erik klijnsmit Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 forumleden! gisteravond bij sota jerry geweest, op zijn schuimzolder. wat een ongelofelijke ervaring is dat . echt bizar! de dynamiek die uit de esl's knalt is minstens zo heftig als bij een 30cm conus luidspreker in een betonnen kast . als eerste nummer zette jerry de drumsolo op die we ook bij klaas hebben gehoord. het is net of dat je op 4 meter afstand van het drumstel zit te luisteren, zulke ongelofelijke realistische knallen komen eruit. een stukje orgel van mij erin , even kijken of het ook nog mooi klinkt en niet alleen hard het laag is fenomenaal, C-16 voet komt er erg goed uit (32hz) een beetje te goed naar mijn zin , vergeleken met de rest van de tonen steekt die 32 hz er behoorlijk bovenuit , maar blijft wel erg schoon van klank zonder te gaan dreunen. het mid/hoog is erg upfront van klank . agressief mag je het eigenlijk niet noemen , maar het is gewoon stevig aanwezig met niet al te veel diepte . wel is de klank op zich gewoon mooi realistisch en een echt esl eigen. niet vermoeiend dus [ faserein??] wat me nog meer opviel is dat het geluid bij jerry enorm analitisch en gedetailleerd is. je hoort werkelijk alles! wat op de cd staat. ieder ritseltje elke piepje of kraakje , alles hoor je! het is net of dat je zelf met je reet op een microfoonstandaard ben geprikt en in de zaal staat waar de muziek zich afspeeld. de kamer van jerry voegt nl NIETS toe aan het geluid wat uit de esl's komt. vandaar ook die enorme dynamiek die je hoort bij hem , denk ik . ook de breedte plaatsing de klank is perfect , je hoort de instrumenten precies en kunt ze bij wijze van spreken zo aanwijzen, zijn er dan geen minpunten aan de set van jerry?? jawel: het laag vertoon een behoorlijke bult rond de 30-35hz (hebben we later ook vastgeseld op de rta meter) het mid/hoog is wat opdringerig en vertoond niet echt veel diepte (kan door de kleine luisterafstand komen) het midden is wat hard van klank (maar daarentegen zijn mijn esl's erg lief qua klank dus het kan persoonlijk zijn ) als laatste hebben jerry en ik nog een rta meting gedaan met een pink noise . en ja Hans , daar kwam een iets andere uitslag uit als bij jou meting . +6 db bij 31,5 hz daarna aflopend tot -6db bij 100hz dan weer oplopend +6db bij 1khz tot 4khz dan weer aflopend naar 0db bij 10khz maar dat zegt natuurlijk niet veel over de klank kwalitiet van de set van jerry, want die is ondanks de dropveters v Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Ben benieuwd hoe 't in m'n nieuwe(kleinere) ruimte gaat klinken na de verhuizing.Hopelijk net zo goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 forumleden! gisteravond bij sota jerry geweest, op zijn schuimzolder. wat een ongelofelijke ervaring is dat . echt bizar! de dynamiek die uit de esl's knalt is minstens zo heftig als bij een 30cm conus luidspreker in een betonnen kast . als eerste nummer zette jerry de drumsolo op die we ook bij klaas hebben gehoord. het is net of dat je op 4 meter afstand van het drumstel zit te luisteren, zulke ongelofelijke realistische knallen komen eruit. een stukje orgel van mij erin , even kijken of het ook nog mooi klinkt en niet alleen hard het laag is fenomenaal, C-16 voet komt er erg goed uit (32hz) een beetje te goed naar mijn zin , vergeleken met de rest van de tonen steekt die 32 hz er behoorlijk bovenuit , maar blijft wel erg schoon van klank zonder te gaan dreunen. het mid/hoog is erg upfront van klank . agressief mag je het eigenlijk niet noemen , maar het is gewoon stevig aanwezig met niet al te veel diepte . wel is de klank op zich gewoon mooi realistisch en een echt esl eigen. niet vermoeiend dus [ faserein??] wat me nog meer opviel is dat het geluid bij jerry enorm analitisch en