Ranger Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Ik ben in de kabel jungle allang het spoor bijster geraakt. Bovedien gaat het natuurlijk om de muziek. Toch ben ik niet helemaal tevreden. Verbeeld ik het mij of lijkt vandaag de dag het hoog steeds meer opgepept te worden door hedendaagse (commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Nee, maar misschien kun je wat meer vertellen over je huidige set en wat je zoekt cq. mist. Dan kunnen de mensen hier misschien wat gerichter advies geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted 15 april 2004 Author Report Share Posted 15 april 2004 Zoek een "warm" klinkende kabel die geen scherpte geeft bij rockmuziek. Kwam de merken Wire world en Straight Wiretegen op internet. Zeht mij niets. Jullie wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertJean Posted 15 april 2004 Report Share Posted 15 april 2004 Warm klinkende kabels zijn die van Cardas en van Fadel. Die zijn tegelijk ook voldoende open en goed. Dan heb ik het over de betere Fadels en Cardassen, alhoewel elke Cardas en Fadel warm klinkt. Transparant is de beste meest eerlijke niets aan het geluid veranderende kabel die ik ken. Dat heb ik keer op keer met de Wireworld Cable comparator gehoord. Meer eerlijk vergelijken dan met deze comparator kan eigenlijk niet, want je vergelijkt de kabel dan met een heel extreem kort stukje maximaal 1, 5 cm top Wireworld Gold Eclipse III met de complete luidsperekerkabellengte die je nodig hebt. Wireworld is een kabel waar mijn voorkeur naar uitgaat. De duurdere Wieworlds 'spreken' niet helemaal de waarheid is en tikje warmer in het middengebied en maximaal open zonder enige scherpte in het hoog. Zelf gebruik ik op dit moment de Van Medevoort zwarte luidspreker kabel die heel rustig in het hoog is, een heel klein tikje rauw in het middengebied maar toch warm afgestemd is. Eigenlijk DE kABEL voor rockmuziek!! Maar als je hem nieuw moet kopen zijn er betere te bedenken in die prijsklasse van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 april 2004 Report Share Posted 19 april 2004 Ranger, Ja, ik weet ook nog wel een kabel die, denk ik, klinkt zoals jij dat graag zou willen namelijk, de ANALYSIS PLUS OVAL 9. Een, vind ik, maar ook meerderen met mij, werkelijk fantastische kabel. Maar wie ben ik, je zult het in de eerste plaats zelf uit moeten zoeken. Wij, de anderen op dit forum, kunnen je hooguit suggesties aandragen. RobbertJean, Wat jij daar zegt over een verticale prijsbinding, is waar. De goddeloze prijzen die voor hifi componenten wordt gevraagd, neemt zo langzamerhand buitenproportionele vormen aan. Maar, is dit niet voor een groot deel onze eigen schuld? De heren fabrikanten weten heel goed hoe de hififreak in elkaar zit. Bijvoorbeeld het zelfde product in een ander jasje, wat nieuwe spannende kreten op de verpakking en, voila, als strontvliegen op een keutel storten de high-enders zich op het product. Volgens mij is Siltech/Crystal daar ook een pracht voorbeeld van. Wat mij verder opvalt, zijn de prijzen van de componenten in den lande. Van Groningen tot Zeeland en van Zuid Limburg tot Noord Holland zijn de prijzen tot op de euro gelijk. Het lijkt volgens mij sterk op kartelvorming. Als je andere, lagere prijzen wilt, moet je over de grens. O ja, de dealers zijn niet de aangewezen partij om hier iets aan te doen, dat zijn wij, die koopgekke consumenten. Gewoon die te dure troep laten liggen, dan vliegt de prijs omlaag. Groet, C J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts