Jump to content

Bose en hifi Nl

carl
 Share

Recommended Posts

Toch valt het me op dat als ik iets lees over Bose op de VAD show, dat er weinig mensen is gaan luisteren en zoeken naar de luidsprekers. :rolleyes:

Ik ben samen met Theo Technics gaan luisteren.

Het klonk niet verkeerd als je weinig/niks gewend bent, maar het heeft gewoon die typische Bose klank.

Een veels te rustige klank met bijna geen details en een laag wat een beetje naar het bonken neigt.

Bose op de show en in een dozenschuif winkel is niet echt te vergelijken, want op de show hadden ze wel geprobeerd de set wel zo goed mogelijk laten klinken.

Je moet er van houden, maar het is ook wel leuk om Bose eens op een show zoals dit te zien en luisteren.

Vooral die grote van de luidsprekers. :blink: Best knap wat ze uit zulke super kleine luidsprekers kunnen halen.

Dit waren geen melkpakjes meer, dit was heel veel kleiner. Het was zelfs zo klein dat Theo en ik het draad moesten volgen om de luidsprekers te kunnen vinden. :)

Als die recensie komt zul je altijd zien met recensies over Bose, zover ze echt bestaan, dat er flink gepromoot wordt of een beetje om de nadelen heen geschreven wordt.

Beunky,

Ruim een jaar geleden heb ik met cara gespeeld en het werkt behoorlijk goed.

Echter, het blijft lastig in te schatten hoe goed je de luisterruimte hebt gemodelleerd. Wat betreft afmetingen etc. is dit vrij eenvoudig en precies te doen. Maar voor alle wanden, tafels etc. moet je aangeven welk van welk materiaal dit is gemaakt omdat dit invloed heeft op de akoestische absorptie. Het het is soms niet eenvoudig een keuze te maken uit de lijst van beschikbare materialen. Voorbeeld: is mijn wand nu voorzien van fijn, middelmatig of grof stucwerk? Zelfde problematiek speelt voor bv. gordijnen.

Eigenlijk zou je dus in Cara je luisterruimte moeten modelleren en vervolgens met metingen verifieren of de door cara berekende nagalm karakteristiek overeen komt met hetgeen je meet. Zo heb je tenminste enige zekerheid dat je modellering goed is en daarmee je uitgangspositie voor simulaties.

Tevens helpt het als jouw luidspreker door Cara wordt ondersteund zodat de afstraalkarakteristiek bekend is.

Het ik kan je zeker aanraden om er eens mee te gaan spelen. Leuk!

Nou, mijn idee was/is om ook dat apparaatje wat er bij geleverd kan worden