Jump to content

In A Sentimental Mood

Pjotr
 Share

Recommended Posts

Nee ben niet in een sentimental mood hoor. Maar met de zwoele zomeravonden in aankomst is lekkere pretentieloze leunstoelmuziek wel lekker.

Heb daar alleen weinig van. Vind weinig aardigs in dit genre. Draaide gisteren weer eens "In A Sentimental Mood" van dr.John. Best wel lekker eigenlijk.

Meer tips?

Geplaatst door Ome Henk:

Hier misschien    confused.gif

Die thread ken ik al en ik bedoel nu juist geen zwijmelmuziek. Dat is nou weer te slaapverwekkend (of soft zo je wil) op zomeravonden.

P.s. "In A Sentimental Mood" is bekend geworden door Duke Ellington en was het herkenningsmelodietje bij de TV colums van Simon Carmiggelt.

Calvin Jackson

Duke Pearson

Herbie Nichols

Betty Roche

Stanley Clarke

Les Brown and his Orchestra

zoiets???

Dr. John rules cool.gif

Dionne Warwick

Jerry Lee Lewis

Elvin Bishop

Al Green

Little Richard

Juist Jasper je snapt tenminste waar ik heen wil. Alhoewel Jerry Lee Lewis en Little Richard nou niet echt rustig is. Maar er zitten wel een paar voor mij niet zo direct herkenbare bij zal eens kijken.

Net nog Porgy and Bess door Ella Fitzgerald en Louis Armstrong gedraad (een tamelijk oude 10").

Ja is ook een beetje lastig uit te leggen Game. Gewoon goeie rustige muziek voor de als het te warm is om in aktie te komen. Stanley Clarke, wel eens van gehoord maar heb ik niet. :)

Geplaatst door Pjotr:

Juist Jasper je snapt tenminste waar ik heen wil. Alhoewel Jerry Lee Lewis en Little Richard nou niet echt rustig is. Maar er zitten wel een paar voor mij niet zo direct herkenbare bij zal eens kijken.

Net nog Porgy and Bess door Ella Fitzgerald en Louis Armstrong gedraad (een tamelijk oude 10").

Ja is ook een beetje lastig uit te leggen Game. Gewoon goeie rustige muziek voor de als het te warm is om in aktie te komen. Stanley Clarke, wel eens van gehoord maar heb ik niet.    :)

Die opname van Ella emn Louis is al jaren geleden uitgebracht op CD (Verve). Echt schitterend gedaan. Daar heb ik al heel wat liefhebbers mee van de stoel geveegd (figuurlijk dan)..

Geplaatst door [[Game]]:

ehm:

'light as a feather ' van chick corea?

game

Van Chick Corea heb wel wat. Maar het is eerlijk gezegt niet zo mijn smaak. Heeft er ook mee te maken dat ik zo'n elektronisch Fender piano'tje echt vreselijk en druilerig vind klinken. Maar toch bedankt Game ;)