seoman Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Dan zou ie dus geen moeite moeten hebben zonder speakers. Geen speakers = oneindige weerstand. Dus wat wil je nog meer Maar waarschijnlijk bedoel je dat niet Maar los van deze grap. Ik kan me wel voorstellen dat je de versterker opblaast als je al draaiend de luidspreker losgooid. Op die manier zou er een oneindighoge spanning willen gaan lopen om de stroom te handhaven. De doorslag zal dan toch echt aan de secundaire kant zijn. De primaire kant zal meteen doorslaan of nooit want die is of wel of niet berekend op de werkspanning van x00 Volt. Maar ik heb nul % ervaring met buizen dus ben nog om te lullen Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Wanneer je aan de secundaire zijde van de uitgangstrafo geen impedantie/weerstand hebt hangen dan ziet de primaire wikkeling een (in theorie; totdat de kern verzadigd) oneindig hoge weerstand. Daardoor gaat er geen stroom lopen en dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat de spanning oploopt. Dit kan inderdaad leiden tot kortsluiting in de primaire wikkeling (hoewel ik van mening ben dat je dan te maken hebt met een uiterst matig gebouwde trafo; maar dat terzijde) Wat veel linker is, je kan hiermee voedingselco's opblazen; doordat er geen stroom meer loopt de voedingsspanning op tot boven de maximale spanning van je voedingselco's. Wil je je systeem eens lekker (en op een veilige manier) doorpiepen, inclusief je uitgangstrafo's; want daar heeft het het meest effect: koop dan een paar 6-10 ohm weerstanden van 5 watt of meer, sluit die aan op je luidsprekeruitgangen, piepen maar!!! (zonder doof te worden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Mijn god zijn die buizen trappen zo slecht gedemensioneerd?!?!?!? Voedings elkos's die klappen is eigenlijk wel heel sneu. Ben je daar meteen van af en zet je er goeie in. Bezuinigen op iets waar al bijna geen onderdelen inzitten is wel dom eigenlijk. Waar een paar zenerdiodes al niet goed voor zouden kunnen zijn. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Het effect van het demagnetiseren van je cd's is onomstotelijk en wetenschappelijk bewezen. Ik ken iemand die er zo enthousiast over was dat hij het experiment zelfs heeft uitgebreid naar de motor van zijn auto. Na het demagnetiseren van de injectoren van zijn inspuiting kon een reductie van het brandstofgebruik met ongeveer 7 % gerapporteerd worden. De heren ingenieurs bij Honda kunnen met hun vtec systeem dus terug naar de tekentafels. De verwachting is dat een demagnetisatiesyteem in de nabije toekomst standaard zal zijn op alle Hi Performance cars alsook op formule 1 auto's. Let op: Het schijnt niet te werken bij blauwe auto's ! Het is gebleken dat de kleur blauw een hogere flux resistentie heeft, waardoor demagnetiseren niet lukt. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Let op: Het schijnt niet te werken bij blauwe auto's ! Het is gebleken dat de kleur blauw een hogere flux resistentie heeft, waardoor demagnetiseren niet lukt. Daar is nou die speciale Turtle Pro-Flux wax voor. Even je blauwe auto er mee poetsen en de resistentie verminderd zienderogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Geplaatst door Henno Appel: Daar is nou die speciale Turtle Pro-Flux wax voor. Even je blauwe auto er mee poetsen en.... Je auto wordt rood. Dit is Blue-Pro-Flux. Neem voor blauwe auto's beslist niet de "Yellow" wax. Geeft zeer onverwachte effecten. Het klopt wat Paul zegt. Binnenkort komt de Amerikaanse firma Lirpa Industries er mee op de markt in de VS. N.B. Lirpa Industries, niet verwarren met Lirpa Labs (van de bekende stoom aangedreven platenspelers). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Zitten jullie me nu te foppen of niet ? Een Britse groep van Audio-researchers heeft het experiment met de auto overigens in zijn geheel verworpen. Volgens hen was de proef niet onder gestandaardiseerde omstandigheden uitgevoerd en kon dus onmogelijk met gelijke resultaten gerepeteerd worden. Interessant is wel dat de proef met de auto deze researchers toch op een zeker spoor heeft gezet. Men heeft gesteld dat het bekende experiment met de cd stift destijds geflopt is, niet vanwege het feit dat dit niet zou kunnen werken, maar vanwege de incorrecte uitvoering ervan. Nader onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat er met een stift weldegelijk goede resultaten te behalen zijn, maar dan wel met een andere stiftkleur, u raadt het al: Blauw !! Ik heb gelezen dat de stift een comeback gaat maken in deze nieuwe opzet. Ik sta er zelf enigzins sceptisch tegenover, maar ik wacht rustig de resultaten af. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Natuurlijk nemen we je serieus Paul. Jij hebt toch een rode auto? Dus kunnen we binnenkort een review verwachten? Trouwens hier een aantal reviews van de Lirpa steamtable: Review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Nee, ik vind dat autoverhaal onzin. Het gaat mij nu even om de audio, Pjotr. PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 hallo allen. Ik heb jaren geleden voor mijn spoelen-recorder en tape-deck een demagnetiseer apparaat gekocht bij Corrupt in r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Geplaatst door Michel Romijn:hallo allen. Ik heb jaren geleden voor mijn spoelen-recorder en tape-deck een demagnetiseer apparaat gekocht bij Corrupt in r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts