Don Pablo Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Beste mensen, ik heb een tweedehands maar amper gebruikte en echt zo goed als nieuwe Dual CS 503-1 draaitafel gekocht en aangesloten op mijn Sony TA-FB940R geintr. versterker aangesloten die mijn CharioHyper 2000Tower speakers aanslingerd. Het geluid en vollume is goed....maar heeft de aanschaf van een Phono-voorversterker zin? Verbeterd de kwaliteit van het geluid en wordt het geluid voller etc. Het is een MM platenspeler. Bedankt vast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 Geplaatst door Don Pablo:Beste mensen, ik heb een tweedehands maar amper gebruikte en echt zo goed als nieuwe Dual CS 503-1 draaitafel gekocht en aangesloten op mijn Sony TA-FB940R geintr. versterker aangesloten die mijn CharioHyper 2000Tower speakers aanslingerd. Het geluid en vollume is goed....maar heeft de aanschaf van een Phono-voorversterker zin? Verbeterd de kwaliteit van het geluid en wordt het geluid voller etc. Het is een MM platenspeler. Bedankt vast. Pablo, Helaas bijna onmogelijk om hier een eensduidend antwoord op te geven. Dat moet je toch echt zelf doen. Want, het heeft altijd zin om een component te verbeteren, maar je moet je afvragen waar de beste plekken ter verbetering zitten en wat je eraan uit wilt geven. Ik zou in ieder geval beginnen door de platenspeler zelf goed na (te laten) kijken, en optimaal af (te laten) stellen. Als je vindt dat het geluid niet "vol" genoeg is zou je naar een ander element kunnen kijken. Daarna kijken hoe goed de phonotrap in de versterker is. De laatste jaren wordt er vaak een (goedkoop) module in de versterker gezet. Maar hoeft niet per definitie slechter te zijn dan de schakelingen die in de goedkopere phono versterkers wordt gestopt. Je zou het best de test kunnen doen door een mid-class phono versterker te lenen en/of een wat duurder exemplaar en hiermee je positie bepalen ... of je neemt je versterker mee naar een zaak met een behoorlijke platenspeler en een paar phono trapjes op de plank en je doet daar een test. mid-class is bijv. de NAD die nieuw ongeveer 100 euro kost maar ook regelmatig als occasion wordt aangeboden. Kijk voor wat info op http://www.platenspeler.com gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Geplaatst door audiofreak:DE WEBPAGE IS www.hifi-notes.com Dit is absoluut sluikreclame, heeft niets met het onderwerp te maken, nutteloos dus. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Geplaatst door audiofreak:hoezo sluikreclame. Ik wilde er alleen maar erop attenderen dat dit merk ook losse phonoversterkers maakt en doordat ik er zelf meedraai en er tevreden over ben had ik gedacht dat je het kon aan bevelen.Het ging mij met name om de prijs/kwaliteit verhouding,die ik gunstig vind. Natuurlijk zijn er meer (en duurdere) losse phonoversterkers te koop. Ekskuus, neem nog een bakkie, hopelijk lees ik dan niet meer over hele verhalen heen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Geplaatst door Jitze: Dit is absoluut sluikreclame, heeft niets met het onderwerp te maken, nutteloos dus. Groet Jitze Dit is een beetje kort door de bocht, een ieder geeft wel eens advies over een merk c.q. verwijst naar een website, ik zie daar geen sluikreclame in. Voorbeeld er is hier iemand die nogal gek van Klipsch is en om nou zijn advies om die dozen eens te beluisteren als sluikreclame te betitelen Ook een recensie van b.v. Holfi zou je dan als sluikreclame kunnen betitelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Overigens op de advertentiepagina "platenspelers" een bloedmooie prepre te koop Aitos Pre Pre 100 MC voorvoorversterker van hoog niveau. Prachtig in combinatie met v/d hul Frog Grasshopper/ EMT/ Enz !! Nieuwprijs FL.4900,- Vraagprijs: 680 euro. Geen low-budget apparaat doch voor het iets hogere budget absoluut een begerenswaardig object om te gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Na een bakkie, heb ik m'n brein naar de dealer gebracht om eens goed afgesteld te worden, na de vacantie issie bijna als nieuw, voorlopig even, ongehinderd door invloeden vanuit een overwerkt en versleten denkraam, lekker buiten spelen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Je moet je brein op een stukkie masterbase leggen, heb je minder last van vibrasies. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Geplaatst door Maarten: heb je minder last van vibrasies. M. Geen idee, mogelijk ben ik in staat om na het groot onderhoud hier iets zinnigs op te seggen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 24 juli 2002 Report Share Posted 24 juli 2002 Prettige vakantie Jitze! Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts