Jump to content

Politie keurmerk veilig wonen

Mr.Dynaco
 Share

Recommended Posts

Beste audio vrienden,

Vandaag schrok ik mij een hoedje om mijn inboedelverzekering te verhogen voor de audio en video installatie.

Als je tegenwoordig boven een bepaald bedrag komt moet je je huis laten keuren door een erkent sloten en inbraak beveilegings bedrijf.Dan kom je snel tot de conclusie dat de sloten en afdichtings materialen niet afdoende zijn tegen inbraak.Dat betekend dus als er ingebroken wordt en het huis is niet goedgekeurd je kunt fluiten naar je centen.

Daar ik van mening ben dat hier op het forum

meerdere mensen toch een fors bedrag aan audio en software hebben,wil ik jullie dan ook een hart onder de riem steken door dit even door te geven.Je kunt ten alle tijden iemand vrijblijvend laten komen en als je wordt goedgekeurd kost dat 45 euro.

Dames en heren ik vindt dit toch een overweging waard,ik heb geen belang bij dit,maar zou het treurig vinden om jullie en mijn hobbie niet meer te zien uitoeffenen,en de leuke discussies op dit forem uit een iedere oogpunt te moeten missen.

Ik hoop dat ik jullie op een goede gedachte breng en nog vele jaren met jullie te mogen forumen,dit zou minder leuk zijn als dit door jaren opbouwen van je set zomaar weggenomen wordt door mensen die er geen verstand van hebben,en zomaar aan iedere gek de spullen verkopen,dit neemt mijninziens de trek naar vrolijk je zegje doen volledig weg.

Met vriendelijke groet

en 2 sterren beveileging

Mr.Dynaco

tja,ik heb er eens een topic aan gewijd op het oude=gezellige forum HI-FI nl.

toen wees iedereen naar z'n voorhoofd toen ik met het verhaal kwam.

maarja,leuk te lezen dat ik er niet zo ver naast zat toendertijd ;)

er was voor mij dan ook nog een bijkomende factor in het feit dat ik in Amsterdam woonde,en dat maakte ook een flink verschil in de premie.

nou,toen ik dat melde waren de rapen pas goed gaar!,zo'n idioot verhaal hadden ze nog nooit gelezen.

dus voor al die hangjassen van toen;

go and f*** ..... :D

zo,dat is er uit.

-- Hans

Ik ben net verhuisd, maar ik laat zeker weer het hang- en sluitwerk vervangen voor het certificaat veilig wonen.

Trouwens, voor zo'n certificaat moet je ook andere maatregelen treffen, zoals buitenverlichting (indien nodig), en het plaatsen van rookmelders.

En de kosten had ik er zo uit, middels een fikse korting op de verzekeringspremie.

Het beste kan je 2 rottweilers in huis nemen om de boel te beschermen :D

en dat is stukken goedkoper dan het allerbeste beveiligingsysteem en van de dure verzekerings premie ben je ook af :rolleyes: .

Helaas zit dat er voor mij niet in want ik heb al 1 golden retriever{reu}die vrij dominant is,hij zou opgevreten worden door de rotweilers :(

greetz Marco

• 3 weeks later...

...Dan nog kun je je afvragen of het de moeite loont.

Ik heb in het verleden overwogen mijn muziekinstrumenten te laten verzekeren. Kosten: electrische instrumenten Fl. 70,- per verzekerde Fl. 1000,- per jaar, acoustische instrumenten de helft. Met een drempel, er zat een standaard bedragje bij de inboedelverzekering.

Eenzelfde premie werd gehanteerd voor audio-apparatuur. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan.

Mijn hond (zwarte herder) is wat dat betreft een stuk goedkoper, echter niet altijd thuis. Hij is in januari een weekje uit logeren geweest. Resultaat: inbraak!! mad.gif

Gelukkig voor mij alleen een computer en fotoapparatuur gestolen. Mijn gehele audioinstallatie hebben ze laten staan.

Heb inmiddels dievenklauwen, een alarminstallatie (audiofiel :D ), extra pinslot en anti-inbraakstrips geplaatst...

Groet,

Michel

Geplaatst door Mr.Dynaco:

Beste audio vrienden,

.....Je kunt ten alle tijden iemand vrijblijvend laten komen en als je wordt goedgekeurd kost dat 45 euro.

.....

Mr.Dynaco

De kans dat het wordt goedgekeurd is ook niet al te hoog. Je moet op zoveel dingen letten. Gelukkig kost het niets als je een aantal dingen van de lijst vervangt (of is dat niet meer zo)

Let ook eens op of je een verzekering hebt volgens nieuw-waarde of dag-waarde.

2 jaar geleden is er bij mij ingebroken en omdat ik een inboedelverzekering volgens nieuw-waarde had werd zelfs de oude videorecorder volledig vergoed.

De premie is helemaal niet veel hoger.