Jump to content

Luidsprekerdoek

JSA
 Share

Recommended Posts

Luidsprekerdoek ja.

Ik zoek geen standaard ls doek, nee van dat dat schuim achtige spul wat men ook in de PA wereld gebruikt. Rond de halve cm dik. En wat dus NIET filtert :rolleyes: En gewoon in het zwart.

Is dat te koop voor de particulier? Moet ik specificiek naar luidsprekerdoek zoeken? Of wordt dit spul nog voor andere dingen gebruikt?

Tips graag :)

en ik kan er gewoon rekening mee houden in het filter, dus het maakt niet zoveel uit.  

Helaas kun je de demping niet helemaal in het filter oplossen. Een luidsprekerdoek dempt nl. nooit alle frequenties even veel, dat wil zeggen dat in een meetcurve de lijn ook nooit recht zal zijn. Als je het hoog iets meer laat werken zal je waarschijnlijk het beste resultaat krijgen, maar volledig oplossen kan helaas niet. Wat je dan wel nodig hebt is goede meetapparatuur.

suc6

Gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Helaas kun je de demping niet helemaal in het filter oplossen. Een luidsprekerdoek dempt nl. nooit alle frequenties even veel, dat wil zeggen dat in een meetcurve de lijn ook nooit recht zal zijn. Als je het hoog iets meer laat werken zal je waarschijnlijk het beste resultaat krijgen, maar volledig oplossen kan helaas niet. Wat je dan wel nodig hebt is goede meetapparatuur.

suc6

Gr. Rogier

Nee, klopt. Ik zat er ook aan te denken om het hoog iets te verhogen.

Geplaatst door Pjotr:

Met zoutzuur     confused.gif    :D

Waar je ook mee kan experimenteren is nylon horregaas. Kost weinig en houdt zeer weinig geluid tegen.

Neeeheee :D

Ik kan het al bestellen bij iemand. Horregaas, maar is dat niet wat dun? Ik wil het namelijk niet opspannen maar gewoon met soort klitteband bevestigen.

Dat klopt, je kan dat horregaas op een stevig frame superstrak spannen. Je moet trouwens wel het goede hebben. De goede kwaliteit is van echt geweven nylon. Dat blijft na jaren nog steeds superstrak staan. Er is ook een variant van PVC, die gaat na enige tijd slap staan en gaat dan wapperen.

Geplaatst door JSA:

en ik kan er gewoon rekening mee houden in het filter, dus het maakt niet zoveel uit.

Als de voorband van je auto slap is dan ga je toch ook niet je demper aanpassen :rolleyes:

Een probleem los je op bij de bron. Dun luidsprekerdoek geeft al een afval in het hoog, om maar te zwijgen over schuim! dat wordt tenslotte als dempingsmateriaal gebruikt............

Mensen waar zijn we toch allemaal mee bezig! Ik wordt hier een beetje moe van :(

Dat schuim wordt niet voor niets in de PA wereld gebruikt; hiermee dempen ze de vervelende HF resonanties van hun hoorns.