Guest Anthony Posted 9 januari 2001 Report Share Posted 9 januari 2001 Kan iemand van jullie vertellen wat de gemiddelde levensduur van een cd-speler is? Er is mij een 2e hands aangeboden van circa 10 jaar oud, was toen ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 9 januari 2001 Report Share Posted 9 januari 2001 Ik zou dit niet doen als ik jou was. Dit is een van de eerste cd spelers en de prijs van de eerste was behoorlijk hoog. Je kunt beter dat geld uitgeven voor een Marantz ofzo. Een laser kan je een beetje vergelijken met een lamp. Een lamp heeft ook een bepaalde levensduur en een laser ook. Een laser gaat alleen wel langer mee dan een standaard lamp, maar tien jaar is al wel veel. Een ander punt is dat de techniek in de afgelopen 10 jaar enorm veranderd is en tevens is elektronica aanzienlijk goedkoper geworden. Er zit nu dus beter spul in een apparaat voor hetzelfde geld. Ik zou het niet doen! Je kunt ook iets doorsparen en een SACD kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StayBlow Posted 9 januari 2001 Report Share Posted 9 januari 2001 Mee eens! Daarbij betekent het dat het loopwerk van CDspeler al 10 jaar in beweging is. Afhankelijk van het aantal uren dat het in die 10 jaar gespeeld heeft kan het loopwerk reeds flink versleten zijn. Dit in tegenstelling tot bijv. een versterker waarin weinig tot geen bewegende delen zitten. VG, SB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 9 januari 2001 Report Share Posted 9 januari 2001 Ik zou zelf waarschijnlijk nooit iets 2ehands aanschaffen waar mechaniek in zit (dus geen cdspelers, casseterecorder etc.) Versterkers is geen probleem om dat 2e hands aan te schaffen. (soms wel beter ook, is namelijk al flink ingespeeld ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Levensduur van een CD-speler is ongeveer 12 jaar is mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Da's nog eens ouwe koeien uit de sloot halen Jack. 12 jaar vind ik niet bepaald oud voor een CD-Speler. Zeker niet voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 hier staat nog een zonie CDP 597 uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Hier een Marantz 63-SE uit '94. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Gaan we hier nu onze oldtimers aanprijzen.... Maar om welke speler gaat het eigenlijk. En zie ik het goed dat dit een topic uit 2001 is....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 november 2008 Report Share Posted 16 november 2008 Da's nog eens ouwe koeien uit de sloot halen Jack. Ik zag een gast het lezen en ik dacht aardig topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts