Alco Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 Hi guys, Voor de liefhebbers van goede muziek en vinyl: Ik zag net bij toeval dat 't nieuwe album "Amsterdam" van Luka Bloom, wat notabene nog uit moet komen in Nederland, al en tevens te bestellen is op vinyl! Het gaat om de eerste live registratie van deze Ierse zanger/gitarist. Opgenomen in Carre, Amsterdam vorig jaar! Te bestellen voor 26,24 euro bij www.nlstore.nl Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 Da's een erg leuke tip. Ik denk dat die wel in m'n kast komt Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 dat is goed nieuws! echter,ik wacht jullie recenties wel even af voordat ik 'm aanschaf,want ik heb wat met dat TE steriele gedoe soms bij die"live" opname's van 'm. deze albums heb ik tot nu toe; Turf en salty heaven. --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 maart 2003 Author Report Share Posted 22 maart 2003 Herstel!: Ik kwam zojuist tot de ontdekking dat ik iets over 't hoofd heb gezien. De nieuwe CD/LP van Luka Bloom is (ook via NLstore) pas vanaf 14 april te bestellen! ' De levertijd is dan 3 tot 8 werkdagen. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Daar was ik al achter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Een hele mooie recensie op Hifi.nl: Luka Bloom Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 speelt Luca ook al Reggae ?... Bob Marleys nummer Natural mystic het nummer waar Bob mee opende tijdens zijn laaste tournee in 80' ... zal hem ook maar reserveren hoe maken jullie de keuze wat je aanschaft op cd of vinyl ?????? kijken jullie gewoon wat je niet krijgt op vinyl daarvan koop je de cd of .... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door John:kijken jullie gewoon wat je niet krijgt op vinyl daarvan koop je de cd of .... ? of... wat niet op vinyl uitkomt dat koop ik niet. Dat geld dus voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door Puur: of... wat niet op vinyl uitkomt dat koop ik niet. Dat geld dus voor mij. Doe je jezelf dan niet tekort? Ik bedoel, tegenwoordig komt toch niet alles meer op vinyl uit, dus mis je een hoop muziek die je misschien wel heel mooi vind. Dit is voor mij reden genoeg niet aan een draaitafel te beginen en het maar 'gewoon' bij een cd-speler te houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Ik denk niet dat ik mezelf tekort doe. Er komt natuurlijk heel erg veel muziek uit en lang niet alles komt op LP uit, ik schat dat nog geen 10% op LP uitkomt wereldwijd. Maar toch, maandelijks komen er nog steeds zoveel echt intressante platen uit, veel meer dan ik kan kopen, en ik koop er toch snel een 8 nieuw per maand. Soms dan moet ik iets hebben dat niet op LP uitkomt, zoals laatst Dayna Kurtz of nu de nieuwe Tom McRae maar de ervaring leert mij dat ik er op CD veel minder naar luister. Ik zag dat The Gathering ook alles gewoon op vinyl uitbrengt, ik zal er binnenkort eens naar luisteren. Welke album raad je aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door Puur:Ik denk niet dat ik mezelf tekort doe. Er komt natuurlijk heel erg veel muziek uit en lang niet alles komt op LP uit, ik schat dat nog geen 10% op LP uitkomt wereldwijd. Maar toch, maandelijks komen er nog steeds zoveel echt intressante platen uit, veel meer dan ik kan kopen, en ik koop er toch snel een 8 nieuw per maand. Er komt idd wel het een en ander uit op LP, maar er zijn voor mij meer redenen om niet op LP's over te stappen... Soms dan moet ik iets hebben dat niet op LP uitkomt, zoals laatst Dayna Kurtz of nu de nieuwe Tom McRae maar de ervaring leert mij dat ik er op CD veel minder naar luister. Ik heb nog nooit echt een goeie draaitafel gehoord, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik, als ik een draaitafel zou hebben, niet veel meer naar cd's zou luisteren. Ik luister nu bijvoorbeeld ook regelmatig naar mp3's. Ook mp3's met een foutje erin, of gewoon kwalitatief vrij matige mp3's. Kan me niet zoveel schelen. Een mooie opname en weergave is mooi meegenomen, maar is voor mij van ondergeschikt belang. Ik zag dat The Gathering ook alles gewoon op vinyl uitbrengt, ik zal er binnenkort eens naar luisteren. Welke album raad je aan? Ik wist niet dat ze alles op vinyl uitbrachten. Ik weet wel dat ze de rechten van de oudste cd's ('Always...' en 'Almost A Dance') hebben teruggekocht en dat ze die op vinyl wilden uitbrengen (of ze dat ook gedaan hebben, weet ik niet). De rechten van de cd's 'Mandylion', 'Nighttime Birds', 'How To Measure A Planet' en 'If_Then_Else' hebben ze niet, dus die zou Century Media dan uitgebracht moeten hebben. Er ligt me iets van bij dat HTMAP idd op vinyl is uitgebracht. De nieuwste albums, 'Black Light District' (EP) en 'Souvenirs', hebben ze op hun eigen label uitgebracht en die zouden best eens op vinyl leverbaar kunnen zijn (de gitarist is geloof ik wel analoog-freak ). Die laatste 2 kan ik je ook wel aanraden. Al geeft die EP niet echt een goede indruk van hun muziek. Het zijn maar 3 nummers en bovendien 3 totaal verschillende nummers: een episch titelnummer (ruim 16 minuten) met vooral veel piano en gitaar, daarna een meer elektronisch, 'verknipt' nummer en tot slot een piano versie van een nummer dat ook op Souvenirs staat (Broken Glass). Souvenirs is echt een aanrader. Erg mooi album. Kijk maar eens op www.cyclingcolours.nl (de officiele fansite) voor wat (overwegend lovende) recensies. Persoonlijk vind ik HTMAP ook erg sterk, maar dat is een nogal 'moeilijk' album. Ik ken mensen die The Gathering wel goed vinden, maar dat album echt een draak vinden. Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar ik vind 'm persoonlijk briljant. If_Then_Else is een beetje in de trant van HTMAP en Souvenirs, maar is niet echt een geheel. Sommige nummers zijn prachtig (Amity, Analog Park, Saturnine), de rest is gewoon goed (alleen nummer 2, Shot To Pieces skip ik altijd), maar als geheel vind ik het album minder dan HTMAP en Souvenirs. Mandylion en Nighttime Birds zijn meer rock/metal georienteerd. Niet echt snoeihard of zo, maar ook weer niet echt subtiel. Persoonlijk vind ik Mandylion mooier. De eerste 2 albums zijn niet echt aanraders. De eerste (Always...) niet, omdat dat inmiddels wel enigszins achterhaald is. Het is namelijk een soort van slome doom/gothic-metal met zo'n brullende zanger (en soms een vrouw). Was toen (in 1991) bijna uniek (alleen Paradise Lost had eigenlijk die combinatie van metal/zingende vrouw toegepast), maar inmiddels zijn er veel betere voorbeelden van dit soort muziek. Almost A Dance kan ik eigenlijk helemaal niet aanraden. De muziek is nog wel ok, beetje een mix van doommetal en pop/rock, maar de zang is ronduit slecht. De eerste zanger was inmiddels vervangen door een 'gewoon' zingende man (ook hier en daar weer in combinatie met een vrouw), maar eigenlijk kon die kerel helemaal niet zingen. Het past iig niet bij de muziek (eerder bij punk). Niet aan te raden dus. Ik heb die cd ook alleen maar op mp3. Net als Mandylion trouwens, maar die ga ik zeker nog een keer kopen... Ze hebben ook nog een live album uitgebracht, genaamd Superheat. Op zich wel een aanrader, maar dan alleen voor de die-hard-fans (en daar reken ik mezelf wel een klein beetje toe ). Staat niks nieuws op. Alleen nummers van Mandylion, Nighttime Birds en HTMAP en een mpg'je van het nummer Eleanor (topnummer!). Verder is er nog een soort van verzamelalbum met oude demo's enzo erop. Downfall - The Early Years heet die. Ik heb 'm wel, maar ik draai 'm eigenlijk nooit. De geluidskwaliteit is zelfs voor mij te slecht . Niet een aanrader voor iemand die de band wil leren kennen dus. Deze cd is trouwens niet door de oude platenmaatschappij of door The Gathering (of Psychonaut Records, het eigen label van The Gathering) uitgebracht maar door ene Guido Heijnens. Een fan van het eerste uur en mede-eigenaar van Hammerheart Records. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Da's een mooi uitgebreid antwoord, bedankt. Ik zal beginnen met het luisteren naar Souvenirs en How to measure a Planet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door Puur:Da's een mooi uitgebreid antwoord, bedankt. Ik zal beginnen met het luisteren naar Souvenirs en How to measure a Planet. Ok. Laat je me weten wat je er van vind? Ook als je het niet mooi vind. Ben ik altijd wel benieuwd naar namelijk. En laat ik niet horen dat Anneke (de zangeres) niet kan zingen (zoals Dick Jansen in een ander topic zei), want dan ga ik flippen Ps. Heb je trouwens gezien dat ik nog wat heb toegevoegd aan m'n vorige bericht (over het live-album en het verzamelalbum)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Geplaatst door Puur: of... wat niet op vinyl uitkomt dat koop ik niet. Dat geld dus voor mij. zover kan ik niet gaan (denk ik nu )heb de laatste weken als ik een cd kocht ook gevraagd of deze op vinyl leverbaar waren. Helaas het overgrote gedeelte was alleen op cd verkrijbgaar dus je moet ergens wel naar de cd toe wil je deze muziek dan wel in je bezit hebben ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 april 2003 Report Share Posted 15 april 2003 Vandaag heb ik 'm gekocht bij Elpee in Grunn. Vanavond ga ik voor het eerst in m'n leven een element in een platenspeler monteren. Als dit goed komt dan hoop ik aan het eind van de avond Luka nog te kunnen beluisteren. Ik moet zeggen dat ik de prijs voor een dergelijke simpel uitgevoerde dubbel LP buiten alle proporties vind. Dit was blijkbaar geen belemmering..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 april 2003 Author Report Share Posted 15 april 2003 He Puur, mag ik vragen wat jij voor de LP van Luka hebt betaald in Grunn'n ? (ik zag 'm namelijk zelf ergens voor 26,35 euro te koop) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 april 2003 Report Share Posted 15 april 2003 Hij was 26,99. Erg prijzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 april 2003 Author Report Share Posted 15 april 2003 Tja, da's idd niet nix. De CD is iets meer dan 18,- euro bij NLstore.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 april 2003 Report Share Posted 15 april 2003 Over CD's en LP's gesproken. Op zoek naar info over de Acoustic Signature Samba las ik ergens dat jij je CDX met een P3 hebt vergeleken. Het ging ook over een Acoustic Signature Samba. Heb jij die ook met de P3 vergeleken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 april 2003 Author Report Share Posted 15 april 2003 Over CD's en LP's gesproken. Op zoek naar info over de Acoustic Signature Samba las ik ergens dat jij je CDX met een P3 hebt vergeleken. Het ging ook over een Acoustic Signature Samba. Heb jij die ook met de P3 vergeleken? Ik heb de AS 'Samba' onlangs wel kunnen vergelijken, maar met de oude Planar3. De AS 'Samba' klonk wel iets beter en zag er veel mooier uit, maar de Samba was dan ook 2,5x zo duur, en was dat verschil eigenlijk niet waard. Toch heb ik 't idee dat de AS Samba beneden z'n kunnen presteerde, terwijl de Rega ook niet was voorzien van de rb300 maar een onbekend plastiekerig armpje. oeps, 't word wel 'n beetje off-topic nu... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 april 2003 Report Share Posted 15 april 2003 Geplaatst door Alco:oeps, 't word wel 'n beetje off-topic nu... Groeten, Alco Ik stuur wel een PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts