Jump to content

Mompou

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Mompou? Mompou? Nooit van gehoord voor zover ik weet....

Toch, naar aanleiding van recensies van lieden die er verstand van hebben, het doosje met 4 cd's bij de drogist aangeschaft. Terwijl ik over het algemeen niet warm

In die zin iets aparts, dat de composities worden vertolkt door de componist zelf, dat kom je bij klassieke muziek niet zo veel tegen.

Pas

Welzeker goede vriend, het heeft een zeker salonmuziekkarakter, nou en... :angry:

Grapje.. :P

Het is inderdaad rustig voortkabbelende muziek, dus uitermate geschikt voor een lome zomeravond. Maar niet onplezierig vind ik.

En als het daarna in de kast zou verdwijnen, ach, ik heb in die bewuste kast misschien wel 1000 cd's staan die ik zelden of nog zeldzamer besluister. Boeken dito, kasten vol die al jaren ongelezen staan. Lekker laten staan.

Gewoon doen, Theo. Je kunt ze eventueel altijd nog als cadeautje weggeven.

Met opgewekte groet,

.....Na het diner, op het balkon, vers gestopte pijp in de bek en op de achtergrond de muziek van Mompou.

Zo word ik wel honderd.... :D

Beste Dick,

Je bent toch wel op de hoogte van de realiteit roken versus behalen van hoge leeftijd? :D:D;)

En dan ook nog 100? :o

--Hans.

Ik zag in mijn database (inmiddels 7064 klassieke muziekstukken) dat ik van Mompou de Cancon i danses nr 9 heb, gespeeld door Alicia de Larrocha. Eerst die maar even luisteren.

Je hebt gelijk Dick. Ook in mijn collectie (+/- 1800 Cd's) bevinden zich vele exemplaren die nooit de kast uitkomen.

(..)

Beste Dick,

Je bent toch wel op de hoogte van de realiteit roken versus behalen van hoge leeftijd? :D:D;)

En dan ook nog 100? :o

--Hans.

Beste Hans,

Dank voor je bezorgdheid, roerend... ;)

Maar je weet, rookvlees blijft langer houdbaar dan gewoon vlees :D

Met opgewekte groet,

Ik zag in mijn database (inmiddels 7064 klassieke muziekstukken) dat ik van Mompou de Cancon i danses nr 9 heb, gespeeld door Alicia de Larrocha. Eerst die maar even luisteren.

Je hebt gelijk Dick. Ook in mijn collectie (+/- 1800 Cd's) bevinden zich vele exemplaren die nooit de kast uitkomen.

Inderdaad staan de cancons i danses op het programma.

Dus, Theo, fluks ter Kruidvat :D

Met opgewekte groet,

Inderdaad staan de cancons i danses op het programma.

Dus, Theo, fluks ter Kruidvat :D

Met opgewekte groet,

Inderdaad, zeer de moeite waard. En mochten de tweedehands-platenwinkels-junks onder u tegen die stokoude Philips LP (met onder andere een paar composities van Mompou) van Cor de Groot aanlopen: KOPEN. :)

Weerstand