliggende zijde (tan = o/a); geeft dus (332-290)/420=42/420=0,1 en dat geeft als hoek 5,7 graden Voor een hoek van 7 graden wordt dit dus tan 7 graden = 0,122x420=51,6 dus de bovenzijde moet 332-51,6= 280,4 mm worden. Ervan uitgaande dat de achterwand rechtop (haaks met de vloer) staat wel ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 ja, 90 - 7 90-7 is 83, ja dat snap ik ook wel.... Waarom vraag je het dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 2 november 2004 Author Report Share Posted 2 november 2004 tangens = overstaande zijde gedeeld door aanliggende zijde (tan = o/a); geeft dus (332-290)/420=42/420=0,1 en dat geeft als hoek 5,7 graden Voor een hoek van 7 graden wordt dit dus tan 7 graden = 0,122x420=51,6 dus de bovenzijde moet 332-51,6= 280,4 mm worden. Bedankt!! VWO wiskunde B is al een tijdje geleden.... jammer dat dit soort dingen dan wegzakken!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Met de achterplank tussen de onder- en bovenplank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 tangens = overstaande zijde gedeeld door aanliggende zijde (tan = o/a); geeft dus (332-290)/420=42/420=0,1 en dat geeft als hoek 5,7 graden Voor een hoek van 7 graden wordt dit dus tan 7 graden = 0,122x420=51,6 dus de bovenzijde moet 332-51,6= 280,4 mm worden. Ervan uitgaande dat de achterwand rechtop (haaks met de vloer) staat wel ja... Lees nou eens wat er staat: Ik ben met een nieuwe kast bezig voor mij Scan Speaker ref monitors. Ik wil het front nu 7 graden achterover laten hellen (klinkt veel beter, heb ik getest). Hieruit zou je kunnen concluderen dat de achterwand dan haaks op de boven- en onderzijde staat Jij zegt dat het front een helling maakt van 5,7 graden, met de huidige afmetingen van de bovenkant. Dat klopt alleen als de achterkant van de bovenplaat recht boven de achterkant van de onderplaat ligt. En dat dus de achterkant haaks op de vloer staat. Als dat namelijk niet zo is, kun je ook wel een grotere hoek (de gewenste 7 graden) krijgen met dezelfde bovenplaat, terwijl jij zegt dat de bovenplaat kleiner moet (minder diep). Dat klopt hoor, maar dan weer alleen als de achterkant van de speaker haaks op de grond staat... Nevermind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Hi, Ik ben met een nieuwe kast bezig voor mij Scan Speaker ref monitors. Ik wil het front nu 7 graden achterover laten hellen (klinkt veel beter, heb ik getest). Ik heb nu de volgende maten voor de kast: hoogte 420 mm diepte bovenkant 290 mm diepte onderkant 332 mm Ik heb zitten rekenen, maar het is wel lang geleden meetkunde!! De hoek tussen de onderkant en de baffle is bij deze maten toch 83 graden??? Jeroen sorry om het zo te brengen maar met je Nederlandse spelling is het ook niet best gesteld, VWO b ? Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 sorry om het zo te brengen maar met je Nederlandse spelling is het ook niet best gesteld, VWO b ? Guido Dat is zelfs lagere school werk (vragen, gevraagd). Trouwens, ik heb ook VWO-B gedaan, en daar was Nederlands een verplicht vak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Hi, Ik ben met een nieuwe kast bezig voor mijn Scan Speaker ref monitors. Ik wil het front nu 7 graden achterover laten hellen (klinkt veel beter, heb ik getest). Ik heb nu de volgende maten voor de kast: hoogte 420 mm diepte bovenkant 290 mm diepte onderkant 332 mm Ik heb zitten rekenen, maar het is wel lang geleden meetkunde!! De hoek tussen de onderkant en de baffle is bij deze maten toch 83 graden??? Jeroen sorry om het zo te brengen maar met je Nederlandse spelling is het ook niet best gesteld, VWO b ? Guido Huh? Dit is het enige foutje dat ik heb kunnen vinden... Niet dat ik nou zo'n talenwonder ben, maar Nederlands heb toch wel redelijk onder de knie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 2 november 2004 Author Report Share Posted 2 november 2004 sorry om het zo te brengen maar met je Nederlandse spelling is het ook niet best gesteld, VWO b ? Guido Dat is zelfs lagere school werk (vragen, gevraagd). Trouwens, ik heb ook VWO-B gedaan, en daar was Nederlands een verplicht vak. Ik had het gezien, maar ik kon de aankondiging niet meer veranderen. Nadeel als je woordblind bent, zie vaak pas fouten als je het na leest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 sorry om het zo te brengen maar met je Nederlandse spelling is het ook niet best gesteld, VWO b ? Guido Dat is zelfs lagere school werk (vragen, gevraagd). Trouwens, ik heb ook VWO-B gedaan, en daar was Nederlands een verplicht vak. Ik had het gezien, maar ik kon de aankondiging niet meer veranderen. Nadeel als je woordblind bent, zie vaak pas fouten als je het na leest. Ja, daar doe je weinig aan, woordblindheid. Ik reageerde ook meer op die opmerking over het VWO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Nadeel als je woordblind bent, zie vaak pas fouten als je het na leest. Hoi OK, ik begrijp het Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts