JSA Posted 18 april 2003 Author Report Share Posted 18 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Je moest eens weten hoe die klinkt als je hem als SM speeltje gebruikt Groeten, Bas Volgens mij zit je op het verkeerde forum Bas. Je moet even naar dat forum met die lekkere babes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Ahit, je hebt gelijk Jasper. Harmonic Whip Maar even ontopic dan maar Edwin heeft gelijk. Wanneer er geen cd draaid, gaat de muting in de uitgang, en staat er nauwelijks meer spanning naar de laser. aanlaten is geen enkel probleem. Geloof mij maar Andre, dat bijna alle lasers bij dezelfde fabrikant vandaan komen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 april 2003 Author Report Share Posted 18 april 2003 Zit er ook kwaliteitsverschil in tussen cdlasers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Beste, Vrijwel niet. Van sony en philips zijn het gewoon orginele lasers. Andere types gaan er niet in. Groeten. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Geloof mij maar Andre, dat bijna alle lasers bij dezelfde fabrikant vandaan komen. Groeten, Bas Anno nu misschien wel, vroeger was er meer keus en de kapotte lasers tref je toch echt vaker in de goedkopere cdspelers aan, maar daar worden er dan ook veel meer van verkocht..... Zou de aanstuurelektronica en afstelling nog invloed hebben op de levensduur? Als de laser vanaf het begin al 'net goed' staat, kan ik me voorstellen dat hij dat constant moet corrigeren ipv af en toe.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Vrijwel niet. Van sony en philips zijn het gewoon orginele lasers. Andere types gaan er niet in. Groeten. Bas Ja, precies Sebastiaan Of je nu een Marantz CD38 van 250 Euro neemt, of een Marantz CD14KI, er zit allebei hetzelfde loopwerk en laser in.{CDM12 loopwerk} Sony daarintegen maakt in de duurdere klasse wel gebruik van beter loopwerken. Bivoorbeeld het Fixed Pick up mechanisme in de 50ES of 555ES is werkelijk niet te vergelijken met de gamelle loopwerkjes in de goedkopere Spelers van sony. Dus de grootste kwaliteitwinst haal je over het algemeen uit een beter loopwerk. Overigens zit er in de 50ES en 555ES wel een betere laser dan de goedkopere modellen. Er zit zelfs een echt glazen lensje op. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Beste andre, Het spoeltje van het lens glas verslijt sneller, dan vroeger, daardoor gaat de focusering eerder kapot. Verschil met vroeger is er zeker. Als we op tracking en focusering meten is het oude maar o zo goede CDM9PRO loopwerk met swingarm nog steeds een van de beste. Helaas te duur voor massaproductie, dus Philips is ermee gestopt. De echt goede loopwerken die nog over zijn, zijn de TEAC VRDS-en de lensen worden nogsteeds door Tascam (is teac) zelf gemaakt. En ja ook de sony loopwerken. Het CDM4pro loopwerk van Philips is speelgoed vergeleken met de oude veel betere CDM9pro. en het cmd12.4 loopwerk zullen we het helemaal maar niet over hebben. Daarintegen is de servo stuur software weer welveel beter geworden, met als gevolg dat goede loopwerken en lensen minder belanbgrijk zijn. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 april 2003 Author Report Share Posted 19 april 2003 Hee, wat voor loopwerk zit hier in dan? Dat CDM9PRO loopwerk zit volgens mij ook in die Proceed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 21 april 2003 Report Share Posted 21 april 2003 Ik heb ook ervaren dat ZoNie-lasers regelmatig last van uitval hebben. Dat is vervelend, want ze worden in heel veel apparaten toegepast (Yamaha, NAD etc.). Voordeel is wel dat ze in lengte van dagen leverbaar blijven en redelijk goedkoop zijn.[/QB] Nou bij mij gaat die sony laser al 18 jaar mee dus wat dat aangaat is er ook nog wel eens een goede geproduceerd door dit bedrijf! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:In de meeste CD-spelers staat de laser gewoon uit als hij niet speelt. Dit was alleen bij de eerste generatie CD-spelers zo dat de laser continu brande als de speler aanstond. Vandaag de dag vind je geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts