Jump to content

Primeur HIGH END ASW

PD
 Share

Recommended Posts

Gister had ik (en medeluisteraars) de primeur om naar een paar ASW Genius 400 te luisteren. Het systeem bestaat uit een d'appolito met een extra laag unit aan de zijkant. Het is een veel belovende speaker met potentie om op een extreem hoog niveau te weergeven. De sound van de Genius 400 kenmerkt zich als een direct en helder geluid. Een geluid wat ook is te vinden in de andere speakers uit de Geniuslijn (100,200 en 300). Deze Genius 400 verlegt de grenzen nog eens hoger dan de andere speakers uit die serie, en gaat een stuk dieper in het laag (-3dB 28hz).Deze speaker gaat waarschijnlijk volgende week in productie en gaat zo rond de 1450 euro per stuk kosten. Een erg mooi geluid voor een intressante prijs! :D

Geplaatst door jopie:

dat concept met de woofer aan de zijkant heb ik nooit zo begrepen.   :)

Vertel...

Er zijn toch veel fabrikanten die dat wel toepassen: Canton, AR, ASW dus...

M'n vader heeft speakers met een bas-unit aan de achterkant. Dat vind ik helemaal vreemd, maar er zal wel een theorie achter zitten...

Geplaatst door cgm:

Volgens mij is de enige reden voor de woofer aan de zijkant dat ze dan de voorkant smal kunnen houden..

En op de achterkant dan?

Oh, wacht, de speakers van m'n vader zijn vooraan 'afgerond' en dus ook smaller dan achteraan... Zou dat het echt zijn?

Geplaatst door Henrie:

En op de achterkant dan?

Oh, wacht, de speakers van m'n vader zijn vooraan 'afgerond' en dus ook smaller dan achteraan... Zou dat het echt zijn?

Euh, misschien ter bescherming tegen kinderhandjes?

:)

Ik had hem inderdaad al op de site van ASW gezien. Heb een tijdje geleden de Genius 300 samen met de Visonik Concpet 5 en de Klipsch RF3 gehoord en de ASW klonk heel goed, heel helder en gedetaileerd zonder scherp te zijn, net als de Klipsch trouwens. De concept 5 zat volgens mij aan een andere versterker maar klonk daar minder, met name het midden en hoog leek minder dan de andere twee (zou heel goed door de andere versterker kunnen komen, was volgens mij een AV receiver). Toen dacht ik al dat dit een model (en merk) is om in de gaten te houden als ik wat anders wil. De Concept 5 wordt heel goed getest en staat in de duitse testlijsten ook veel hoger dan de Genuis 300. Maar de verschillen zijn niet groot. De Genius 400 is dus inderdaad al een model dat mij was opgevallen. Als ik binnenkort weer eens in Sneek kom zal hij er nog wel niet staan maar ik zou hem absoluut een keer willen beluisteren, bijvoorbeeld naast de Klipsch RF7 die ik in Sneek hebt gehoord en die ik een geweldige speaker vindt.

PD, kun je ook de verschillen aangeven tussen de Genius 300 en 400? Als de 400 alleen maar lager gaat en verder gewoon een 300 is vraag ik me ten zeerste af of de 400 voor mij (en denk ik voor de meeste mensen???) wel interessant is als je dat extra laag niet nodig vindt (of nodig hebt). Wat kost de 300 trouwens, ik meende dat die toch wel behoorlijk goedkoper is dan de 400 gaat worden??

Conqubite

Geplaatst door Henrie:

En de unit en tweeter voor op de kast dan?           :)

Trouwens, m'n vader heeft kinderhandjes           ;)          :D          :P          tweeter.jpg

Hey conqubite!

De Genius 400 is de nieuwe reference speaker van ASW. Hij heeft ten opzichte van de 300 dus een extra unit aan de zijkant wat hem een hoger rendement geeft en een strakker doorlopend laag. Verder gaat het dynamische bereik en de belevenis van het geheel weer een stuk verder. Het is een goede speaker met een zeer intressante prijs/kwaliteit verhouding. De Genius is een smalle speaker maar is nogal erg diep (42 cm) ook doordat de laag unit zich aan de zijkant bevindt kan dit eventueel problemen geven bij het plaatsen van de speakers in de gemiddelde huiskamer. In de Genius 400 herken je veel van de 300 maar de muziekale belevenis van de 400 is toch groter... De prijs van de 300 kan ik zo niet voor me toveren, misschien kunnen mensen op het forum mij helpen?

confused.gif

Geplaatst door cgm:

Mijn tweeter beschermt zichzelf met zijn stekel           ;)

tweeter.jpg

Die van mij zitten achter tralies ;)

Die van m'n vader hebben wel een 'afweersysteem' maar het zijn bandtweeters, dus die zijn te groot voor dat 'uitsteeksel' (soort van reepje dat uitsteekt in het midden van de tweeter van boven naar onder). Maar de middentoner zit geheel onbeschermd achter een stukje speakerdoek...

Geplaatst door cgm:

Mijn tweeter beschermt zichzelf met zijn stekel            ;)

http://192.168.1.1/pictures/tweeter.jpg  

Dat plaatje met zo'n 'lokaal' ipnummer zie je alleen zelf denk ik :)

Je kunt het plaatje beter uploaden naar je homepage bij Planet en dan een link naar het plaatje op de homepage hier plaatsen.

Andr

Geplaatst door cgm:

Oeps, zo beter dan?

tweeter.jpg  

Uploaden hoeft alleen maar naar mijn eigen server. Probleem is dat ik dan zelf niks kan zien omdat ik achter dezelfde router zit..

Nope dat werkt ook niet.

De url (rerouted zo te zien) vindt dat maar niks.

Als ik de werkelijke homepage invul dan werkt het wel:

tweeter.jpg:)

Andr

Geplaatst door cgm:

Ja, ik loop te kutten met IIS..   :o

Dat heb ik er heel snel weer afgegooid, in XP prof zit genoeg leuks om het anders te doen, ik deel nu zelfs mijn usb adslmodem via het netwerk, de andere pc's krijgen een IP van de dhcp server, die ook in XP prof zit, zelfs printen doe ik via een netwerkverbinding (kaartje in de printer) :)

Andr