gedetailleerd is. je hoort werkelijk alles! wat op de cd staat. ieder ritseltje elke piepje of kraakje , alles hoor je! het is net of dat je zelf met je reet op een microfoonstandaard ben geprikt en in de zaal staat waar de muziek zich afspeeld. de kamer van jerry voegt nl NIETS toe aan het geluid wat uit de esl's komt. vandaar ook die enorme dynamiek die je hoort bij hem , denk ik . ook de breedte plaatsing de klank is perfect , je hoort de instrumenten precies en kunt ze bij wijze van spreken zo aanwijzen, zijn er dan geen minpunten aan de set van jerry?? jawel: het laag vertoon een behoorlijke bult rond de 30-35hz (hebben we later ook vastgeseld op de rta meter) het mid/hoog is wat opdringerig en vertoond niet echt veel diepte (kan door de kleine luisterafstand komen) het midden is wat hard van klank (maar daarentegen zijn mijn esl's erg lief qua klank dus het kan persoonlijk zijn ) als laatste hebben jerry en ik nog een rta meting gedaan met een pink noise . en ja Hans , daar kwam een iets andere uitslag uit als bij jou meting . +6 db bij 31,5 hz daarna aflopend tot -6db bij 100hz dan weer oplopend +6db bij 1khz tot 4khz dan weer aflopend naar 0db bij 10khz maar dat zegt natuurlijk niet veel over de klank kwalitiet van de set van jerry, want die is ondanks de dropveters v Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 oktober 2004 Author Report Share Posted 23 oktober 2004 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 ga maar eens naar een concert van ramstein. dan hoor je laag.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 ja dan zeg je niet het laag loopt op maar de rest loopt af Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 nee hoor super zuiver en dynamisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Na een concecert van Rammstein lopen alle frequenties terug! Wel indrukwekkend zo'n concert. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 weet je dat de cd "mutter" een hele mooie loepzuivere opname is zonder gekheid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 jullie denken altijd dat ik gekkigheid maak, maar nu was ik serieus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 jullie denken altijd dat ik gekkigheid maak, maar nu was ik serieus. Hulde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 forumleden! gisteravond bij sota jerry geweest, op zijn schuimzolder. wat een ongelofelijke ervaring is dat . echt bizar! de dynamiek die uit de esl's knalt is minstens zo heftig als bij een 30cm conus luidspreker in een betonnen kast . als eerste nummer zette jerry de drumsolo op die we ook bij klaas hebben gehoord. het is net of dat je op 4 meter afstand van het drumstel zit te luisteren, zulke ongelofelijke realistische knallen komen eruit. een stukje orgel van mij erin , even kijken of het ook nog mooi klinkt en niet alleen hard het laag is fenomenaal, C-16 voet komt er erg goed uit (32hz) een beetje te goed naar mijn zin , vergeleken met de rest van de tonen steekt die 32 hz er behoorlijk bovenuit , maar blijft wel erg schoon van klank zonder te gaan dreunen. het mid/hoog is erg upfront van klank . agressief mag je het eigenlijk niet noemen , maar het is gewoon stevig aanwezig met niet al te veel diepte . wel is de klank op zich gewoon mooi realistisch en een echt esl eigen. niet vermoeiend dus [ faserein??] wat me nog meer opviel is dat het geluid bij jerry enorm analitisch en gedetailleerd is. je hoort werkelijk alles! wat op de cd staat. ieder ritseltje elke piepje of kraakje , alles hoor je! het is net of dat je zelf met je reet op een microfoonstandaard ben geprikt en in de zaal staat waar de muziek zich afspeeld. de kamer van jerry voegt nl NIETS toe aan het geluid wat uit de esl's komt. vandaar ook die enorme dynamiek die je hoort