Guest C J Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Extra lucht in de motor krijgen kan ook met behulp van een turbo Maar ook dat geeft meer herrie (het gesis van overtollige lucht uit de waste gate)... Een turbo dempt juist het uitlaat geluid. Gesis en gefluit hoor je door slechte isolatie. Dat dan waarschijnlijk bewust niet is aangebracht om het sissen te kunnen horen... 't Is maar hoe je het bekijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Extra lucht in de motor krijgen kan ook met behulp van een turbo Maar ook dat geeft meer herrie (het gesis van overtollige lucht uit de waste gate)... Een turbo dempt juist het uitlaat geluid. Gesis en gefluit hoor je door slechte isolatie. Dat dan waarschijnlijk bewust niet is aangebracht om het sissen te kunnen horen... 't Is maar hoe je het bekijkt. Tja, ik hoor vooral sportieve auto's met turbo motoren sissen. Moderne luxe auto's nauwelijks. Dus dat zal wel met opzet gedaan zijn... Hoewel, je hoort een nieuwe BMW (o.i.d.) met diesel trouwens ook wel, maar wel veel minder en waarschijnlijk alleen als je er naast staat en niet als je er in zit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 K R E L L R E L L E L L L L L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Extra lucht in de motor krijgen kan ook met behulp van een turbo Maar ook dat geeft meer herrie (het gesis van overtollige lucht uit de waste gate)... Een turbo dempt juist het uitlaat geluid. Gesis en gefluit hoor je door slechte isolatie. Dat dan waarschijnlijk bewust niet is aangebracht om het sissen te kunnen horen... 't Is maar hoe je het bekijkt. Tja, ik hoor vooral sportieve auto's met turbo motoren sissen. Moderne luxe auto's nauwelijks. Dus dat zal wel met opzet gedaan zijn... Hoewel, je hoort een nieuwe BMW (o.i.d.) met diesel trouwens ook wel, maar wel veel minder en waarschijnlijk alleen als je er naast staat en niet als je er in zit... Klopt. De sportive rijder wil ook genieten van van het orkest wat de motor ten gehore brengt. De limousine chauffeur vooral van zijn duur betaalde comfort. Maar ja, wat dat allemaal met Krell, Rell, Ell, ll, l, te maken heeft? Weet jij dat JSA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now