Jump to content

Pioneer SA-400 (buizen) 1 kanaal dood?

Jos Ferwerda
 Share

Recommended Posts

Pioneer.jpg

Mijn Pioneer SA-400 Buizenversterker is ziek.

:(

Sinds gisteravond geeft het rechter kanaal geen geluid meer. Je hoort alleen een brom en als ik het volume wat hoger zet hoor je zachtjes geluid. Alle buizen lichten verder op.

Ik heb hem open gemaakt, buizenvoetjes schoongemaakt en potmeters en schakelaars even met contactspray gespoten. (moest toch gebeuren) :)

Het heeft wel gewerkt maar dan wel op het linker kanaal, de brom is verdwenen. Eerder zat er een bijna niet hoorbare brom in maar die is nu weg. het andere kanaal functioneert nog steeds niet.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en waar ik dan eventueel naar moet zoeken om het op te kunnen lossen?

Bedankt alvast!

Jos

Ik ken je schakeling niet dus oordeel ik even naar een voor mij bekend ontwerp een gemodificeerde velleman .

Wanneer ik problemen had op een avn de kanalen dan wisselde ik gewoon de buizen tot ik dus de defecte buis te pakken had want veel meer dan een buis kan het in dergelijke schakelingen niet zijn.

Ik denk niet dat de eindbuizen defect zijn aar warschijnlijk een fasedraaier of een pre buis.

Wanneer het zo niet lukt dan wordt het meten ook niet te moeilijk maar pas op met oscilatie !

Nou, ik ben weer de meest blije man op aarde.

Ik heb de gok genomen en de stuurbuis en de pre vervangen voor nieuwe die ik nog had liggen voor mijn kontakt kt-7 buizenversterker en hij doet het weer!!

het waren ook nog de eerste buizen, het zal wel slijtage zijn geweest.

van de week ook maar even 4x de el82 eindbuisjes bestellen en meteen maar even af laten stellen

Hoe zit dat met dat buizen gematched zijn?

Buizenbezetting:

3x 12ax7

4x el82

Bedankt!