bij hem , denk ik . ook de breedte plaatsing de klank is perfect , je hoort de instrumenten precies en kunt ze bij wijze van spreken zo aanwijzen, zijn er dan geen minpunten aan de set van jerry?? jawel: het laag vertoon een behoorlijke bult rond de 30-35hz (hebben we later ook vastgeseld op de rta meter) het mid/hoog is wat opdringerig en vertoond niet echt veel diepte (kan door de kleine luisterafstand komen) het midden is wat hard van klank (maar daarentegen zijn mijn esl's erg lief qua klank dus het kan persoonlijk zijn ) als laatste hebben jerry en ik nog een rta meting gedaan met een pink noise . en ja Hans , daar kwam een iets andere uitslag uit als bij jou meting . +6 db bij 31,5 hz daarna aflopend tot -6db bij 100hz dan weer oplopend +6db bij 1khz tot 4khz dan weer aflopend naar 0db bij 10khz maar dat zegt natuurlijk niet veel over de klank kwalitiet van de set van jerry, want die is ondanks de dropveters v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 oktober 2004 Report Share Posted 24 oktober 2004 forumleden! gisteravond bij sota jerry geweest, op zijn schuimzolder. wat een ongelofelijke ervaring is dat . echt bizar! de dynamiek die uit de esl's knalt is minstens zo heftig als bij een 30cm conus luidspreker in een betonnen kast . als eerste nummer zette jerry de drumsolo op die we ook bij klaas hebben gehoord. het is net of dat je op 4 meter afstand van het drumstel zit te luisteren, zulke ongelofelijke realistische knallen komen eruit. een stukje orgel van mij erin , even kijken of het ook nog mooi klinkt en niet alleen hard het laag is fenomenaal, C-16 voet komt er erg goed uit (32hz) een beetje te goed naar mijn zin , vergeleken met de rest van de tonen steekt die 32 hz er behoorlijk bovenuit , maar blijft wel erg schoon van klank zonder te gaan dreunen. het mid/hoog is erg upfront van klank . agressief mag je het eigenlijk niet noemen , maar het is gewoon stevig aanwezig met niet al te veel diepte . wel is de klank op zich gewoon mooi realistisch en een echt esl eigen. niet vermoeiend dus [ faserein??] wat me nog meer opviel is dat het geluid bij jerry enorm analitisch en gedetailleerd is. je hoort werkelijk alles! wat op de cd staat. ieder ritseltje elke piepje of kraakje , alles hoor je! het is net of dat je zelf met je reet op een microfoonstandaard ben geprikt en in de zaal staat waar de muziek zich afspeeld. de kamer van jerry voegt nl NIETS toe aan het geluid wat uit de esl's komt. vandaar ook die enorme dynamiek die je hoort bij hem , denk ik . ook de breedte plaatsing de klank is perfect , je hoort de instrumenten precies en kunt ze bij wijze van spreken zo aanwijzen, zijn er dan geen minpunten aan de set van jerry?? jawel: het laag vertoon een behoorlijke bult rond de 30-35hz (hebben we later ook vastgeseld op de rta meter) het mid/hoog is wat opdringerig en vertoond niet echt veel diepte (kan door de kleine luisterafstand komen) het midden is wat hard van klank (maar daarentegen zijn mijn esl's erg lief qua klank dus het kan persoonlijk zijn ) als laatste hebben jerry en ik nog een rta meting gedaan met een pink noise . en ja Hans , daar kwam een iets andere uitslag uit als bij jou meting . +6 db bij 31,5 hz daarna aflopend tot -6db bij 100hz dan weer oplopend +6db bij 1khz tot 4khz dan weer aflopend naar 0db bij 10khz maar dat zegt natuurlijk niet veel over de klank kwalitiet van de set van jerry, want die is ondanks de dropveters v Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 oktober 2004 Author Report Share Posted 25 oktober 2004 wat moet j Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 wat moet j Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 oktober 2004 Report Share Posted 25 oktober 2004 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts