Henrie Posted 15 oktober 2004 Report Share Posted 15 oktober 2004 Hallo allemaal, Ik had het in een ander topic (ik weet zo niet meer welke) al gezegd, maar ik doe dat hier nogmaals: ik wil nieuwe (betere uiteraard) luidsprekerklemmen op m'n versterker zetten. Alleen WBT zal best mooi zijn, maar is me te duur. Ze moeten van buiten geisoleerd zijn, want ik heb geen zin in een uitgefikte eindbak, en ze moeten 4mm^2 kabel (met gemak) kunnen hebben. Gewoon de blote kabel dus, geen spades of banaanstekkers. Al zet ik er misschien nog wel een keer spades aan, dus als de klemmen spades aankunnen (kunnen de huidige el cheapo dingen niet), zou dat mooi zijn (maar is niet noodzakelijk)... WBT klonen werden al eens ergens genoemd (door Sebastiaan geloof ik), maar waar ik zoiets hier in de buurt kan halen, weet ik niet. Sebastiaan mag het ook opsturen natuurlijk, maar eerst wil ik nog ff wat varianten zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2004 Author Report Share Posted 18 oktober 2004 Niemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 18 oktober 2004 Report Share Posted 18 oktober 2004 Hallo Henrie, Ik heb het vorige verhaal niet gevolgd. Ik ken de achterkant van je versterker ook niet en weet niet wat voor aansluitingen er op zitten. Dus, hoezo opgeblazen eindbak en waarom perse die 4mm draad er in? Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2004 Author Report Share Posted 18 oktober 2004 Hallo Henrie, Ik heb het vorige verhaal niet gevolgd. Ik ken de achterkant van je versterker ook niet en weet niet wat voor aansluitingen er op zitten. Dus, hoezo opgeblazen eindbak en waarom perse die 4mm draad er in? Sietse Waarom per se 4mm^2 draad? Omdat ik dat soort draad heb en dat past niet of nauwelijks in m'n huidige klemmen. Ik wil van buiten geisoleerde klemmen eraan hebben (is nu ook het geval), omdat je anders heel gemakkelijk de 2 klemmen aan elkaar hangt (kortsluiting) met een stukje van de speakerkabel dat niet de klemmen is ingegaan en net de andere klem raakt. Ik zal ff een plaatje van de achterkant van de PM7000 zoeken. Het zijn trouwens gewoon standaard plastic klemmen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2004 Author Report Share Posted 18 oktober 2004 Zie hier de achterkant met de klemmen die me niet bevallen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Juist ja, Als ik mij niet vergis kunnen er bananestekkers van rond 4mm in. Heb ik ook op mijn Denon. Ik heb nu stekkers waar je 4mm^2 aan vast kunt schroeven, maar ik denk dat ik het weer als volgt ga doen: Ik koop weer gewone bananestekkers waar 2,5mm^2 in gesoldeerd kan worden. Ik doe dit met een stukje 2,5mm^2 draad van het zelfde soort kabel als de kabel die aan de boxen hangt. Lengte ca 10 tot 15 cm. Vervolgens soldeer ik deze 2,5 aan de 4 mm kabel. Even af isoleren en klaar. Als je goeie stekkertjes hebt, zit het stevig in de aansluitbussen van de versterker en kun je geen ongelukjes meer veroorzaken. Beter dan die dure dingen die ik nu gebruik. Andere aansluitklemmen of bussen op de versterker vind ik echt niet nodig. Misschien een tip? Sietse Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Kijk eens even hier , deze sturen desgewenst ook alles naar je toe. Uiteraard zijn er wel verzendkosten aan verbonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Kijk eens even hier , deze sturen desgewenst ook alles naar je toe.Uiteraard zijn er wel verzendkosten aan verbonden. Keuze genoeg. Ik ga eens kijken... @sytse: Jouw oplossing vind ik niet zo mooi. Ik ben sowieso geen fan van banaanstekkers en als je er dan ook nog in 2 stappen er iets aan gaat solderen, heb je alleen maar meer overgangen. Ik zou de 2 kabes overigens eerder aan elkaar klemmen dan solderen denk ik... Maar goed, ik wil gewoon de blote draad in de speakerklemmen kunnen klemmen. Dat kan nu niet fatsoenlijk en bovendien is er (nu al) een klem bij die niet fatsoenlijk meer wil draaien. Dure klemmen wil ik niet (dan had ik wel blind WBT's gekocht), maar betere dan er nu op zitten, wil ik wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts