Jitze Posted 14 mei 2002 Report Share Posted 14 mei 2002 Na de opvallende effecten van MasterBase, heb ik de afgelopen periode uitgebreid verder gestoeid vmet allerlei andere vormen van dempers etc. diverse materialen zijn de revue gepasseerd, gelachtige toestanden, rubber, kurk en samengestelde zaken als de Ringmat Feet. MasterBase blijft haast onbetwist de top, zij het dat onder luidsprekers de ringmat Domes heel erg dicht inn de buurt komen, mogelijk dat de combinatie met Ringmat Feet het verschil nog kleiner zal maken. Hiervoor verwijs ik naar de recencies op web page allerlei dempers met als belangrijk bestanddeel rubbers of kunststoffen hebben niet zo heel erg kunnen overtuigen, deze zachte materialen lijken geluid te absorberen. Het meest opvallende effect van MasterBase en ook de Ringmat producten is, naast overduidelijke verbetering van het laag, de toename van detaillering en rust in hoog en midden, de verbetering van de coherentie, alles valt op z'n plaats. Een aantal van mijn componenten stond als op Soundcare spikes, zowel MasterBase als RingmatFeet voegen hieraan toe. Zoals ik eerder heb aangegeven - bij de bespreking van draaitafelmatten - lijken rubberachtige materialen het geluid vast te houden, toepassing van MasterBase of Ringmatmateriaal resulteert in de bevrijding van klank, in meer dynamiek....... Onvoorstelbaar hoe groot de effecten van dit soort kleine ingrepen kan zijn............ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 mei 2002 Author Report Share Posted 14 mei 2002 Ook hier een recensie van het Ringmatsysteem :web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 15 mei 2002 Report Share Posted 15 mei 2002 Bij Rhapsody aangekomen dacht ik Master Base hhhmmm, moet dit een verbetering geven in rust en detail onder mijn Spectral voorversterker? Thuis gekomen Master Base onder de Spectral geplaatst TOP meer rust en detail in het midden/hoog. Meer snelheid, ook de tembre is beter geworden. Mijn set maakt nu nog meer muziek... Ik had dit niet verwacht, de medewerkers van Rhapsody hadden gelijk. Master Base werkt perfect.. Rhapsody bedankt... MVG Music Man Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 19 mei 2002 Report Share Posted 19 mei 2002 Over hulp middelen gesproken. Wat denken jullie van deze"BENZ/AESTHETIX ABCD-1 CARTRIDGE DEMAGNETIZER". In vroeger jaren zowel bij Sumiko als bij audioquest waren soortgelijke apparaatjes verkrijgbaar. Zelf heb ik het model van Audioquest en deze dingen werken echt.Tenminste als je een MC element gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 mei 2002 Report Share Posted 19 mei 2002 Geplaatst door siep:Over hulp middelen gesproken. Wat denken jullie van deze"BENZ/AESTHETIX ABCD-1 CARTRIDGE DEMAGNETIZER". In vroeger jaren zowel bij Sumiko als bij audioquest waren soortgelijke apparaatjes verkrijgbaar. Zelf heb ik het model van Audioquest en deze dingen werken echt.Tenminste als je een MC element gebruikt. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 mei 2002 Author Report Share Posted 19 mei 2002 Zoiets als de Cardas Sweep en Burn-in LP ? Demagnetiseert het element ook, verschil is meer lucht, meer gemak ? Het is niet direct ongedaan te maken om even opnieuw te luisteren................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 mei 2002 Report Share Posted 20 mei 2002 Geplaatst door Jitze:Zoiets als de Cardas Sweep en Burn-in LP ? Demagnetiseert het element ook, verschil is meer lucht, meer gemak ? Het is niet direct ongedaan te maken om even opnieuw te luisteren................ Groet Jitze Kortom...je weet niet zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 20 mei 2002 Report Share Posted 20 mei 2002 Inderdaad de Cardas LP doet hezelfde maar dan in veel mindere mate. Het idee er achter is om het magnetisch veld waar de spoeltjes in zitten weer in nieuwstaat te brengen.Dus te richten. Met als gevolg dat ook de klank weer die is van een nieuw net ingespeeld element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 mei 2002 Report Share Posted 22 mei 2002 Geplaatst door siep: van een nieuw net ingespeeld element. Ahhh.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 11 juni 2002 Report Share Posted 11 juni 2002 Een net ingespeelt element,hoeveel uur is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts